Punta Marina - San Piero in Bagno (98km) - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Punta Marina - San Piero in Bagno (98km) - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Punta Marina - San Piero in Bagno (98km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Augustus 2011 | Italië, San Piero in Bagno

Een camping in Italië waar voornamelijk Italianen kamperen verschilt eigenlijk weinig van een camping met alleen maar Nederlanders, en omdat het gisteren zo meezat hadden Jesse en ik het geluk dat we een echte Italiaanse kinderdisco en een soort van Wedden Dat?! mee mochten meemaken. We hebben het maar gewoon bij een drankje gehouden en rustig aan gedaan want er moet natuurlijk weer gefietst worden.

De route van vandaag begon vlak maar na 40km kwamen de eerste heuvels van de Apennijnen op onze weg. Voordat het wat lastiger werd raakten we, in het Nederlands, in gesprek met een andere fietser uit Nordhorn, Duitsland ook die op weg is naar Rome. Het verschil met ons is dat hij op een ligfiets de tocht probeert te volbrengen. We waren hem al eerder tegen gekomen op de camping in Ferrara een paar dagen terug en het was leuk om nu weer een stuk met hem op te fietsen.
Jesse heeft het totaal van lekke banden vandaag verhoogd naar 2, we hebben het nog een paar keer geprobeerd om hem op te pompen maar de band moest toch vervangen worden. Dus na alle truien heeft Jesse de trui van de meeste aantal lekke banden (2) in zijn bezit.

Men zegt vaak dat de laatste loodjes het zwaarste wegen en ook vandaag was dat het geval. Het was een lang stuk omhoog aan 4 á 5% wat in principe goed te doen is maar aan het eind van een lange dag waar de temperatuur constant rond de 40graden lag, wordt het toch wat zwaarder. Gelukkig is het qua temperatuur niet te drukkend heet en benauwd dus daar zal je ons niet over horen.
De route daar in tegen was indrukwekkend, het liep parallel langs de snelweg naar Rome maar onze weg liep er de ene keer boven en de andere keer onderlangs. Het was een knap stukje werk waar we vandaag langs reden.

De geplande camping lag na een 2km klim van 5procent maar in onze voorbereiding hadden we al gelezen dat de camping opgeheven was en doordat we onderweg van een medefietser hetzelfde hadden gehoord hebben we de plannen gewijzigd. Daarom hebben we maar een hotelletje opgezocht in het plaatsje met de mooie naam San Piero In Bagno Het is een mooie kamer met 4 bedden en (volgens bankdirecteur Jesse) een goed bankstel. Het is beetje een oud hokje maar voor 30Euro en ontbijt hoor je ons er niet over.. Want waar vindt je dat nog tegenwoordig?

Morgen gaan we gewoon rustig verder, Rome komt steeds dichterbij.

A presto (Tot gauw)

ps. Er zijn nog en paar foto’s geplaatst, bij de etappe na onze rustdag die Tom en Kim gemaakt hebben.

• 03 Augustus 2011 - 07:34

Agatha:

Leuk , weer wat foto's erbij, waar jullie alle drie erg ontspannen op staan, dus je zou bijna denken dat het een peule schilletje is dat fietsen van jullie, maar ik blijf het een hele prestatie vinden. Nog een paar dagen, geniet ervan en blijven trappen

• 06 Augustus 2011 - 10:46

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan, B en J,

Leuk zo'n disco, ben je toch weer even kind met de kinderen.

Het was een redelijk zware dag begrijp ik maar......het is de laatste loodjes en..... Rome komt steeds dichterbij dus...blijven trappen dan komen jullie er van zelf.

Trudy