Medina de Rioseco - Salamanca (123km) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Medina de Rioseco - Salamanca (123km) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Medina de Rioseco - Salamanca (123km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Augustus 2010 | Spanje, Salamanca

Vanmorgen om 8:30 vertrokken uit het hostel. Het is altijd lekker slapen in een hostel maar ik zit toch liever op een camping. Het eerste doel was Torro op 50km van de hostel. Het was een vlakke rit op een klimmetje van 1ste categorie na. Wat wel 7km klimmen en ook afdalen betekent. Na 2 1/2 uur heb ik mij getrakteerd op het taartje vanwege de 2000km grens. Een biertje is ook lekker om het te vieren maar miste het taartje toch.

Toen op weg richting Salamanca maar moest eerst door La bóveda del Torro. Daar werd ik tegen gehouden door een man die mij vertelde dat ik om moest rijden. "Torro" zei hij. Nu kwam ik net uit Torro vandaan maar hier ging het om de echte torro, een stier. Ik ben toen omgereden door het dorp naar de plek waar veel mensen stonden te wachten op de stier. Hoelaat komt de stier? Geen idee was het antwoord. Ze vertellen dat dus blijkbaar niet vantevoren. Na 20minuten wachten maar verder gereden, jammer had het wel willen kijken. Meedoen ook wel, maar kon niet over het hek komen en mijn fiets alleen laten gaf me ook al geen goed gevoel. Zonder dus wat gezien te hebben, of meegedaan verder gereden naar Salamanca.

In Salamanca werd het tijd om een camping te zoeken. Er staan wel borden maar daar wordt je niet veel wijzer van. Net toen ik van plan was om een hotel binnen te gaan zag ik een bordje camping. Er liep een meneer, señor voorbij en ik vroeg: "Hoeveel kilometer? uno? dos?. Zijn antwoord was 'dos' maar het bleken er wel 'cinqo' te wezen. vijf.

Eenmaal op de camping even wezen zwemmen en toen terug richting de tent. Een camping met zwembad en bar/restaurant en dat voor 7 euro. Dat is in allerlei opzichten beter dan een hostel. Toen ik voor de tent zat werd ik uitgenodigd door een
echtpaar,Het zijn nep duitsers uit Amsterdam die in de buurt van Gildehaus wonen, voor een kopje koffie. Heb ook al een colaatje gehad en ik ga zo bij ze eten.
Ze zijn op weg naar Benidorm. Camper mee, scooter die 85km gaat mee en dan rustig van camping naar camping.

Heb vandaag al een klein stukje over de zilverroute gereden maar door mijn zoektocht naar een camping ben ik er al weer vanaf . Morgen weer een paar kilometer terug rijden om via de zilverroute naar de volgende bestemming te rijden.

Tot morgen.

  • 06 Augustus 2010 - 20:06

    Loek En Trudy:

    Hey Jan,
    Jammer dat je je kunsten als toreador niet hebt kunnen laten zien.
    Wat je mede kampeerders betreft of het nu Nep Duitsers zijn of niet, ze zijn wel aardig voor je!
    Ik als wijnkenner zou zeggen dat Medina de Rioseco klinkt als een heerijk fruitig wijntje.
    Nu nog even volhouden;
    WE zijn er bijna maar nog niet.....
    Trudy

  • 06 Augustus 2010 - 20:31

    Frans:

    Wat lees ik nu "nepduitsers" uit de buurt van Gildehaus? Waarom komt mij dit gezegde zo bekend voor???
    Wat zijn dat toch aardige mensen hé?

  • 07 Augustus 2010 - 18:23

    Henk En Tineke:

    Hallo Jan,

    Een lopende hond vindt altijd wat. Wat jij allemaal onderweg tegen komt.
    Jan, wij wensen je veel succes op de laatste paar honderd kilometer.
    groetjes Henk en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 176482

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: