Grisy-les-plâtres - Chartres (113km) - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Grisy-les-plâtres - Chartres (113km) - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Grisy-les-plâtres - Chartres (113km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Juli 2010 | Frankrijk, Chartres

Het was een vurige start deze ochtend. Bram had 's ochtends een onverwacht kampvuur gemaakt, het liep per ongeluk een beetje uit de hand met zijn gasfles. Hij had het misschien een beetje fris, gelukkig liep het goed af.

Na het kampvuur incident zijn we met zijn drieën weer op pad gegaan. Jesse heeft van zijn vader wat extra bagage mee gekregen om hem iets meer te temperen. Dit heeft helaas weinig uitgehaald en hij sprint nog steeds elke berg/heuvel op die we tegenkomen. Rond 12 uur zijn wij de Seine over gereden, of was het de Meine?? Na enkele pittige klimmetjes kwamen we aan in toch, de grote stad, Chartres.

Altijd lastig een grote stad, het is niet hetzelfde als Langeraar waar alles makkelijk te vinden is. Gelukkig was er een aardige fransman die aanbood om voor ons uit te fietsen. Dit heeft ons zeer goed geholpen want de camping was niet makkelijk te vinden.

Nu staan we met 6 Nederlandse fietsers en 1 Belgische op deze camping. (Extra: tijdens het telefoongesprek met Jan is er 4x geteld. 1x was het antwoord 4, 1x 5 en de laatste 2x 6.De zon zal het zicht wel moelijk hebben gemaakt.)Op mijn metzellen na van vandaag is hun doel allemaal Santiago De Compostela. Zo wordt het al langzaam aan drukker met de pelgrims op de route. Met al deze fietsers op de camping is het momenteel erg gezellig bij de picknicktafel.

Morgen misschien ietsje minder gaan fietsen omdat het zondag is, misschien ook wel niet. We zullen het nog wel zien. Hij gaat in ieder geval nog steeds erg lekker.

• 24 Juli 2010 - 19:40

Jeannet:

Ja, Jan als je het nu al iets rustiger aan gaat doen red je het niet binnen de tijd hoor!
    Wij vertrekken morgen weer naar Spanje Deze keer gaan we met de auto.
    Misschien komen we je tegen onderweg,kan je liften,we zullen het niet verder vertellen.
    Succes!

• 24 Juli 2010 - 20:08

Loek En Trudy:

Hoi Jan,
    Het klinkt allemaal heel erg gezellig.
    En hoe zal het met je Agaatje thuis gaan????
    Zou die ook met zovele om de picknick tafel zitten??

Je weet zondag is rustdag, dus ietsje minder mag.

Groetjes Trudy

• 24 Juli 2010 - 20:18

Nel:

Dag meneer Jan! Keuk uw verslag te lezen. Ik ben de moeder van Jesse, die schreef dat hij zou vertellen over de stunt van pa.Dat weet ik nu dus al! Goede reis!

• 24 Juli 2010 - 20:19

Nog Eens Nel:

Herstel, ik bedoel
    Leuk uw verslag te lezen. (had m'n bril niet op)