Meerbusch - Rodenkirchen ( 69 km ) - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Meerbusch - Rodenkirchen ( 69 km ) - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Meerbusch - Rodenkirchen ( 69 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Juli 2016 | Duitsland, Keulen

Zondag rustdag! Tenminste een halve rustdag dan omdat vandaag het vandaag de planning was om Keulen te bezichtigen. Kortom een kort ritje dus.

Samen met de fietser in Groningen heb ik nog een tijdje gefietst maar zonder bagage merk je dat alles net wat makkelijker gaat. Vandaar dat ik hem snel gedag heb gezegd en in mijn eigen tempo en eigen route verder ben gegaan. Dit was niet de hoofdroute maar de alternatieve en minder drukke route, nu weet ik overal de weg dus ook hier geen zorgen dat ik zou verdwalen. Het maakte het ook makkelijker dat net al de hoofdroute deze route ook langs de rijn ging maar dan aan de andere kant. 14 kilometer later kwam er een brug die wij weer perfect op de route bracht.

Ik had met Agatha bij Gretchen afgesproken, Gretchen zelf was er niet maar de camping en het restaurant was wel open en bestelde we een Cappucino. Daarna hebben wij ons verplaatst naar de Rijn, pakte de stoeltjes en zijn we daar gaan zitten. Jawel, zo een volgauto is zo slecht nog niet. Met de Rijn aan mijn zijde ging het verder door Keulen heen en daar was het druk, heel druk. Al laverend ging het met de fiets door de mensenmassa heen over de Rijnboulevard en liet ik Keulen redelijk snel achter mij en ging het richting de camping.
Op de camping zat Agatha al op mij te wachten, iets wat ze blijkbaar niet erg vond want ik hoorde het nog niet donderen, dus was ik precies op tijd wat niet verbazingwekkend is.

Op de camping hebben we een fiets gehuurd en zijn we samen naar Keulen gefietst, een tochtje van 7 kilometer heen en 7 kilometer terug. Vroeger naar school (Bospark) deed ik daar 8 minuten over maar vandaag genoten we er in alle rust van. In Keulen was het heel gezellig, muziek en dans maar natuurlijk ook ijs, spaghetti ijs! Na een beetje rondgelopen te hebben en de Dom te hebben gezien ging het weer terug naar de camping.

Terug op de camping stond een echtpaar uit Vogelenzang die al 3 weken onderweg zijn. Zo blijven we dus reizigers tegenkomen waar we gezellig een praatje mee kunnen maken. Als gaat het samen ook nog goed, zelfs een beetje romantisch als ik Agatha mag geloven want als antwoord op die gelijknamige vraag zei ze: "Ontzettend". Nu staan Versluisen sowieso bekend als romantische mannen dus dat is natuurlijk geen onverwacht antwoord.

Morgen weer voornamelijk zuidwaarts voordat het meer naar het Oosten zal gaan. Op richting Koblenz.

Bis morgen!

• 17 Juli 2016 - 23:59

Trudy Van Kessel:

Hey luitjes kom net thuis morgen een reactie.
    Kan nu geen pap meer zeggen.
    BQQ bij Dirk den Haan gehad.

Gr. Truy

• 18 Juli 2016 - 00:44

Kees Van Dam:

En ???

Onderweg nog zoiets gezongen als:

Jaaaaaah zo'n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn,
    is zo lekker, is zo fijn, fijn, fijn,
    met Agatha in een tent, tent, tent,
    enz. enz.

Jan, óók al weet je overal de weg (...),
    zingen is nou net niet jouw sterkste kant!

Groetjes, óók aan Agatha,
    enne ....... fiets ze.
    Heel veel plezier!

Kees van Dam

• 18 Juli 2016 - 00:55

Kees Van Dam:

Globetrotters,

ik lees zojuist dat onze allerliefste Truy geen pap meer kan zeggen.

Nu heb ik zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat zij wél:

pip kan zeggen,
    pep kan zeggen,
    pop kan zeggen,
    pup kan zeggen.

Dus we hoeven ons gelukkig niet ongerust te maken.

Groetjes,

Kees van Dam

• 18 Juli 2016 - 11:44

Jeannet En Frans:

Hoi mensen,
    Goh, het lijkt wel zo'n tweede huwelijksreis.
    Wat een romantisch verhaal.
    Is het echt zo of moeten we dit allemaal geloven?
    In elk geval lijkt het er op dat het experiment voorlopig geslaagd is.
    Zelfs Agatha komt nog op de trappers.
    Wel erg relaxt zo!
    Echt een pensionadotrip maar dan wel voor sportievelingen.
    Goede reis verder Op naar Koblenz!
    Groeten aus Deutschland!

• 18 Juli 2016 - 17:35

Hoi Kees,

Even een reactie voor jou.
    Ik kan nog wel pijp zeggen!!

• 18 Juli 2016 - 18:36

Hoi Jan en Agatha,

Het klinkt nog steeds goed hoor.
    En...zelfs geen gedonder in Keulen.

Voor morgen weer gaan en blijven gaan.

Agatha, je moet jan wel tijdig smeren hoor.

Gr. Truy

Tags: Keulen, Rijn