Gohren - Bludenz (92km) - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Gohren - Bludenz (92km) - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Gohren - Bludenz (92km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Juli 2011 | Oostenrijk, Bludenz

Vandaag was een dag zoals alle anderen, regen, zon, beetje wind een prachtige omgevingen en zoals elke dag hebben we lekker door kunnen fietsen en zijn we er vol voor gegaan. Vandaag zelfs tot Bludenz aan toe……….

We zijn de dag in alle rust begonnen, op ons gemak gegeten, het dagelijkse buitje afgewacht en hebben de remmen van Jesse bij laten stellen bij de fietsenmaker van de camping. Het was dan ook iet voor kwart voor 10 voordat we vertrokken. Natuurlijk hebben we de hoop dat we ergens in deze tocht een dag zullen hebben zonder regen maar ook vandaag was het ons nog niet gegund. Na 15km kregen we de eerste bui te verwerken en in Bregenz kwam het met bakken, en dan bedoel ik ook echt met bakken de lucht uit. Gelukkig was het station van Bregenz een perfecte plek om te kunnen schuilen.

Toen het weer wat dragelijker was geworden zijn we doorgegaan en kwamen we even later een mede fietser tegen. Een Schotse vlag achterop zijn bepakking dus in het Engels even gevraagd waar zijn weg naar toe ging. Wat blijkt, niet iedereen heeft een einddoel want hij had geen idee waar hij naar toe zou gaan. Hij fietste wat rond en dan zag hij wel waar hij uit zou komen. Toen ons antwoord was, op dezelfde vraag, dat we naar Rome gingen kwam er met een Schots accent een lange zooooooo uit, Hij was duidelijk onder de indruk. Jesse ook, want hij heeft later tegen ons nog zijn Schotse accent kunnen oefenen en dat is zeker niet slecht.

Vandaag was aardig vlak, 30km langs de Rijn en vervolgens langs de Ill want vandaag een mooie vlakke dag maakte ook al ging het lichtjes omhoog. In Bludenz vond Jesse dat hij wel een beloning had verdiend vanwege zijn vele kopwerk en dat kwam er ook in de vorm van een MacDonalds.. Daarna op ons gemak een camping opgezocht in Bludenz waar we naast een jong stelletje staan die ook richting Rome aan het fietsen zijn. Dat het leven zo slecht nog niet is blijkt uit ons uitzicht, de boerencamping waar we op staan is prachtig gelegen tussen de bergen in want dan ook een schitterend uitzicht geeft.. Wat dat betreft mogen we echt niet klagen.

Om Rome alvast te waarschuwen dat wij er binnenkort aankomen hebben we onze trouwe volgers, Loek en Trudy vooruit gestuurd. En in plaats van een kaarsje aan te steken heeft ze voor ons aan mis aangevraagd. We zijn benieuwd..

Morgen weer een dag.. Zoals ze hier in Oostenrijk zeggen;
Servus

• 24 Juli 2011 - 08:14

Agatha:

Ieder krijgt wat hij verdient, zeggen ze, maar ik vind dat jullie nu wel genoeg regen gehad hebben, ik krijg bijna medelijden met jullie, dus van nu af, vind ik dat ze jullie wel in het zonnetje mogen zetten, en als ze daar dan toch mee bezig zijn, dan ook hier maar wat zon, want regen en 12 graden lijkt ook niet op de zomer. Maar jullie komen iedere dag weer ietsje dichter bij Rome en met die aanvraag van de mis van Trudy kan het bijna niet meer mis gaan. Succes dus maar weer.