Florenville - Verdun (92km) - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Florenville - Verdun (92km) - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Florenville - Verdun (92km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Juli 2012 | Frankrijk, Verdun

Nu we de regen eindelijk achter ons gelaten hebben, is het een stuk makkelijker op elke ochtend vol motivatie weer op de fiets te stappen. Als je dan ’s ochtends door moeder en dochter begroet wordt met “Kijk, daar zijn de mannen weer”. Tsja dan fiets je toch met een glimlach weg, ook al weet je dat gelijk vanuit de start de ochtendklim terug naar het centrum je te wachten staat.

Op één van de vele heuveltoppen even gesproken met 3 Vlaamse Belgen die al regelmatig de dupe waren geweest van de slechte kwaliteit van het wegdek. Hun racefietsen hadden al verschillende lekke banden mogen meemaken, en zelfs een buitenband moest eraan geloven. Als bonus had een fietsenmaker ook nog een spelletje met hun gespeeld en ze (volgens hun) wat dieper in de buidel laten tastten. Gelukkig hebben wij nog geen fiets gerelateerde problemen gehad, maar dat het iemand overkomt is niet verwonderlijk want vandaag zaten er ook weer een paar hele slechte stukken tussen. Hoe krijgen ze het gevonden?.

Bij Limes lieten we België, en hopelijk de slechte wegen, achter ons en staken we de Franse grens over. Dit is de start van de Franse Ardennen, maar behalve de naam zit er geen verschil in de omgeving. Alle borden staan nog steeds in het Frans aangegeven, men spreekt ook nog steeds Frans en met grote regelmaat moeten wij nog steeds een kuitenbijter overwinnen. Om even een indicatie te geven van de zwaarte: Op sommige van die klimmetjes zien wij mede fietsers afstappen om de top te bereiken, tot zover zijn wij nog alles fietsend opgekomen. (Het laatste stukje was nutteloze informatie, maar het moest toch even vermeld worden dat wij echte klimgeiten zijn)

Nu staan we op een mooie, grote camping in Verdun aan waar we een fietser spraken uit Amsterdam. Het een fietser zonder schema, hij zou misschien ook wel naar Barcelona gaan, maar dat wist hij nog niet, hij keek wel. Een uurtje laten kwamen ook moeder Anouk en dochter Marjolein aangereden. Op verzoek wat extra informatie: Vaders heeft zijn kamp (tent) in de buurt van Dinant opgeslagen en zal vrouw en dochter na één week komen ophalen. Net zoals de Amsterdamse fietser rijden ze zonder een echte eindbestemming en zien ze wel tot hoever ze komen in één week. Onze eindbestemming is bekend, maar zullen wij morgen moeten beslissen of we de route vervolgen via Nancy, of Langres. Elke route heeft zijn eigen schoonheid, dus zoals het er nu naar uit ziet zal een gulden, sorry.. euro moeten uitmaken welke van de twee het gaat worden.

De camping heeft een leuk restaurant we helaas even wat moeten eten want al onze proviand is op.

Tot morgen.

ps. Het blijkt zo te zijn dat er op de markten in Belgie geen sokken verkocht worden. We hebben dan ook geen enkele Belg met sokken gezien. Er blijkt dus geen markt voor te zijn.

• 24 Juli 2012 - 07:41

Geen Sokken:

Toen ik in Juni rondje Nederland fietste kwam ik er achter dat in dat ééne paar sokken dat ik mee nam een weef fout zat dus een groot gat er in.
    Ik heb geprobeerd een paar sokken te kopen onderweg maar dat is niet gelukt je moet sokken altijd per 3 of 5 stuks kopen .
    Net als toilet papier één rol biets ik altijd bij een Nederlander op een camping.
    Dat is voor die Belgen natuurlijk ook de rede dat ze geen sokken dragen te grote inverstering denk ik.
    Verder gaat het als een trein bij jullie leuk om eens een ander verslag te lezen als Santiago of Rome.
    Ik blijf jullie Volgen.
    Klaas

• 24 Juli 2012 - 09:19

Johan Nederhof:

Ik lees jullie verslag elke dag met plezier, vindt het waanzinnig dat het allemaal toch wel voorspoedig verloopt. Hoop voor jullie dat het slechte weer nu weg blijft en dat het alleen maar mooier wordt.

succes verder, in de nog komende kilometers die jullie voor de wielen krijgen.

Johan Nederhof ( TWI )

• 24 Juli 2012 - 09:47

Trudy:

Hoi J en B,

Kijk dit was nou eens een verslag waarvan ik wijzer werd.

Is er ook nog een leeftijd van moeder en dochter bekend???
    En eventueel een foto???

En ik denk dat ik mijn oude hobby weer ga oppakken want ik denk dat de Belgen nog niet weten wat sokken zijn.

Enne...het maakt mij niet uit hoor welke route jullie volgen als...er maar reisverslagen komen.

Veel fiets pleziert voor vandaag en..blijven trappeen dan komen jullie er vanzelf.

Dit keer een dikke xxxxxxxx van Trudy