Langeraar – Gold Coast, Australië. (Heel veel KM) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar – Gold Coast, Australië. (Heel veel KM) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar – Gold Coast, Australië. (Heel veel KM)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 April 2012 | Australië, Gold Coast

Australië stond eigenlijk niet op ons verlanglijstje, een reisje naar Rome is eigenlijk net zo mooi in mijn ogen. Toch, doordat ‘Onze’ Frank heeft besloten om zijn volledige studie in Australië te volbrengen was het voor Agatha de reden om toch naar het land van de Kangoeroes en Koala’s te gaan. Het is dan dus eigenlijk onnodig om te meldden dat ik dan Agatha vergezel naar het ‘Land down Under’

Langeraar – Singapore 6555km
Donderdagochtend vroeg stonden we bepakt en bezakt klaar om te vertrekken voor een reis van ongeveer 25 uur. Voordat we vertrokken kregen we een backpackers dagboekje cadeau van Trudy van Kessel (heel attent en gewaardeerd) om onze belevenissen in op te schrijven. Toen Trudy ons een goede reis wenste kwam Margret, onze taxi voor vandaag, voor de deur aanzetten om ons naar Schiphol te brengen. Doordat er een file stond op de N207, draaiden we om aan het eind van de Vriezenweg om de toeristische route via Bilderdam en Aalsmeer te nemen. Nadat Margret ons had uitgezwaaid en we alle plichtplegingen hadden voltooid taxieden we om 11.15 richting de Polderbaan voor een vlucht van 12 uur en een kwartier naar Singapore, onze tussenstop op weg naar Brisbane. Volgens Frans van Herwijnen zijn er alleen maar mooie stewardessen bij Singapore Airlines en hij had geen ongelijk. Ze verzorgden Agatha en mij dan ook meer dan goed. Met een tandenborstel setje voor onderweg en een paar sokken tegen de Frombozen. Dit allemaal gevolgd door een drie gangen diner, de nodige drankjes en een ontbijt toe. Inderdaad, wat zijn we toch verwend. Na een tussenstop van 4 uur, waar we op Changi Airport o.a. de vlindertuin hadden bezocht stond de volgende vlucht alweer te wachten.

Singapore – Brisbane 3818km / Brisbane – Gold Coast 78km)
Na alweer een goed verzorgde vlucht met Singapore Airlines, een aanrader!, kwamen we na 7uur40min aan in Brisbane. Vandaar een taxi genomen naar het formule1 hotel wat weinig te bieden heeft dan de basisbehoeften. Toch wel vrij snel het bed ingedoken want zo een lange reis dat hakt er wel in.
Na een half nachtje slaap, waar we de jetlag toch wel konden voelen, stonden we om 10:00uur bij Jucy om onze huur camper op te halen. We kregen een uitleg over hoe alles werkte en zagen daarna Frank in de verte aan komen lopen die met de trein naar Brisbane was gekomen. Het eerste stuk van de reis was voor Frank zijn rekening aangezien hij gewend is om aan de ‘verkeerde’ kant van de weg te rijden. In plaats van direct naar de Gold Coast te gaan nam Frank ons eerst mee naar Mount Tamborine, een soort Valkenburg dat onderdeel is van één van Frank zijn bergop/bergaf fietsrondjes. Al lopende kwamen we erachter dat je Frikadellen en Kroketten kon eten bij een Nederlands restaurantje. Dat moest hem natuurlijk geen twee keer gezegd worden, dus na net aangekomen te zijn in Australië was onze eerste middagmaaltijd typisch Nederlands, een broodje Kroket en Poffertjes. Volgens de eigenaresse heeft de crisis ook bij hun toegeslagen, maar aan de grote auto’s te zien lijkt dat wel mee te vallen. Op de reis naar Frank zijn huisje eerst nog even langs de supermarkt gegaan, en alles is toch een stukje duurder dan in Nederland.
Enkele dingetjes uitgepakt bij Frank zijn huis, (Calve Pindakaas) en vluchtig even kennis gemaakt met zijn huisgenote voordat we naar de camping gingen. Campings in Australië zijn hetzelfde als in Nederland, het enige verschil is dat wij momenteel niet met de caravan en zijn gemakken op reis zijn, het is allemaal een stukje simpeler. Met de beach maar 300 meter verderop konden we het niet laten om de zonsondergang te bekijken, ware het niet dat we aan de oostkust zitten en dus niet de zon onder ging maar de maan op kwam. Na een goede, gezonde avondmaaltijd bij de Italiaan liepen we rond een uur of 9 weer terug naar de camper, lekker genieten van een warme avond zat er niet bij want de jetlag speelde toch wel op.

