Saint-Benoît - Champniers (122km) - Reisverslag uit Champniers, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Saint-Benoît - Champniers (122km) - Reisverslag uit Champniers, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Saint-Benoît - Champniers (122km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Juli 2010 | Frankrijk, Champniers

's Ochtends eerst Stefan gedag gezegd. De afgelopen week zijn we Stefan al een paar keer tegen gekomen. Een jongen uit Eindhoven die vaak samen op de fiets was met een Belg. Gisteren stond hij alleen bij ons op de camping. Hij is op weg naar Porto, via Santiago (het is niet de racefietser van gisteren). Nu fietst hij de kust-variant van de Santiago route. Misschien kom ik hem nog wel een keer tegen als de routes gelijk lopen. We zullen zien.. Eerst vandaag nog.

Vanwege de camping waren wij een kleine 3km van de route af. Een stukje terug naar Poitiers was geen optie want dan moesten wij de steile klim omhoog fietsen. Als je daar gisteren met 50km per uur vanaf bent gefietst dan wil je hem eigenlijk niet terug omhoog gaan. Dus kwamen we na 23 makkelijkere kilometers bij Chire-le-Bois weer terug op de route.
Bij Château-Garnier was het weer tijd voor een taartje. Deze maal omdat Bram en Jesse 1000km hadden afgelegd sinds hun start. Ook dit taartje heeft ons goed gesmaakt.

In Charroux hebben wij een café con leche gedronken in een Engelse pub. (Nederlandse vertaling: Koffie verkeerd in een Engels café ) De enige CD die de pub had was die van Johnny Cash, iets anders hebben we dus tijdens ons bezoek niet gehoord. Vanaf Charroux wordt het landschap glooiend. Bossen, velden, zonnebloemen en wijnbouw volgen elkaar op. Een samenvatting qua landschap van de afgelopen 4 dagen is het vandaag dus geworden. Op de route zijn er niet veel voorzieningen, alleen wat kleine winkeltjes met een (heel) klein assortiment. Sommige dorpjes lijken zelfs wel uitgestorven. Had een wat last van mijn lies maar dankzij de sudoku-creme van Bram ben ik ook deze dag goed door gekomen.

We staan nu op de camping ver weg van een treinrails maar naast een klein vliegveldje. Behalve ons staat er nog een Luxemburger die vlinders aan het fotograferen is. Je ziet ze amper maar hij zit er bovenop. We staan maar met 3 tentjes en een verdwaalde sta-caravan op deze camping. De douches en toiletten zijn goed maar de wasbak weer niet. Een 1 ster camping. Gisteren heeft de Pasta Jesse goed gedaan, zo goed zelfs dat we het vandaag weer gegeten hebben. Dezelfde kok en dezelfde afwashulp als gisteren.

Gelukkig is deze camping maar voor 1 dag en gaan we morgen verder. De laatste dag met Bram en Jesse want na morgen scheiden onze wegen.

Tot Morgen, A demain.

• 28 Juli 2010 - 20:00

Nel:

Scheiden jullie wegen morgen al?? Zonder jouw begeleiding, Jan, was het vast niet zo goed gegaan!!
    Nog even genieten dus van het gezelschap.

• 28 Juli 2010 - 21:42

Loek En Trudy:

Hoi Jan,
    Weet je wat mij opvalt?? Dat je steeds met Jesse op de foto staat, ik begin wel nieuwsgierig naar Bram te worden. Wel jammer denk ik dat jullie wegen weer gaan scheiden, want het klikte goed. Zeker als kok en afwashulp.

Je begint al aardig op kleur te komen, komt niet alleen door de chocomelk denk ik.

Nu Jan nogmaals blijven trappen dan kom je er vanzelf.
    En... op naar de koude biertjes.

Groetjes Trudy

• 29 Juli 2010 - 01:27

Kees Van Dam:

Jan,

Effe weer plagen:
    Wist jij dat sudoku-creme in Thailand wordt gebruikt om je "sterretje" te bleken? Nee hé....

Maar toch vind ik Bram een toffe vent dat 'tie die zalf aan jou uitleende, want dát wist HIJ natuurlijk óók niet!

Maar als waardering voor jullie (voor jou en Bram) heb ik geregeld dat Google jullie in het bestand heeft geplaatst.

Dus als je nu bij Google zoekt op: "sudoku creme" dan kom je (bij Google zie 4e zoekresultaat) terecht op het reisverslag in plaats van de Thaise site met bleekmiddeltjes voor je "sterretje").

Goed geregeld of niet?

Geen dank!

Kees van Dam

• 29 Juli 2010 - 07:10

Willem Blom:

Beste Jan wij kunnen mekaar van camping Marveld waar we een paar dagen naast elkaar stonden ik neem mijn petje af voor wat je doet ik wens je veel succes en kom weer heel thuis groet van Geja en Willem Blom.

• 29 Juli 2010 - 13:54

Henk En Tineke:

Hoi Jan,
    Volgens ons ga je als een speer. Je zult Bram en Jesse nog gaan missen als vandaag jullie wegen scheiden. Je huidskleur is erg verdonkerd, je wast je toch nog wel?
    Groetjes
    Henk en Tineke