Neuhaus Paderborn - Warburg ( 71km ) - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Neuhaus Paderborn - Warburg ( 71km ) - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Neuhaus Paderborn - Warburg ( 71km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Juli 2015 | Duitsland, Warburg

Na het wisselen van het zadel was vanochtend de volgende wissel al aan de beurt. Toen Bram en ik onze fietsen uit de garage wilden halen stond mijn fiets daar met een lege voorband. Nu zijn we natuurlijk handige jongens dus een nieuwe voorband plaatsen was geen enkel probleem maar vanwege dit oponthoud was het inmiddels al 9:30 geworden voordat wij konden vertrekken.

De laatste waren wij nog niet want de vader en zoon die naast ons stonden en aan hun laatste etappes richting Winterswijk bezig waren stonden nog in te pakken. Vader kwam ons nog een hand geven en een goede rit wensen voordat wij koers zetten richting Wewer. De plaatselijke bakker in Wewer zag er aantrekkelijk genoeg uit voor ons om de eerste stop in te lassen en te genieten van een kopje koffie en een taartje, we zijn tenslotte wel op vakantie.

De gekozen route stuurde ons langs Paderborn heen waardoor we twee wetenswaardige hoogtepunten van Paderborn zijn misgelopen. De 4 kilometer lange en toch ook weer kortste rivier van Duitsland, de Pader en één van de mooiste vakwerkhuizen van Paderborn het Adam en Eva huis uit 1560. Zonde om gemist te hebben maar als voormalig bouwvakker en buurman van de Leidse Vaart heb ik van beide ook al wel heel veel gezien.

Als vervanger van de Pader ging het langs de Alme en tot groot geluk kwamen we bij Etteln een Lidl tegen waar we het avondeten hebben ingeslagen. Het geluk was vandaag alleen niet altijd aan onze zijde, hadden we eerste de lekke band ook het weer zat niet mee en we hebben verschillende malen moeten schuilen tegen de regen. We zijn zelfs een keer gaan schuilen in een garage die toevallig open stond, we gaan er vanuit dat het niet erg gevonden werd maar het zou prettig zijn als er volgende keer stoelen staan want dat eet wat makkelijker onze lunch weg.
De eerste klimmetjes moesten vandaag overwonnen werden die tot wel 8% stijging bevatte, iets wat nog wel mee valt maar vanwege het natte wegdek was het toch belangrijk dat wij voorzichtig de afdaling in gingen.

Langs de Diemel ging het verder richting Warburg waar langs de Praag route een camping is waar veel Nederlanders staan. Dankzij de lekke band en het mindere weer was het na 71km wel mooi geweest en besloten wij onze landgenoten op de camping in Warburg te vergezellen. Ook onze buren van gisteren, Jan en Ida uit Leiden die de Praag route wel helemaal gaan volbrengen kwamen even later aanfietsen. Ze waren onderweg nog een keer verkeerd gereden waardoor wij ze onderweg niet gezien hebben, iets wat ons lopende routeboeken natuurlijk nooit overkomt. Jan en Ida zijn trouwens één van de weinige fietsers die wij tegenkomen want tot zover is het een hele mooi maar rustige route die wij momenteel aan het volbrengen zijn. De inkopen van de Lidl stonden naar ons te knipogen om open gemaakt te worden totdat de campingeigenaresse langs kwam met een aanbod die wij niet konden weigeren.

Het is precies hetzelfde wat ook elke dag thuis op het menu staat: ‘Lekker’
Morgen meer erover, wij gaan nog even verder met genieten.

Auf wiedersehen,

• 09 Juli 2015 - 22:31

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Mijn 1e gedachte was: 71 kilometer, ze worden echt oud!!
    Maar na het lezen van dit spannende verhaaltje kan ik er toch wel enig begrip voor op brengen.
    Maar het schuilen in de garage deed mij toch weer even aan de Tour denken: Jullie mogen wel in mijn schuur slapen.
    Enne jullie fietsen naar Paderhorn, vorige week "reed" ik naar Avenhorn, klinkt als ...toch.

Enne even een nieuwtje uit Heemstede:
    Wethouder Pieter van de Stad wordt burgemeester van Lansingen.
    Hier waren jullie toch wel echt nieuwsgierig naar schat ik zo.

Maar fijn dat jullie ook onderweg "lekker" eten.
    Zal Agatha goed doen.
    Nu mannen morgen maar weer gaan trappen en Frank ook blijven trappelen.

Succes