Tubingen - Sigmaringen (74km) - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Tubingen - Sigmaringen (74km) - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Tubingen - Sigmaringen (74km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Juli 2011 | Duitsland, Sigmaringen

Vanmorgen nog een gezellig praatje gemaakt met Thomas en Jaqueline. Zij reizen momenteel vice versa naar Rome en hebben al vele reizen gemaakt in het verleden. Zij hebben heen de Benjamins-route gedaan en zijn terug aan het fietsen via dezelfde route die wij aan het fietsen zijn, de Reitsma route. Zij weten dus precies wat ons te wachten staat vandaag, terwijl wij ons weer eens laten verrassen.

Vandaag stond de Schwabische Alb op het programma, en volgens het boekje van Reitsma moest het een zware klim wezen en zou het geen schande zijn als je een stukje met de trein zou gaan. Voor ons was dat natuurlijk geen optie dus zijn we erop en erover gegaan, nou Het viel allemaal reuze mee. Ok, Bram vond het wel wat lastig maar het ze kunnen de berg beter de Schwalbische Alb noemen want het vertoonde wel wat vergelijkingen met een schwalbe.. Het lijkt namelijk alsof het heel wat is, maar dan blijkt het uiteindelijk toch niets te wezen..

In Mossingen was er een verplichte stop bij een fietsenzaak, Jesse had zijn trapper namelijk door midden getrapt. Op zich ook niet zo gek want de manier hij naar boven fietst is snel en indrukwekkend. Dat was helaas niet het enige minpuntje van vandaag want voor de zoveelste dag op rij was ons geen dag zonder regen gegund. Het zag er hartstikke goed uit in het begin en we hebben ook een hele tijd van de zon kunnen geniet maar tegen de middag kregen we weer eens een flinke bui over ons heen.

Nu staan we in Sigmaringen op een mooie camping aan de Donau rivier waar een prachtig kasteel dat boven alles uit steekt op ons neer kijkt. De tentjes zijn weer opgezet al hadden we de bedoeling om een blokhutje voor vannacht te huren. Jammer genoeg zijn ze allemaal afgehuurd door een grote groep schoolkinderen, dus slapen we alweer in onze tentjes. Op zich geen probleem natuurlijk maar onze spullen zijn al 2 dagen nat door de vele regen die we gehad hebben. Al is de campingeigenaresse zo aardig om voor ons de was te doen zodat we morgenochtend onze was schoon en droog mee kunnen nemen.
Door het slechte weer hebben we alweer in een campingrestaurant moeten eten. Het fietsen is al geen vetpot, maar de prijzen in Duitsland zijn zeer redelijk dus het kan er nog net vanaf.

Vol goede moed gaan we morgen weer verder, hopelijk met droog weer want niet alleen is onze was schoon en droog maar het fiets een stuk prettiger als het droog is.

Tot morgen

• 22 Juli 2011 - 10:07

Agatha:

Het zijn je eigen woorden, Jan, "Het zit weleens mee en het zit wel eens tegen, soms heb je zon en dan weer regen". Maar ik kan het wel een beetje begrijpen, want je denkt naar het mooie weer toe te fietsen en dan krijg je toch weer een plensbui, maar het wordt vast een keer beter, en het derde deel zit er al op, dus nog even doortrappen.