Bad Mergentheim - Möckmühl ( 68 km ) - Reisverslag uit Möckmühl, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Bad Mergentheim - Möckmühl ( 68 km ) - Reisverslag uit Möckmühl, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Bad Mergentheim - Möckmühl ( 68 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 Juli 2015 | Duitsland, Möckmühl

De keuze van gisterenavond was op de schnitzel gevallen, ook al doen we soms net alsof we de taal niet spreken het is toch belangrijk tijdens zo een fietstocht dat je een beetje integreert.

De dag begon goed, we werden vanmorgen door Piet en Nanda uit Langebroek, nee dat is niet Raar, uitgenodigd voor een kopje koffie. Ze zijn hier met de caravan en fietsen stukjes van de romantische strasse, fervente fietsers als ze zijn doen ze elke dag een stukje en een paar dagen later verzetten ze de caravan.

De koffie was het hoogtepunt van de dag want na de koffie is het alleen maar bergafwaarts gegaan, niet qua terrein maar wel qua route. De reden dat we de Limes route hebben was vanwege het geringe aantal hoogtemeters maar vandaag kwam daar niets van terecht. We deden niets anders dan klimmen van hoogtepunt naar hoogtepunt terwijl er zo af en toe nog een afdaling tussen zat. De twijfel begon bij zowel Bram als mij toe te slaan want dit was natuurlijjk niet de bedoeling.

Ergens klopte er iets dus niet, en dat terwijl ik mij gisteren nog af vroeg hoe Frans van Herwijnen zo stom kon zijn om na 50 kilometer weer op zijn vertrekpunt te zijn uitgekomen terwijl hij een GPS volgt. Misschien had ik dat ook nooit moeten bedenken en ben ik alleen al voor die gedachte gestraft want oh, oh, oh wat zaten wij fout.
Het doel was Aschaffenburg vandaag een stad ten Noord-westen van Bad Mergentheim en wij zagen plaatsnamen die Zuid-zuid Westelijk van het startpunt lagen.

Na beraad besloten we maar een treinstation te zoeken en dan zo weer op de route te komen maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Het blijkt namelijk een gebied te zijn met weinig treinen maar na aanwijzingen van, alweer, een vriendelijke Duitser (het barst ervan) vonden we het fietspad naar Mockmuhl. Onderweg kwamen we nog een groot bord tegen waarop ‘Limes Route’ stond maar dat is de Duitse versie maar wij willen toch graag de Nederlandse versie volgen.

In Mockmuhl zijn we gelijk naar het treinstation gegaan maar net als met een GPS zijn de kaartmachines niet zo heel makkelijk te bedienen. En de kaartverkoop dame die komt op maandag weer en zolang wij niet weten hoe dat precies zit met de extra kosten voor de fiets wordt het dus lastig een kaartje te kopen. Hier moest dus een nachtje over geslapen worden en om die reden hebben wij een hotel in Mockmuhl genomen en zien morgen wel verder hoe we op de route gaan komen en waar we op de route gaan komen.

Ik moet in ieder geval mijn verontschuldigingen aanbieden aan Frans, want hij kwam tenminste weer met pedaalkracht terug op de route… morgen zal de trein ons verder brengen, waar naar toe is nog een verassing… ook voor ons.

Bis morgen vanuit het zuiden.

• 18 Juli 2015 - 22:21

Jeannet:

Och, jongens , wat is er toch aan de hand???
    Gisteren vroeg al iemand aan mij Hij heeft toch geen Alzheimer?
    Nou wil ik dat niet aan jullie vragen maar misschien vertrouwen jullie allemaal wel teveel op die hebbedingetjes als gps voor de fiets.
    Vroeger hadden ze fietskaarten, misschien een tip????
    Je maakt er zo wel een avonturen tocht van
    Groetjes en succes morgen, Jeannet.

• 18 Juli 2015 - 23:31

Kees Van Dam:

Gelukkig weet Jan eh .... overal de weg .....!

Toch?

Morgen gaat dat vast wel lukken....

volgens

Kees van Dam

• 19 Juli 2015 - 01:26

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Hoop wel dat de schnitzel lekker was gisteren, want ik heb vannacht niet lekker geslapen want het bleef toch een brandende vraag: Wat zullen ze gegeten hebben!!

Maar ook bij mij begint nu de vraag te ontstaan: Gaat het wel goed met die 2 die naar Regensburg gaan.

Bergje op en ...af??en toe.
    En Jan ben jij nu echt van het padje af??

Bram ik hoop dat jij hem weer op het rechte pad krijgt.

Het wordt zo nog en dure reis met al die treinkaartjes!!
    Zwart rijden ..is dat geen optie??

Hoor het morgen wel, hoe dit allemaal weer afloopt of...nemen jullie de trein helemaal naar Langeraar??

Gr. Trudy

• 21 Juli 2015 - 22:35

Piet En Nanda:

Hoi Jan en Bram,
    wat een pech met de route zeg! Jan, komt natuurlijk dat jouw GPS het niet deed!
    Wij zitten nu in Dinkelsbuhl, prachtige stad!! Nog steeds erg warm!
    Begrijp dat jullie alweer thuis zijn......
    Nou groeten van jullie camping buurtjes!