Onkerzele - Cambrai (129km) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Onkerzele - Cambrai (129km) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Onkerzele - Cambrai (129km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Juli 2010 | Frankrijk, Cambrai

Na deze morgen nog gezamelijk te hebben ontbeten met de buren heb ik mijn weg richting het zuiden weer vervolgd. De buren keken wel heel sip omdat ze weer terug naar huis moesten gaan. Ze hadden 8 weken voor hun reis uitgetrokken en gaan binnen een week al weer terug huis.

Ik ben pas net begonnen en ben vandaag weer verder gegaan waar ik gister geeindigd ben, langs de rivier de Dender. Bij Tournai ging deze over in de Schelde. 3 jaar geleden bij mijn eerste tocht ging het hier helemaal verkeerd en kwam ik in Lille uit. Ergens een verkeerde afslag genomen. Met dank aan mij Garmin GPS systeem was het deze keer geen probleem en bleef ik op het goede en rechte pad.

Onderweg aangesproken door een stelletje in het Frans of zij mijn fietspomp mochten lenen. Gelukkig bleken ze ook Nederlands te praten en was ik bereid, als barmhartige samaritaan, deze uit te lenen. Ze hadden veel interesse in mijn tocht maar helaas liep het hele verhaal met een sisser af. Mijn fietspomp blijkt namelijk kapot te zijn. Hopelijk kom ik één dezer dagen een fietszaak tegen zodat ik een nieuwe kan kopen. Tot die tijd gewoon bljven hopen dat mijn band het volhoud.

Vandaag sta ik op de camping in Cambrai (Frankrijk). Deze camping staat midden in de stad en was lastig te vinden. 200meter bij de camping gevraagd aan een voorbijganger of hij wist waar de camping was "Camping??", maar hij moest mij helaas het antwoord schuldig blijven. Zo bekend is deze camping bij de lokale bevolking. Bij aankomst mocht en moest ik gelijk bij de buurman op bezoek komen. Hij heeft zijn combi auto omgebouwd in een camper met alles erop en eraan. Zelfs een tent/garage voor zijn auto. Ziet er wel heel netjes uit allemaal. Daar sta ik dan naast met mijn fietsje en tent....

Vandaag nam de wind al wat toe de laatste 30 kilometer. Hopelijk is dat geen voorbode voor morgen. De gehele reis nog steeds tegenwind gehad maar hij gaat nog erg lekker.
Morgen weer een dag, morgen weer verder.

Tot morgen.

• 21 Juli 2010 - 19:03

Jan Versluis:

Zo Jan, hier dan toch maar een berichtje van mij, zo te lezen gaat alles nog goed, doe rustig aan en geniet ervan. Veel succes en hou het droog. Groetjes Agatha

• 21 Juli 2010 - 23:32

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan,
    Het hele leven is pompen of verzuipen!!!!
    Vind mijn Loekie ook!!
    Trudy