Gold Coast.
Vanmorgen waren we al weer vroeg wakker, Frank zou om 10.00 bij ons zijn om zijn leefgebied van de laatste 1 ½ jaar te laten zien. Eerste stop, de University, waar hij een rondleiding gaf over een terrein waar een mooie kalksteen faciliteit de boventoon voert. Leuk om eindelijk eens te zien waar hij het altijd over heeft. Daarna naar een baai gegaan om te genieten van het mooie weer en een verkoelende duik te nemen in het water. De eerste kilometers gemaakt met de auto wat zeker niet makkelijk is, het moet allemaal even gewoon worden dat alles net even andersom gaat als in Nederland. Als laatste vandaag stond het toeristische gedeelte van de Gold Coast op het programma, Surfer’s Paradise. Veel hoge gebouwen, waarvan de hoogste 320meter is, en een drukte van jewelste. Dat is weer eens wat anders als het centrum van Langeraar.
Het avondeten was deze keer voor Frank zijn rekening, waarna wij zo meteen een kwartiertje terug zullen lopen richting de camping voor onze derde nacht in Australië. Hopelijk zal de jetlag ons met rust laten zodat we een goede nachtrust zullen hebben.
Morgen staat er nog een dagje Gold Coast op het programma waarna wij ons af zullen laten zakken richting Sydney zodat Frank zich voor kan bereiden op zijn examens.

Binnenkort meer,

Jan.

• 08 April 2012 - 12:06

Margret:

Leuk verslag buurtjes, ik kan maar 1 ding zeggen: geniet er van! Veel plezier en groetjesssss

• 09 April 2012 - 00:08

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Agatha,

Ben net thuis. Leuk verslag, maar schrijf morgen meer!! Het is nu bij ons 02.13
    en ben net terug uit NIce.
    Weterust

Trudy

• 09 April 2012 - 06:13

Henk En Tineke:

Leuk dat wij jullie even gesproken hebben.
    Jullie penthouse zie er leuk uit, het is wel de eerste keer dat wij een rijdend penthouse gezien hebben.
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd toe in Australië.
    Hartelijke groeten, ook voor Frank natuurlijk. Wens Frank veel succes voor zijn examens.

Henk en Tineke

• 09 April 2012 - 10:07

Melanie Versluis:

Heel veel plezier daar Down Under!
    Groetjes

• 09 April 2012 - 11:14

Wil:

Hee Jan en Agatha,

Dit rijdende hotel lijkt wel op dat hotel wat je ooit had van schele Niek!!

• 09 April 2012 - 11:27

Joop En A3:

Hallo Jan, Agatha en Frank

Joop had het ook kunnen zeggen,
    ik moet mee van mijn vrouw,echt een Versluis.
    Maar een wereld gaat daar open in Down Under.
    Wat een belefenis lijkt dat ons.
    geniet er van.
    En natuurlijk Frank Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes Joop en A3

• 09 April 2012 - 12:56

Trudy Van Kessel:

Hoi jarige Frank, Jan en Agatha

Frank Gefeliciteerd hoor met je 26 jaar.
    Ik hoop dat ze ook nog een kadootje voor je meegebracht hebben dan alleen maar pindakaas.

Maar Jan het volgende vlaggetje is binnen!!. je had eigenlijk ook wat in Singapore moeten schrijven!! Had je toch een extra vlaggetje gehad.

Maar het gaat allemaal goed begrijp ik. Het zal wel een hele zit geweest zijn. Agatha houd je wel je conditie op peil voor onze rondjes poel???

Nu geniet in Down Under en hou ons op de hoogte.

Groetjes Loek en Trudy

P.S. moeten we ons nog een beetje om Tommie bekommeren????