Soing-Cubry-Charentay - Beaune(136km) - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Soing-Cubry-Charentay - Beaune(136km) - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Soing-Cubry-Charentay - Beaune(136km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Juli 2012 | Frankrijk, Beaune

Beste vaste volgers,

Ik moet U helaas mededelen dat vanwege verbindings problemen met onze fietsende nomades, er momenteel nog geen verslag beschikbaar is. Nu weet ik dat dit een domper is op uw zaterdagochtend, want tezamen met een jus d'orange en een croissantje was U natuurlijk reuze benieuwd hoe de heren het er vanaf hebben gebracht. Waarvoor onze verontschuldigingen.

Het enige wat bekend is, is dat ze gisteren 136km hebben moeten afleggen doordat ze geen camping konden vinden. Het is gisteren dus een latertje geworden. Al met al een magnifique prestatie dat ze toch een veilig onderkomen hebben kunnen vinden.

Ik hoop U in de loop van de dag, op deze pagina, verder te kunnen informeren.

De webmaster,
--------------------------------------------------------------
Soing-Cubry-Chartentenay - Beaune

Zo meld je in het ene verslag dat deze fietstocht toch een vakantie voor ons is, en zo fiets je de andere dag veel langer dan gepland. We hadden het in ieder geval niet zo gepland.

De klok gaf 07:00 aan toen we op de fiets stapten voor de volgende etappe in onze reis richting Barcelona. Binnen enkele honderden meters waren we weer op het prachtige fietspad langs de Saone die ons tot en met Gray zou vergezellen. Gray bleek toch een leuk stadje te zijn, en om onszelf toch een beetje te verwennen hebben we ons getrakteerd op koffie met gebak. Nu is het helaas niet mogelijk om te zeggen wat voor een soort gebak het precies is, maar wij hebben het maar het Wimbledon gebakje genoemd.. Veel slagroom en veel aardbeien maar zonder tennis. Het was in ieder geval erg lekker.

Vanuit Gray was het plan om de Saone te verlaten en die op een later tijdstip weer volgen maar doordat ik iets voor Bram uit reed en mijn routebeschrijving op de GPS net ietsje anders is als die van Bram hebben we de Saone nooit meer terug gezien. Als resultaat ging onze weg voornamelijk door de bossen heen, en Bram ging netjes achter mij aan, dit kwam doordat mijn route ietsje korter bleek dan die van Bram dus heb ik hem een beetje gematst. Toch was het niet alleen maar rozengeur en maneschijn want dit stuk na Gray bleek weinig voorzieningen te hebben en na 90km werd het een zware zoektocht naar een plaats om de nacht door te brengen.

Bram hield een dame in een auto aan met de vraag of er iets in de buurt te vinden was, maar zij kon ons helaas niet verder helpen. Toen was er nog een vriendelijke Fransman die ons verder wou helpen maar ook zijn moeite bracht ons niets verder. Gelukkig vonden we wel een cafeetje, maar dat was niets meer dan een locatie waar we wat non-alcoholische drankjes (2 colaatjes en een fles water) tot ons konden nemen want op een gegeven moment raakt alles natuurlijk op. In St. Nicolaas stopten we bij een Bed & Breakfast, maar de goedheilige eigenaar kon ons helaas niet onderbrengen. Hetzelfde overkwam ons bij een Gite ietsje verderop.. ook vol. Gelukkig zijn wij echte topsporters, waren de wegen golvend en het enige wat ons tegen kon houden was het achterste van Bram, gelukkig doet de Sudoku zalf wonderen en besloten we om door te rijden naar Beaune.

Bij de fervente kampeerders is Beaune bekend als de plek waar de snelwegen vanuit Metz en Parijs samen komen, als het hier niet goed zou komen, dan zou het nergens goed komen. Het was een heel endje door richting Beaune, zeker zo’n 30 km maar eenmaal aangekomen was een camping snel gevonden. Uitgewoond, maar voldaan konden we om 19:30 de tent op zetten waarna het tijd was voor een voedzame maaltijd. Helaas bleek de keuken van het restaurant dicht te zijn en moesten we ons zelf voorzien met een goede pasta maaltijd. Geen slechte keuze trouwens, want door alle ingrediënten en de extra liefde was het net zo lekker.

Het was een lange dag met vele kilometer, maar er blijkt altijd baas boven baas te zijn. De fietser die zijn tentje naast ons opsloeg overklaste onze 136km met 20 kilometer. Gelukkig is het geen wedstrijd.

Morgen zullen we tot de laatste pagina van het Benjaminse routeboek komen. Een camping staat al aangekruist op de laatste pagina, het moet dus gek lopen als we de 100km grens zullen overschrijden.

Tot morgen.

• 28 Juli 2012 - 10:06

Trudy:

Hoi Webmaster,

Mijn hartelijke dank voor het bericht.

Trudy

• 28 Juli 2012 - 12:09

Agatha:

Jullie hebben aardig je best gedaan zo te lezen, maar dat er geen slaapplaats te vinden was, dat was wat minder, maar door verder te fietsen, zijn jullie wel weer dichter bij jullie einddoel gekomen. Blijven fietsen en blijven genieten