Beaune - Cluny (83km) - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Beaune - Cluny (83km) - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Beaune - Cluny (83km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Juli 2012 | Frankrijk, Cluny

Vannacht barste er hevige onweer los, die onze tentjes op hun grondvesten liet schudden. Gelukkig hield mijn opgooitentje het keurig droog en kon is ’s ochtends vroeg constateren zonder zorgen constateren dat de regen verdwenen was. Bram, daar in tegen, had het minder getroffen op zijn tactisch uitgekozen locatie en bleek rond te zwemmen in een modderpoel. Alles was zo vies en nat dat we als goedmakertje in het restaurant maar een croissantje en een zo’n ding met krenten hebben gegeten. (En het is geen krentenbrood.) Inderdaad een excuus is snel gevonden.

Vele fietsers zijn we de laatste paar dage niet tegen gekomen, maar in het restaurant zaten nog een stel fervente fietsers die deze route ook, deels, afleggen. Zij rijden door tot de Pyreneeën vanwaar ze dan afslaan richting Biarritz. Laatst zijn ze nog 4 maanden wezen fietsen in de Verenigde Staten en nu hier.. Zoals we gister al melden, er is altijd baas boven baas.

Het lag niet aan de wijngaarden, het lag ook niet aan ons, maar de route van vandaag slingerde door prachtige wijngaarden en een paar typische Franse dorpjes. De rit door deze idyllische omgeving leidde ons uiteindelijk naar een 44km lang fietspad die over een oude spoorlijn ging, het stuk fietste als een trein. De laatste pagina van het Benjaminse boek bracht ons tot Cluny en na gisteren besloten we dat het wel genoeg was geweest. Toen het bij aankomst begon te regenen besloten we eerst nog even te schuilen samen met een Belgische fietser die de 100 cols etappe aan het fietsen is. Maar het leek een onbegonnen zaak dus besloten we om in de regen onze tentjes op te zetten. Ze zijn toch waterdicht. Het zit ons wel mee want naast ons staat een grote legertent die niet in gebruik is die wij nu als onze voortent gebruiken. Onze fietsen staan erin en we hebben een mooie picknicktafel om rustig aan te zitten en te genieten van de regen die klettert op het tentdak. Zo af en toe wordt de regen onderbroken door het geluid van de TGV, die vrij regelmatig langs komt. Er is meestal wel vrij nauwkeurig weer te geven welke trein het precies is.. (Een trein gaat voorbij: Jan: Bram, hoe laat is het? Bram 18:30. Jan: Goh dan moet het de trein van half 7 zijn..)

Morgen schijnt het weer beter te worden, we kunnen het wel gebruiken want we zullen de 1000m hoogte grens moeten overschrijden.

Au demain.

• 29 Juli 2012 - 01:36

Agatha:

Ja,ja, het zit wel eens mee en het zit wel eens tegen, soms heb je zon en soms heb je.........Maar morgen ( zondag ) hebben jullie reden voor een feestje, want na 20 km gaan jullie de 1000 km grens passeren en dan zitten jullie ook zo'n beetje op de helft en de tweede helft gaat altijd sneller zeggen ze, dus voor jullie het weten zitten jullie in Barcelona. Groetjes en succes verders.

• 29 Juli 2012 - 09:48

Trudy:

Hoi J en B,

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Dit laatste voor Bram, ik hoop wel die hij zijn zwemdiploma heeft?? En naast Jan in zijn tentje slapen heb je dat niet geprobeerd??

Maar de humor blijft wel als ik het verhaal van de treinen snap.

Weet je wat ik eigenlijk mis?????
    Enige fotoos!!

Jan nu hebben wij wel de uitnodiging voor je verjaardag binnen, dus toch een foto van jou, maar wat recente fotoos zou ik ook wel kunnen waarderen. Of zijn deze tochten voor jullie al zo gewoon dat er geen fotoos meer gemaakt worden???

Als jullie een "klein " ommetje doen kunnen we elkaar deze week nog ergens ontmoeten.

Nu veel succes maar weer voor de dag van vandaag en ....gewoon blijven trappen dan kom je er vanzelf.

ditmaal weer een dikke xxxxxxxxxxxx Trudy

• 29 Juli 2012 - 11:44

Frans Van Herwijnen:

Hallo J enB.

Hebben eerst het weerbericht bestudeerd in jullie richting en we kunnen jullie gerust stellen "het komt goed" Goh, Jan dat waren zeker "sweet memories"over treinen en Wezep.Toen hadden we ook geen horloges nodig! Volgens Frans heb je het ideale tentje en hoef je volgend jaar niet weer een nieuw type
    uit te proberen goed is goed ( en voor weinig!!)
    Jeannet en Frans.