San Piero in Bagno - Citta di Castello (78km) - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu San Piero in Bagno - Citta di Castello (78km) - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

San Piero in Bagno - Citta di Castello (78km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Augustus 2011 | Italië, Città di Castello

Het ontbijt werd vandaag gebracht door Nicole, een aardige Roemeense die zegt 15 tot 16 uur per dag te moeten werken. Dan is een paar kilometertjes fietsen maar een peulenschil.
Daarna vertrokken we naar een supermarkt waar geduld een schone zaak is Ze hebben één kassa en er stond een gigantische rij, en aangezien alles op zijn gemak ging duurde het even een tijd voordat we onze spullen afgerekend hadden.

De dag begon goed, een klim van 8km over een weg die totaal verwaarloosd was, alsof het al niet zwaar genoeg was. Toen een onverwacht moment waar we gelukkig zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen. Boven op de berg gooien ze vanaf een helling boomstammen naar beneden en ze verwachten geen fietsers. De wegwerker seinde ons dat we maar wat meer vaart moesten maken want anders zouden we op een boomstam de afdaling inzetten in plaats van op de fiets. Dus maar een tandje bij geschakeld om niet gedwarsboomd te worden door een boom. De route van vandaag gaat door de Apenijnen wat een prachtige omgeving om doorheen te fietsen, soms weet je niet waar te kijken zo mooi.

Het laatste stukje richting de camping zijn we opgefietst met Burghardt, de ligfietsende Duitser die niet uit Nordhorn komt maar uit Neuenhaus, maar wat ook net over de grens met Nederland ligt. Het meefietsen met Burghardt heeft zo zijn voordelen en nadelen gehad vandaag, het is niet zo dat we hem niet verstaan want zijn Nederlands is goed genoeg, maar zijn einddoel van vandaag was een andere camping die wij in gedachten hadden. Wij dachten aan een camping langs de snelweg wat natuurlijk redelijk wat lawaai met zich zou brengen terwijl hij de rustige camping in gedachten had waar me momenteel op staan. Goed gelopen zou U denken, nou niet helemaal want de camping stond bovenop een klim van enkele kilometers rond de 3 á 5% en soms zelfs 11%.. Na elke bocht hoop je de camping te zien maar dan blijkt er nog een bocht te komen, het was afzien.
Als je boven bent blijkt het wel mee te vallen en heeft deze camping meer voordelen dan nadelen, kortom het was zo erg nog niet.

Vandaag zelf voor het avondeten gezorgd met zijn vieren en daarna op het terras gezeten voor een biertje en wat ervaringen uit te wisselen, dit onder het genot van Italiaans gejengel/muziek. Burghardt blijkt een verwoed fietser te zijn die al overal geweest lijkt te zijn en dat op zijn ligfiets, hij heeft genoeg te vertellen dus. Zojuist vielen er een paar druppels uit de lucht waardoor het Italiaanse gejengel stopte en er een doek over terras ging maar het bleek loos alarm waardoor het nog steeds warm en zonnig is.. Na het regenachtige weer van het begin zitten we nu vol in de zon en warme temperaturen, laten we hopen dat het morgen ook nog droog blijft.

A presto!

• 04 Augustus 2011 - 09:25

Agatha:

Het eindpunt komt nu erg dichtbij, dus nog eventjes door-trappen. Het laatste nieuwtje hier van het thuisfront: HET GIPS IS ERAF, dus volgende week kan ik jullie op het vliegveld verwelkomen. Succes nog eventjes.

• 04 Augustus 2011 - 14:24

Wim En Conny:

Beste Jan, we horen dat je nog helemaal op schema bent en dat Rome in zicht is voor jullie. Geweldig, want jullie hebben heus alle weersomstandigheden moeten trotseren. Wij wensen jullie alledrie een voorspoedige intocht! Sterkte bij de laatste loodjes en groeten van je overbuurtjes.

• 06 Augustus 2011 - 10:53

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan, B en J,

Even een reactie op de foto:

Zegt de ene nomade tegen de ander: wat liggen we lekker op schema he! Nee zegt de ander ik zit goed op het schema!!

Wat een feest thuis, het gips is er af dus nog even blijven doortrappen dan kunnen jullie het zelf gaan zien.

Groetjes Trudy

• 17 Augustus 2011 - 12:09

Burkhard WERNER :

hallo,

nu ben ik ook hersteld van Brindisi terug. Het was leuk om te reizen met je mee. Ik heb vaak gedacht van jou - als je in Rome.
    In Zuid-Italië, was het vermoeiend om te rijden. Geen goede wegen. Ik heb gefietst door de aardbeving regio van L'Aquila (2009). Het was nog toen ze in 2009. Dit heeft vooral indruk op mij.
    Ik wens u allen het beste, maar veel van hetzelfde mijlen op de fiets -
    tot dan... de Ligfietser :-)