Bram spreekt: Afsluiting van het rondje Luxemburg - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Bram spreekt: Afsluiting van het rondje Luxemburg - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Bram spreekt: Afsluiting van het rondje Luxemburg

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Augustus 2014 | Nederland, Langeraar

Het is nu al een traditie te noemen dat Jan zijn fietsmaat Bram de fietstocht afsluit. Daarom, om de traditie niet te breken het rondje Luxemburg door de ogen van Bram:

-------------------------------------------------------------

Hoewel een fietsreis samen met Jan,er voor mij dit jaar eigenlijk niet in zat is het er toch weer van gekomen. Ik had me er min of meer bij neergelegd dat we een jaartje zouden overslaan, maar toen Jan dreigde alleen te gaan kon ik dat natuurlijk niet over zijn kant laten gaan!
Jan alleen dat kan echt niet, wie moet er dan zijn shampoo en handdoek voor hem halen als hij onder de douche staat, en zijn spullen weer bij de tent heeft laten liggen!

Zoals bekend heeft Jan mij in Malmedy in de Belgische Ardennen opgehaald en zijn we door Belgie en Luxemburg naar Moezel gereden. Via Koblenz naar de Rijn, langs de Rijn weer naar Emmerich en zo weer naar Nederland. Omdat Jan zijn tent onderweg kapot was gegaan en zijn slaap matje lek geraakt was, hadden we besloten het laatste stukje even door te bijten zodat we een overnachting op een camping in de regen met harde wind konden uitsparen.

Vooral de laatste dagen hebben we nogal wat extra kilometers gemaakt, dit komt omdat wij het vaak beter menen te weten dan de bewegwijzering en dan de fiets GPS! Een omweggetje is dan snel gemaakt. Nabij Wageningen afscheid van Jan genomen te hebben ben ik door de Tielerwaard en de Bommelerwaard recht tegen de wind in alleen verder gereden. Een vreemde ervaring om weer alleen te fietsen (niks aan). Jan is de beste fietsmaat die je wensen kunt, en sinds 2010 was dit de vijfde keer dat we samen hebben gefietst, een traditie die we nog jaren hopen voort te zetten. Na negen gezellige en mooie fietsdagen waar in we ons niet door de regen en de harde wind van de wijs hebben laten brengen weer thuis.

Een schok was het vanmorgen van Frank te horen dat Jan met hartklachten naar het ziekenhuis is gebracht. Hij heeft zeker na zijn fiets incident van april, waarvan hij goed is hersteld geweldig gefietst. Maar dit had ik zeker niet aanzien komen.

Beste Jan, van harte beterschap en we hebben spoedig weer contact.

Groet,

Bram

---------------------------------------------------------
Extra: Jan heeft ons (het thuisfront) vanochtend even laten schrikken en al snel was er ambulance personeel aanwezig om het van ons over te nemen. Gelukkig was hij toen al weer aanspreekbaar en de praatjes zijn al weer terug gekomen. De resultaten in het ziekenhuis wezen uit dat hij een hartaanval heeft gehad en voorloping nog even in het ziekenhuis moet verblijven.

Natuurlijk heeft hij ons erg laten schrikken maar zijn we maar al te blij dat zijn praatjes al weer terug zijn.

Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat hij weer op de fiets zit en weer de wielen laat draaien. En als het even kan met Bram natuurlijk.

• 16 Augustus 2014 - 21:31

Wil:

Hee Bram, Leuk te horen dat jij zo goed voor mijn grote broer zorgt.
    Hij vind het ook wel lekker hoor als er voor hem gezorgd wordt.

• 16 Augustus 2014 - 21:46

A3:

Jan en Bram

Leuk te horen dat jullie het samen het weer zo gezellig gehad hebben.Maar erg jammer dat het de volgende dag,alles weer een beetje anders is. Jan heel veel sterkte en knap maar weer gauw op.Hoorde dat je in het ziekenhuis al weer om je laptop vroeg,een goed teken.
    Liefs Joop en A3

• 16 Augustus 2014 - 21:52

Jeannet En Frans:

Ja, Bram , het was niet alleen voor jou schrikken, wij hier in Gildehaus, waren ook helemaal van slag toen wij dit bericht kregen.
    Maar die Versluisen zijn niet zo gauw kapot te krijgen,hoor!
    Wij denken dat jullie " gewoon" weer gaan fietsen volgend jaar.
    Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk jammer dat een eindje fietsen zo moest eindigen.
    Jan leest dit vast wel dus daarom via deze site Jan, laat je even goed verzorgen daar en dan snel weer gezond terug naar Agatha!
    Tot heel gauw, Jeannet en Frans.

• 17 Augustus 2014 - 07:44

Gerrit W:

Ik heb gisteren wel de politie en ambulance voorbij zie jagen maar natuurlijk nooit aan jouw gedacht,
    schrikken man.......doe rustig aan en ik kom gauw naar je informeren!!!
    Beterschap Jan.
    Gerrit

• 17 Augustus 2014 - 09:32

Trudy Van Kessel:

Hoi Bram en Jan,

Allereerst nog gefeliciteerd dat jullie de tocht weer zonder kleerscheuren hebben volbracht.

Bram ik kijk altijd weer uit naar jou verhaaltje want dat kan soms toch heel anders zijn dan die van Jan.
    Ik hoop Bram dat heel Wijk en Aalburg was uitgelopen toen jij arriveerde.
    Want eerlijk is eerlijk het is toch weer een prestatie.

Jan vond zijn onthaal wat magertjes waarschijnlijk en dacht zaterdag morgen daar ga ik wat aan doen.

Om eerlijk te zijn Jan, wij schrikken niet zo gauw, maar dit baarde ons toch zorgen.
    Maar gelukkig heb je al je praatjes al weer terug.
    En komen we vanmiddag even om het hoekje kijken bij je.

Gr.Loeke en Truy

P.S. 1
    Jan helaas was ik er niet zo snel bij als de vorige keer.
    P.S. 2
    Frank bedankt voor de leuke verhaaltjes die je er elke dag weer van heb weten te maken