Regensburg - Gungolding (107 km) - Reisverslag uit Gungolding, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Regensburg - Gungolding (107 km) - Reisverslag uit Gungolding, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Regensburg - Gungolding (107 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Juli 2015 | Duitsland, Gungolding

Gisterenavond de wekker gezet om 7 uur maar de enige die hem nodig had was Frank, wij waren al ruim voor zevenen wakker. Kan zijn omdat bij Frank de zon vrij spel heeft door de ramen of omdat wij na de rustdag, als kinderen in een snoepwinkel, zo blij waren om weer op de fiets te stappen. Eerst hebben we nog Frank zijn brood opgegeten en een lunchpakketje gemaakt waarna we de fietsen gingen opzoeken. Frank heeft ons de kortste weg naar de Donau gewezen en hebben wij hier afscheid van hem genomen en bedankt voor de gastvrijheid en alle toeters en bellen die daar bij zijn komen kijken.

Het werd al snel duidelijk dat de 1 ½ rustdag niet alleen ons goedgedaan heeft maar ook mijn wond. Het is geen open huis meer en de zalf en de pleisters doen wonderen. Vanaf Regensburg ging het langs de Donau via Bad Abbach, Kelheim naar Riedenburg terwijl de ene na de andere kasteel de omgeving sierde. In Riedenburg, dat aan het Main-Donaukanaal ligt, hebben we even op een terrasje koffie met gebak genomen. We zaten aan een tafeltje met een Duits echtpaar die ons vroegen waar de weg naar toe ging, het antwoord werd vol verbazing en met verwondering ontvangen. Nederland als fietsland beviel het echtpaar omdat het zo lekker vlak is, nu waren ze speciaal uit München naar Riedenburg te komen om een rondje te fietsen. Ze waren niet de enige want het was druk met fietsers, voornamelijk elektrische maar ook die hebben twee wielen.

Nadat we een Lidl aan de andere kant van het water voorbij waren gereden zijn we bij de Norma naar binnen gegaan. Ook de Norma zal de schoonheidsprijs niet winnen qua presentatie maar dat weerhoud ons er niet van om inkopen te doen. Bij de kassa stond een man voor ons met zeker 20 bussen zink spray, waarop Bram zegt: “ zoooo die heeft een zere kont “. Om de lieve vrede te bewaren hebben we het hem maar niet gevraagd waar hij het voor nodig had.

Het kostte daarna nog enige moeite om weer op de juiste weg te komen. Normaal gesproken hebben wij allebei een GPS en kunnen wij elkaar aanvullen maar mijn routes zijn op een vage wijze verdwenen en volg ik Bram. Eerlijk is eerlijk, het gaat goed maar zonder mijn GPS is wel een gemis. Misschien Baantjer maar even bellen of hij de het mysterie van de verdwenen GPS routes kan oplossen. Nadat we de route weer gevonden hadden ging het via een prachtige route door het Altmuhl dal heen via voornamelijk vlakke wegen. Nadat we de A3 onder door gegaan waren werd het een beetje glooiender maar desondanks hebben we vandaag voldoende kilometers kunnen maken.

Bram zijn GPS gaf regelmatig campings aan maar dat betekende dat we het dal uit moesten en dat betekent gelijk klimmen. Het was dan ook tot gungolding waar we langs een soort van camping kwamen waar je met je kano het water in kunt. Het kost bijna niets, 2 euro, maar voor die prijs heb je dan ook niets. Wel is er een nette WC maar wassen moet je in het riviertje dat langs de camping loopt. Het kan natuurlijk altijd erger en omdat de volgende camping 20 km verderop is, is dit ruim voldoende.

Volgens de Duitse buurman komen ze morgen het geld ophalen en misschien zijn wij dan al wel weg. Dan is deze camping van niks ook echt niks.

Van niks naar veel, tot morgen!

Extra: De geldophaler is al langs gekomen, het was geen 2 maar 3 euro. Nu heeft de camping eigenaar 3 euro.. en wij niks.

• 15 Juli 2015 - 22:24

Agatha:

Dat krijg je, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten

• 15 Juli 2015 - 22:26

Jeannet:

Hallo Jan en Bram.

De tijd van uitrusten is weer voorbij.
    Er moet weer gefietst worden en gelukkig gaat dit goed.
    De treinen staken niet meer in Duitsland dus dat was een alternatief, maar dit is beter.
    Ik moet jullie wel even uit de droom helpen( of Frank,als webmaster) Baantjer is dood.
    Dus daar kun je niet meer op bouwen.
    Gewoon westwaarts lijkt mij dan komt het redelijk goed.
    Fijne tocht verder, Jeannet.

• 15 Juli 2015 - 23:37

Wil:

Frankie, Wat eeerug, hebben zij echt geen broodje voor je gemaakt/over gehouden?

• 16 Juli 2015 - 01:37

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Hadden jullie buiten Frank zijn brood en beleg ook nog Kleenex nodig???
    En...had Frank er voldoende van in huis??? Ach w.c. papier kan ook hoor

In elk geval heeft het bezoek aan Frank Jan zijn ongemakken goed gedaan.
    Als je weer thuis ben zeg ik het anders hoor Jan.

Maar ik wens jullie een goede terugreis en blijven smeren en trappen.

P.S. Merk wel dat Jeannet ook een man heeft die fietst, die weet gewoon al welke richting je op moet fietsen.

Voor morgen weer succes met of zonder gps!

Gr. Truy