Oisterwijk - Eijsden (107km) - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Oisterwijk - Eijsden (107km) - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Oisterwijk - Eijsden (107km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Augustus 2014 | Nederland, Eijsden

Naar aanleiding van de reactie van Mevr. Trudy v. Kessel op het etappe verslag van gisteren eerst maar met het belangrijkste en toch ietwat trieste nieuws van beginnen. De camping buurman vertelde mij gisterenavond dat de pracht van Oisterwijk, meubelfabriek Oisterwijk helaas verleden tijd is. Sinds L.v.K ook met pensioen is, is het mij nu onbekend waar men nog kwaliteit eiken meubelen kan vinden, maar Oisterwijk in ieder geval niet meer.

Terug naar vandaag, toen ik vanochtend vroeg om 8:45 klaar stond om te vertrekken was alles op de camping nog in diepe rust. Dat heb je dan weer op een SVR camping staat. Eerste mikpunt vandaag was Valkenswaard alwaar ik bij Achel de grens overstak voor een eerste deel over Belgisch grondgebied. Al snel kwam ik bij de Zuid-Willemsvaart uit die ik voor 50km in zuidelijke richting zou volgen, af en toe was er een klein ommetje maar de vaart was bijna een rechte streep naar Maastricht. Veel bijzonders valt er over dit deel niet te zeggen of het moet zijn dat ik met mij Italiaans uitziende Boretti wielershirt (van een Nederlands keukenbedrijf) werd aangezien voor een Italiaan maar daar blijft het dan ook bij. Ik had de vaart erin en al snel was ik weer terug op Nederlands grondgebied en ging het door het centrum van Maastricht heen waar het gezellig druk was.

Met Maastricht achter mij was het nog 7km naar het eindpunt van vandaag, Eijsden, waar ik een campingtest moet uitvoeren. Frank en Tom hebben namelijk nog de planning om aan een toertocht in de Belgische Ardennen mee te doen en willen hier dan overnachten. Aangezien ik op de bonnefooi fiets is het geen pretje als je het bordje ‘vol’ ziet staan maar ik kon het toch niet laten om het even voor de zekerheid na te vragen. Gelukkig hebben ze een speciaal deel gereserveerd voor fietsers en was er voor mij nog plaats op deze gezellig drukke camping aan het water.

Naast mij staan nog meerdere fietsers uit verschillende landen (Belgie, Duitsland) die zich allemaal verzamelen rondom de picknicktafel. Onder dit gezellige gezelschap is ook een Groninger die voor de tweede keer naar Santiago de Compostela aan het fietsen is. Heen is al een hele prestatie, maar hij is ook nog eens van plan om terug te fietsen en dat in twee maanden tijd. Omdat mijn kookstel in Langeraar heb laten staan en de pelgrim geen zin had in pasta besloten we om samen een patatje bakske frietekes te halen. Als oud Santiago-gangers hadden wij genoeg verhalen van onze reizen te vertellen tijdens het eten en al snel bleken we beide ook nog een topsport verleden te hebben. Waar mijn zoons alles weten van mijn topcarrière in Altior 1 (“Nic Boys? Nog nooit van verloren…”) bleek de pelgrim (Henk) oud Nederlands kampioen marathon te zijn en ooit de Amsterdam marathon van 1975 in 2uur, 16minuten 53 seconden gelopen te hebben. Kortom, het was een gezellige en interessante maaltijd.

Nog één extra toevoeging om het leven van een (verwende) fietser te illustreren. Gisteren had ik allemaal natte goed waarop de buurvrouw haar/hun waslijn aanbied om het te laten drogen. Ze zag dat het wel erg nat was en zei: “Dat kan je beter even door de centrifuge halen.” Nu moest ik eerlijk bekennen dat Agatha dat normaal voor mij doet en ik niet weet hoe een centrifuge werkt. Ze nam meteen mijn spullen mee en niet veel later had ik mijn spullen terug van een rondje centrifuge.
Ik zag meteen de reactie van Agatha al voor me, maar het grappige is wel dat vandaag weer precies hetzelfde is gebeurd en nu enkele jongens mij hebben geholpen met de centrifuge.

Al met al heb ik het goed voor mekaar en na een telefoontje van Bram weet ik dat het morgen niet veel minder gaat worden. Behalve dat Bram zelf er klaar voor is, er zin in heeft en er naar uit kijkt om te gaan fietsen maar zei hij ook dat we morgenavond eerst een barbecue dienen te overwinnen.

Ik ben al zover gekomen, ik weet dat er nog zoveel op me te wachten staat dat de rit van morgen en de barbecue geen probleem moet zijn. Ik kijk er naar uit,

Tot morgen!

  • 05 Augustus 2014 - 23:16

    Agatha:

    Nu snap ik dat jij zo graag gaat fietsen, je leert nog eens wat (hopelijk kun je dat bij thuiskomst meteen in de praktijk brengen) en wat jij onderweg allemaal eet, ja dan is het thuis toch maar erg gezond , maar goed, je fietst er "wel" bij en zo te lezen gaat alles prima, dus "houen zo"

  • 05 Augustus 2014 - 23:23

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan,

    Wat voel ik mij vereerd dat in jouw verslag bijna gelijk mijn naam wordt genoemd.
    Maar eikehaard blijft wel goud waard.

    Je bent weer lekker op dreef met je verhalen vertellen, het klinkt allemaal ouderwets gezellig.
    Als je die gezellige campings blijft bezoeken dan worden het voor de webmaster lange avonden om de verslagen te maken.

    Maar Jan je hebt het goed voor elkaar: thuis Agatha en onderweg je hulpjes om je broekske enzo weer droog te krijgen.
    Ik denk dat Nel morgen al staat te wachten omdat het haar beurt dan is.
    Maar misschien heb jij wel verstand van bbqen.

    Doe Bram en de hele fam. de groeten en....ik blijf je/jullie volgen hoor.

    Groet Trudy



  • 06 Augustus 2014 - 08:23

    Henk En Tineke:

    Hallo Jan,

    Wij hebben afgelopen zondag gebeld, doch helaas geen gehoor.
    Maandag weer gebeld en toen hoorden wij dat je al vertrokken was.
    Wij wensen je hele fijne fietstocht toe.

    Hartelijke groeten,
    Henk en Tineke

  • 06 Augustus 2014 - 09:52

    Arja En Rob :

    Hallo Jan,
    Veel fietsplezier vandaag onderweg naar Malmedy. Eet smakelijk vanavond en doe vooral de groeten aan de buren.
    Groetjes van Rob en Arja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 176511

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: