Langeraar - Oisterwijk (103 km) - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar - Oisterwijk (103 km) - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar - Oisterwijk (103 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Augustus 2014 | Nederland, Oisterwijk

De dag die je wist die zal komen was aangekomen en om 9:30 stond ik klaar voor vertrek. Agatha, Frank en Buurman Jos even gedag gezegd waarna de eerste meters ingezet werden. Frank had nog een idee om enkele foto’s te maken voor de website en de geschiedenisboeken dus op één van de mooiste plekjes van Langeraar had ik nog een kleine fotosessie.

Na de foto’s op het bruggetje van het Kerkpad kon de reis echt beginnen en liet ik Langeraar al snel achter mij. Met een route gemaakt op Strava ging het via Boskooop naar Reeuwijkse brug. Een stuk met vele bomen en planten kwekerijen, mooie flora al zeg ik het zelf…. Iets wat ik mag zeggen omdat ik zelf regelmatig nieuwe bomen en planten uitzoek voor in mijn eigen tuin. Bij de A12 dacht ik het even zonder GPS te kunnen maar voor ik het wist zat ik midden in Gouda. Geen idee hoe dat mogelijk is geweest, maar ondanks dat het eventjes lastig was maken dit soort momentjes het fietsen ook wel leuk. Vanaf de Hollandse IJssel wist ik de weg weer en al snel kwam ik via Haastrecht weer op de geplande route naar Schoonhoven.

Bij de regelmatige fietstochten met Frans de Beuker en Piet de Wolf is één onze vele stops in Schoonhoven en om de traditie in ere te houden ben ik zoals altijd bij de cafetaria gestopt voor een broodje bratworst + cola. Met de pont als uitzicht genoten van het broodje en niet veel later stond ik zelf op het pontje om aan de overkant te komen. Tijdens de overtocht kwam ik in gesprek met een jongen uit Friesland die naar Parijs aan het fietsen was. Hij had op een briefje de plaatsnamen geschreven waar hij langs zou moeten maar hij had gisteren al meer kilometers afgelegd dan de planning was. Dan heeft Joop Zoetemelk zeker wel gelijk als hij zegt dat Parijs nog ver is, dan ben ik maar wat blij met mijn GPS.

Via Gorichem en Wijk en Aalburg ging het door de Drunense duinen. Een gebied die ik nog goed ken vanuit mijn diensttijd toen ik daar nog soldaatje moest spelen. Na alle sentimenten achter mij gelaten te hebben kwam ik aan op mijn, vooraf geplande, eindpunt van vandaag; SVR Camping ’t Kruispunt in Oisterwijk. Ik belde aan bij de boer die na het opendoen naar achter draait en de woorden spreekt: “Hier staat een wielrenner voor de deur, wat moet die hier nou?”.
Na mijn plekje gevonden te hebben toonden de buren al snel belangstelling, onder hen was ook een Belg die ook regelmatig fietstochten reed maar dan iets gemakkelijker want hij had een busje mee ter begeleiding. Met de buurman uit Werkendam een paar biertjes gedronken en gesproken over fietsen. Hij heeft namelijk het doel om volgend jaar voor een goed doel de Mont Ventoux op te fietsen. Toevalligerwijs wist hij ook wie Bram was, maar niet persoonlijk, omdat hij enkele jaren geleden een stukje had gelezen over Bram zijn fietstocht (hoe toevallig).

Nu zit ik rustig voor mijn tentje en ben ik tevreden hoe de eerste dag is verlopen. Het was even wennen, sommige hoogjes waren wel lastig maar ik heb er toch weer 100km op zitten. Trouwens, alles beter dan de lucht hier want het stinkt hier momenteel naar de varkensstront, maar dat is ook weer de schoonheid van een SVR-camping. We komen de nacht dus wel door.

Morgen weer een dag, op naar Maastricht,

Tot morgen!

  • 04 Augustus 2014 - 22:25

    Trudy:

    Hoi jan,

    Man, man nog maar net weg en al hele verhalen te vertellen.
    Je maakt toch wat mee op zo'n dag.
    Maar het klinkt allemaal goed hoor.
    Wat sentiment, wat jeugd herinneringen, wat humor en een geurtje.

    Nu had ik eigenlijk het idee dat je in Oisterwijk gelijk wat nieuwe blanco eiken meubels ging kopen. Maar dat vergat je zeker te vermelden?????

    Nu Jan, de kop is er af, houd de voeten op de pedalen en gang is alles.

    Tot morgen,
    Trudy

  • 04 Augustus 2014 - 22:28

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan en Frank,

    Vergat ik nog te vertellen dat de foto's erg mooi zijn.

    Trudy

  • 04 Augustus 2014 - 22:45

    Jeannet En Frans:

    Ha Jan,
    Nou, de kop is eraf.
    Zo te lezen geeft het je weer een goed gevoel om erop uit te trekken.
    De opmerking van Kees om op te passen voor overstekende auto's lijkt ons een goeie tip!
    Veel fietsplezier en op naar Maastricht!

    gegroet, Jeannet en Frans.

  • 05 Augustus 2014 - 00:14

    Gerrit W:

    Dag Jan
    Sorry dat ik zo laat reageer, ik had wat dingen aan mijn hoofd.
    Knap dat je dit weer onderneemt, en wens je een mooie maar vooral
    een veilige trip!!!!!!
    Groeten Gerrit

  • 05 Augustus 2014 - 18:50

    Wil:

    Toeval bestaat niet. Weer mijn complimenten over het verslag, leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 176466

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: