Auer - Malcesine (102km) - Reisverslag uit Malcesine, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Auer - Malcesine (102km) - Reisverslag uit Malcesine, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Auer - Malcesine (102km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Juli 2011 | Italië, Malcesine

Voordat we vandaag vertrokken hebben we eerst Jorre en Mara gedag gezegd, zij zullen via Venetië richting Rome gaan dus zullen we ze helaas niet meer tegen komen. We werden ook uitgezwaaid door het wandelende echtpaar die de verwachting hebben om in september in Rome aan te komen. Ze zijn de 65 al gepasseerd dus kunnen het lekker op hun gemak doen. Wij hadden vandaag als doel het Gardameer te bereiken en zo zie je maar weer dat alle wegen uiteindelijk naar Rome leiden.

In het hotel van de camping verbleven de passagiers van een OAD bus, voornamelijk grijze dakduiven, en de buschauffeur vertelde mij gisteren dat hij op zag tegen de Brennerpass. Hij vond de pas maar niets en hij ging er zeker niet met de vlam in de pijp overheen. Toen ik hem vertelde dat wij hem met de fiets zijn overgekomen en dat we op weg waren naar Rome viel zijn mond open van verbazing. Zijn mond stond helemaal wijd open toen ik er ook bij vermeldde dat onze buren op de camping per voet naar Rome gaan. Dat had hij nog nooit mee gemaakt. Laten we het er maar op houden dat elke gek zijn gebrek heeft.

De tocht vandaag ging tot aan Rovereto langs de rivier de Adige over een, alweer, prachtig fietspad. Bij Mori zijn we ietwat verplicht afgeslagen richting het Gardameer want er zou geen camping meer op de route komen voor een lange tijd. Dat je er wat voor over moet hebben om op een camping te kunnen staan bleek wel uit de route die we toen moesten volgen. Er zaten enkele pittige hellinkjes in van rond de 10%, normaal zijn die geen probleem behalve als je verkeerd schakelt. Het overkwam me één keer vandaag en terwijl ik liep te harken om boven te komen werd ik aangegaapt door een legio aan wegwerkers. Ze zullen er vast van genoten hebben.

Nu zitten we in een muffe camping aan het Gardameer. We hadden de keuze tussen een gewoon plaatsje voor 31,50 of deze muffe, oude vlooienbak met 2 bedden voor 40 euro. Om een voorbeeld te geven hoe oud deze sleurhut is: Op het kentekenplaat staat het oude netnummer van Hengelo (OV), een nummer die zelfs Agatha niet meer kan herinneren, en ze is een geboren Hengelose.
Toch, we mogen niet klagen want alles zit erop en eraan, het is alleen een beetje over datum.

Het avondeten was weer fantastisch klaar gemaakt door Bram die we hebben genuttigd terwijl we uitkijken over het Gardameer en de bootjes voorbij zien varen. Morgen wordt het een redelijk makkelijke en korte etappe. De bestemming is al bekend en de caravan eigenaar is al verwittigd dat wij eraan komen.

Tot Morgen

• 28 Juli 2011 - 07:38

Agatha:

Jullie boffen toch maar, iedereen denkt dat jullie in van die kleine kruip-tentjes de nacht moeten doorbrengen en dan lezen we de laatste dagen niets anders dan: blokhutten, kant en klaar tenten en caravans, ja zo kunnen wij het ook. Maar goed, jullie zijn nu al ruim over de helft en ik moet toch zeggen dat ik jullie bewonder. Ik wens jullie veel plezier bij de komende caravan-eigenaar en doe ze daar de groeten.

• 28 Juli 2011 - 09:23

Jeannet:

Nou mannen jullie gaan als een speer.
    GEWELDIG!
    Mooi op schema en zonder al te veel zadelpijn zo te lezen.
    Nu op weg naar Rome -met zon!!!!
    Straks stap ik in de auto om zelf te kijken of het echt goed gaat met Agatha.

• 28 Juli 2011 - 19:28

Twan En Jeanne:

Hallo vrolijke fietsers,
    Wij zijn ook nog steeds " en route" Het vervelende alleen is,dat wij tijd hebben om te internetten als Twan zijn fiets mankementen vertoond. Nu wilden 2 spaken niet meer mee en moesten we lang wachten tot de fietsenmaker zijn middagdutje gedaan had.De camping waar we naar toe wilden bestond niet meer en de volgende was te ver.Dus nu noodgedwongen in een B&B in Bergamo.
    Voor ons was vandaag ook de eerste echte " zondag" met vanavond helaas weer regen en onweer.
    Nog zo,n 300km en we hopen in Venetie te zijn.
    Voor jullie een goede reis en we hopen niet dat ons volgende berichtje weer gepaard gaat met panne.
    Groetjes,
    Twan,Jeanne

• 31 Juli 2011 - 10:57

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan, B en J,

Jan het is toch wel een luxe reis hoor.
    Je hebt zelfs een prive kok met je mee fietsen!!!

Je staat goed op de foto, maar na al die regen vraag ik me af....... word je van regen ook bruin????

NU.......blijven trappen dan kom je vanzelf in Rome

Groetjes Trudy