Santa Cristina d'Aro - Calella - Reisverslag uit Calella, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Santa Cristina d'Aro - Calella - Reisverslag uit Calella, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Santa Cristina d'Aro - Calella

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Augustus 2012 | Spanje, Calella

Met het fietspad richting Barcelona langs de camping duurde het logischerwijs niet zo lang voordat we weer op de juiste route waren. Het werd ons al snel duidelijk waarom de Spaanse tennissers zo goed overweg kunnen op het rode gravel, want als zelfs de fietspaden uit gravel bestaan dan kan het op de tennisbaan niet veel slechter gaan. Zelfs om 8.00 werd er al veel gebruikt gemaakt door lopers en fietsers en het was goed om te zien dat we niet de enige waren. Het pad liep in licht dalende lijn richting de zee en voor wij het wisten waren we in St. Feliu de Guixols.

Nadat wij St. Felius achter ons gelaten hadden begon een slingerende kustweg die prachtige uitzichten bood over de zee, dorpjes en boompjes en beestjes. Het was wel pittig fietsen en de volgende 35km naar Lloret de Mar gingen dan ook op en af. Misschien verbazingwekkend maar Lloret de Mar en het feestvolk lieten wij al snel achter ons en gingen door op een voornamelijk vlakke weg. Bij een stop kwamen we Dennis tegen, hij was vroeger een talentvolle wielrenner die helaas door de ziekte van Pfeiffer een stapje terug moest doen. Hij studeert aan de Johan Cruijff College in de Grolsch Veste en verkoop fietsen in Borne, hij kon er boeiend over praten en het een gezellige onderbreking van onze tijd op de fiets.

In Blanes even bij de grote gele M gestopt om het verslag van gisteren te lezen. Het was dan ook erg liefelijk om te lezen hoe Jeannet het op nam voor haar vriendinnetje. Uit veiligheidsoverwegingen zal ik er dan ook niet meer over zeggen en/of melden. Ons doel is om vrijdag aan te komen in Barcelona en daarom zijn we nu gestopt in Calella. Het gezegde gaat dat me zo jong is als hij/zij zich voelt en daarom staan wij vandaag op een jongeren camping. Om hier te komen moesten we onze fiets wel stijl omhoog slepen en om het even visueel voor U allen te maken: Als het een flatgebouw was dan moet je al snel denken aan 6 hoog. Het voordeel hiervan is dat het uitzicht over de Middellandse zee fenomenaal is, maar je betaalt de hoofdprijs voor een plaatsje van 3x niks. Het is zoals het is.

Zoals al gemeld, het is de bedoeling om morgen in Barcelona aan te komen. Of het door de omgeving komt is onbekend maar onze benen voelen nog steeds jeugdig aan dus wij voorzien geen problemen. Wij zullen het U laten weten hoe het gegaan is.

Tot morgen!

• 10 Augustus 2012 - 08:19

Klaas:

Knap gedaan Jan.
    Je kan weer een mooie tocht op je palmarés bij schrijven.
    Doe vandaag voorzichtig wand ik heb gehoord dat het laatste stuk erg gevaarlijk is.
    Ik heb met plezier je verslagen weer gelezen.
    Goede terug reis gewenst.
    Klaas

• 10 Augustus 2012 - 10:39

Jeannet:

Jan wat ben je toch vlot van begrip.
    Succes en namens Frans ook sterkte met de laatste loodjes
    Hasta Luego

• 10 Augustus 2012 - 11:53

Agatha:

Als jullie dit lezen, zijn jullie , als alles goed verlopen is, op de eindbestemming aangekomen en dus mag ik jullie feliciteren, weer een hele prestatie. Nu even uitrusten en dan nog een paar daagjes genieten van Barcelona

• 10 Augustus 2012 - 12:13

Henk En Tineke:

Bram en Jan,
    Wij sluiten ons bij Agatha aan. Wij wensen jullie nog een fijne fietstocht naar Barcelona en feliciteren
    jullie met deze fietsprestatie.
    Wij hopen dat jullie nog een paar dagen genieten van Barcelona.
    Verder wensen wij jullie a.s. maandag een goede thuisreis.

• 10 Augustus 2012 - 19:44

Trudy:

Hoi J en B,

Dit waren nu eens bekende plaatsnamen , die kleine onbekende dorpjes kan ik niet eens uitspreken.

Ik denk dat jullie het op de camping helemaal gaan maken. Twee van die bruine, knappe, slanke jongelingen.
    Hou wel wat fut over voor het laatste stukje.

Wij zijn in elk geval nu al trots op jullie.

En voor de laatste keer blijven...fietsen dan komen jullie er vanzelf.

Groetjes Trudy

• 10 Augustus 2012 - 22:00

Rob En Arja:

Dus jullie zijn aangekomen!! Nee waarschijnlijk niet in gewicht maar op de plaats die met een B begint. Van A naar B was het toch??? Van harte gefeliciteerd met de geleverde prestatie. We hebben genoten van elk stukje wat jullie met ons deelden.
    Tot ziens weer in de Vlijt. O ja, geniet nog maar even van Barcelona.

• 11 Augustus 2012 - 01:09

Kees Van Dam:

Jan en Bram,

Jullie hebben weer een buitengewone prestatie verricht,

(ondanks of dankzij de Sudoku-zalf op de poeperd):

GROTE KLASSE !!!

Kees van Dam.