Beziers - Durban Corbieres - Reisverslag uit Durban-Corbières, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Beziers - Durban Corbieres - Reisverslag uit Durban-Corbières, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Beziers - Durban Corbieres

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Augustus 2012 | Frankrijk, Durban-Corbières

De verandering in onderkomen bracht ongewild enkele veranderingen in onze dagelijkse routine aan. Op een begint de dag rond 6:30 wanneer de natuur langzaam ontwaakt, maar in de bescherming van 4 muren was deze natuurlijke wekker niet aanwezig. Tel hierbij op dat een echt bed een stuk lekkerder ligt als een dun matrasje en de uitkomst was dat we pas om 8.00 wakker werden. Geen groot drama natuurlijk, want een beetje extra rust is mooi meegenomen zo ver in onze tocht. Ook qua ontbijt mochten we vandaag niet klagen, 4,95 lichter maar vele mineralen en vitamientjes rijker lieten we het Formule 1 hotel achter ons op zoek naar een nieuwe camping.

Onze rit van vandaag bracht ons langs het Canal de Midi, een kanaal dat de Atlantische oceaan met de Middellandse Zee verbindt. In de 19e eeuw kwamen er 12.000 man aan te pas om dit kanaal te graven en het moet gezegd worden, ze hebben goed werk geleverd. In Beziers lag de toeristische bezienswaardigheid van de dag, 9 sluisjes volgen elkaar in een afstand van 15 meter op. Nu zijn er in de omgeving van Langeraar ook wel een paar sluisjes te vinden, dus lieten wij Beziers al snel achter ons om het kanaal verder te vervolgen. Kwalitatief gezien was het fietspad een drama, er waren zoveel boomstronken die het pad doorkruisten dat onze fietstassen er bijna vanaf vielen maar qua natuurschoon deed het niet onder voor wat we de rest van de dag aanschouwden. Afgezien van twee venijnige klimmetjes ging het vandaag tussen de heuvels en mogen we rustig spreken van een vlakke etappe. Met de Pyreneeën in zicht mag men misschien al voorzichtig zeggen dat de etappe vandaag stilte voor de storm is/was.

Het einddoel van vandaag, een camping vinden, is ons uiteindelijk ook gelukt en nu staan we met onze tentjes in Durban Corbieres. Enkele jaren terug is deze camping weggespoeld tijdens hevig noodweer en de donkere wolken die er momenteel aankomen voorspellen ook weinig goeds. Aan de picknicktafel zat een Nederlands koppel die het noodweer van toen had meegemaakt, en de angst zit er bij hun zo in dat ze overwogen om vannacht in de auto door te brengen, voor het geval dat. Voor ons zit er niets anders op dan te hopen dat de storm overwaait, al ons materieel is waterdicht en van goede kwaliteit dus wij zullen met een gerust hart gaan slapen.

Morgen halen we hoogst waarschijnlijk Spanje en trekken we de Pyreneeën over. We blijven redelijk dicht bij de kust, maar de dag zal ons leren of het morgen een vlakke of bergachtige rit zal worden.

Tot morgen.

• 06 Augustus 2012 - 09:19

Wil:

In zo'n zware tocht moet je/jullie jezelf toch meerverwennen met een goed bed en ontbijt!!!
    Veel sterkte in de pyreneeën.

• 06 Augustus 2012 - 09:42

Trudy:

Hoi J en B,

Die "Sluisjes" he je ziet ze echt overal. Je kan er niet omheen lijkt het wel.

Jullie tocht is wel weer eens goed voor mijn aardrijkskunde.
    Zo leer ik nog eens dat een kanaal door 12.000 man gegraven is. Wat ik me wel afvraag:" Zou er geen vrouw aan te pas gekomen zijn??? Al was het alleen maar voor de catering???

Maar het is nog steeds genieten.
    Ik sluit me bij Wil aan en wens jullie veel succes in de Pyrineeen.( Sorry maar ik ben de puntjes even kwijt)

Voor de dag die komen gaat weer veel succes en .....blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

Groetjes uit het mooie Langeraar, Trudy

• 06 Augustus 2012 - 21:51

A3 En Joop:

he jan

Het gaat lekker zo.
    Jullie zien al bijna de eindstreep.
    Heel veel susses dat laatste stuk.

Joop en a3