Dos Hermanas-El Puerto de Santa Maria (109 km) - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Dos Hermanas-El Puerto de Santa Maria (109 km) - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Dos Hermanas-El Puerto de Santa Maria (109 km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Augustus 2010 | Spanje, El Puerto de Santa María

Het begon goed vanochtend. De eerste 40km tot Las Cabezas waren lekker vlak. Daarna stak de wind op en veranderde de vlakke weg in een heuvelachtige weg. Het was harken het laatste stukje.

Opeens komt er een racefietser naast mij fietsen. Een Spanjaard die vroeg waar ik heen ging en waar ik vandaag kwam. Na mijn antwoorden begon hij opeens Nederlands te praten. Hij had 20 jaar geleden in Vlaanderen en zijn Nederlands was niet meer zo goed zei hij. Ik zei dat hij het nog goed deed.

Daarna over de A4 gefietst. Dat is niet de A4 bij Burgerveen maar de Spaanse A4. Je denkt 'hier mag ik wel fietsen'. Vooral als ze naar je toeteren. Zo af en toe dacht ik ook nog dat ze mij herkende maar ik weet nu nog steeds niet of ik er nou wel of niet mocht fietsen.

Na 98km kwam ik Puerto de Santa Maria binnen. Ik was er!! niet dus. Ze bleken aan de andere kant van de stad te wonen. Wat nog 11km verderop was. Mijn GPS zette mij bijna voor de deur af. Ik had alleen het huisnummer erbij vergeten te zetten. Telefoon erbij gepakt en Frans gebeld. "Ik sta bij jullie in de straat, op welk nummer wonen jullie?". 20m verderop gaat het hek open en Frans komt eruit lopen. Toen de nodige kussen gehad van de enige echte Miss Puerto (zie foto) en daarna de beloofde koude biertjes en zwembad. Als slagroom op de taart (die heb ik dan weer niet gehad) een echte Spaanse Paella schotel. Een geweldig ontvangst.

Verder wil ik iedereen bedanken die mij gevolgd heeft op mijn waarbenjij.nu site. Een speciaal bedankje voor Trudy die elke avond een leuk stukje schreef, maar ook alle anderen die iets geschreven hebben; bedankt. Tot slot ook nog een bedankje voor de webmaster.

De tocht van Langeraar naar El Puerto de Santa Maria was in totaal 2844km in 25 dagen. Het zoeken naar een slaapplaats heeft wel de nodige kilometers gekost. Ik heb veel aardige mensen ontmoet onderweg, vooral de week met Bram en Jesse was heel plezier. Behalve het vele water zijn er ook nog liters aan pompelmoes doorheen gegaan..

Ik zou willen zeggen tot morgen, maar hier blijft het bij. Dit was en is het eindpunt van deze tocht. Dinsdag komt Agatha ons vergezellen in Spanje en volgende week zaterdag volgt de vlucht naar huis.

Eerst even uitrusten..

  • 13 Augustus 2010 - 19:33

    Jeannet:

    Nou Agaath, Jan is wel afgevallen hoor! Ik zal proberen hem nog een beetje "vet te mesten"anders ben ik bang dat je hem niet meer herkend!Tot Dinsdag!

  • 13 Augustus 2010 - 19:39

    Tom En Frank:

    Als wij, net als U, net over de 50 zijn dan hopen we ook nog zulke grootse prestaties te kunnen leveren.
    Goed gelopen Jan!

  • 13 Augustus 2010 - 20:16

    Loek En Trudy:

    Hoi Jan,
    Gefeliciteerd jongen je hebt het gehaald. En Hoe!!! Super!! en dat zonder blaren op de....
    Wel jammer dat ik je verhalen elke avond ga missen.
    Tot de 22e
    Groetjes Trudy

  • 13 Augustus 2010 - 20:17

    Trudy Van Kessel:

    Retificatie op het bericht van gisteren, er stond malle missen, maar dit was natuurlijk ALLE missen.
    Trudy

  • 13 Augustus 2010 - 20:29

    Trudy Van Kessel:

    Hey Agaat,
    Jij ook Van Harte Gefeliciteerd hoor, want zonder jou goede zorgen en peptalk had hij het nooit gered hoor.
    Wij zouden zeggen: BEST GELOPEN!!
    En ook jij een fijne vakantie,
    Trudy

  • 13 Augustus 2010 - 22:53

    Kees Van Dam:

    Jan, gróóóóóóóte klasse man!!

    Respect voor je prestatie!

    Omdat ik zelf op vakantie was heb ik je verslagen niet meer kunnen lezen en je dus ook niet meer kunnen plagen, maarreh ..... als je kinderen je aan gaan spreken met U (!) dan eh....

    Ik wens je nog veel plezier en lekkere koude biertjes in Spanje toe.

    Dat heb je absoluut verdiend!

    Kees van Dam

  • 13 Augustus 2010 - 23:04

    Nel:

    Heel hartelijk gefelicteerd Jan met deze Top prestatie!! Wij kwamen vanavond terug uit Frankrijk met de auto en ik zoek meteen op hoever je bent... Ja hoor, het is gelukt! Groetjes van Bram en Jesse, zij reden mee terug met de auto en liggen al te slapen, moet je bijhouden niet waar?!

  • 14 Augustus 2010 - 15:08

    Krijn En Agaath:

    Gefeliciteerd Jan,

    Geweldig om zo'n toch in je eentje te fietsen. Gelukkig heb je wel een goed thuisfront die je erbij helpen, maar het trappen op de pedalen moet je toch alleen doen.
    Fantastisch om zo toch een beetje met je mee te reizen.
    Heel veel plezier in Spanje en maak er met Agatha nog een leuke week van
    Groetjes van Krijn en Agaath

  • 14 Augustus 2010 - 19:55

    Joop En A3:

    Jan Gefeliciteerd met het behalen van je reis,erg goed van je.En we zijn blij dat je er ben.en nu daar nog maar even nagenieten.
    Joop en A3

  • 14 Augustus 2010 - 22:07

    Agatha:

    Hallo Jan, hier dan toch ook nog even een reactie van mij, anders denkt iedereen waarschijnlijk: "waarom reageert Agatha nou niet", maar jij weet wel dat ik jou GEWELDIG vind,dus dat zit helemaal goed en verders had jij de gehele reis dagelijks contact met het thuisfront. Rust nu maar even uit en dinsdag vlieg ik naar je toe.

  • 15 Augustus 2010 - 09:47

    Familie Fransen:

    Hee Buur.

    Gefeliciteerd met deze overwinning.

    Groetjes en tot snel.

  • 16 Augustus 2010 - 09:10

    Wil & Wim:

    Na onze vakantie direct al je reisverslagen gelezen.
    Elke fietsreis heeft weer zijn eigen charmes en belevenissen.
    Klasse!! Nog een prettige vakantie daar met Agaath en groeten.

  • 26 Augustus 2010 - 08:47

    Melanie Versluis:

    Nog een late reactie: wat een geweldige prestatie,gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 176384

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: