Remagen - Benrath (96km) - Reisverslag uit Benrath, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Remagen - Benrath (96km) - Reisverslag uit Benrath, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Remagen - Benrath (96km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Augustus 2014 | Duitsland, Benrath

Gisterenavond was een leuke en gezellige avond bij Derk-Jan en Truida Stegeman met een kop koffie en nog een wijntje toe. Met een glimlach werden wij vanochtend wakker en die werd nog eens groter toen Truida aan ons vroeg of wij wel een eitje en een bakje thee of koffie lusten. Dat hoeft men natuurlijk geen twee keer te zeggen en zo hebben we genoten van een goed ontbijt. Dankzij de gastvrijheid maar ook wel omdat ze als geen echte Ter Aarders wist dat half Langeraar een Kints, Mank of Lek is was het vanochtend toch iets later toen wij vertrokken. We hebben ze hartelijk bedankt voor de gezelligheid en pas om kwart voor tien stapten wij op de fiets.

De eerste grote stad op onze route van vandaag was Bonn waar we even een kopje koffie hebben gedronken. We hadden er een bonn-bonn bij verwacht, maar het was gewoon een simpel koekje. De volgende stad was Keulen waar we 35 kilometer na Bonn aankwamen. Bram staat hier wel eens voor zijn werk op een beurs en is zodoende enigszins bekend. Omdat het goed weer was wist hij nog wel een ijssalon die ijs schijnt te hebben dat lekkerder is dan het ijs van Co uit Hoenderloo. Bram bestelde een zogenaamd spaghetti ijsje, de specialiteit van het huis en ik hield het gewoon bij een simpel ijsje. Omdat ik geen buschauffeur tijdens zijn dienst uit heb zien stappen voor een ijsje denk ik toch dat het ijs in Hoenderloo beter is. Want het moet wel heel goed zijn wil een buschauffeur zijn bus verlaten.

Na het ijsje zijn we nog even bij de Dom geweest. Een prachtige kerk alleen vind ik hem een beetje smerig van buiten. Afgezien van dat was het zeker het bezoeken waard. Buiten was het ook nog eens gezellig druk met een demonstratie tegen ISIS.. dus besloten we redelijk snel weer op de fiets te stappen om de drukte te vermijden. Nadat we in Dormagen de dagelijkse inkopen hadden gedaan begon het te regen. De regen ging zo te keer dat we het zelfs in Keulen hoorden donderen, we hebben nog op het punt gestaan om een pension of hotelletje op te zoeken maar toen het op begon te klaren hebben wij maar geholpen met het droog maken van de weg. Toen de kilometer 96 kilometer aan gaf kwamen we langs een camping waar we maar gestopt zijn.

Het is een grote camping met allemaal vaste plaatsen en een aardige man die een goede prijs weet voor alleen maar een grasveldje. 25 euro! Ik begin te vermoeden dat hij ons stukje van gisteren heeft gelezen en dan voornamelijk die van Bram over onze Duitse buren (ze zien en weten alles!) want het werd nog gekker. Om te douchen in het aftandse hokje moesten we de sleutel bij hem ophalen en na het douchen betalen. Dat was dus geen 50 cent maar 5 hele euro’s voor 2 personen. Waarom ik zei: “Er waren geeneens een dames bij om ons te helpen” waarop hij gevat antwoorde: “Straks bij de tent”. De ouwe oplichter zal vast in zijn vuistje lachen maar hij heeft er bij deze voor gezorgd dat we morgen zonder te douchen zullen vertrekken. Het is dan ook geen vetpot voor ons fietsers.

Nu hebben we dus een groot grasveld voor ons alleen met een weids uitzicht die wij morgen om 8 uur weer zullen verlaten. Volgens Google Maps is het nog 111 kilometer naar Emmerich. Het zou best wel een kunnen dat wij daar vrij dicht bij in de buurt gaan komen want behalve een paar boten door de Rijn is er vrij weinig te beleven.

Maar genoeg om morgen weer een verhaaltje te produceren.

Bis morgen!

• 13 Augustus 2014 - 23:26

Trudy Van Kessel:

Hoi jan en Bram,

Geen Bertha maar Truida vanmorgen.
    Ik denk dat Agatha en Nel al een lichtelijk jaloers beginnen te worden.
    Als er 's morgens al een Truida in de tent staat.
    Maar het is jullie gegund hoor, een eitje van een vreemde dame.
    Als jullie thuis maar warm komen eten.

Ja en dan Keulen dat was dus donders goed.
    Daar kunnen wij babyboomers van meepraten.

En dan nog een vraagje over de douches: Hadden jullie niet samen kunnen douchen voor een prijs???

Nu tot morgen en.....weer veel kilometers goede gesprekken gewenst.

Veul plezier nog en....het eind komt al bijna inzicht.

Maar ik wacht nog wel op de dag dat Bram het verslag gaat doen!

Gr. Trudy

• 14 Augustus 2014 - 00:14

Kees Van Dam:

Hee Jan,

Wel slim van jou om Bram te laten douchen voor 50 cent,
    om dan zelf een "douche-behandeling" van 4,50 euro te krijgen.

En.... ????? Happy end.... ?????

(je weet: A dirty mind is a joy forever.....)

Groetjes, ook aan Bram,

enne hou je taai!