Koblenz - Mainz ( 102 km ) - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Koblenz - Mainz ( 102 km ) - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Koblenz - Mainz ( 102 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Juli 2016 | Duitsland, Mainz

Over de autoreis van Agatha wordt nooit gesproken zei Trudy van Kessel gisteren, nou bij deze dan omdat het verhaal te mooi is om te laten liggen. Gisteren gaat het namelijk mis, goed mis. Hoe is nog steeds een raadsel maar ze nam een verkeerde afslag, kwam voor een dichte slagboom te staan en voor ze het wist kwam een Duitse vrouwelijke militair naar buiten stormen. Deze vroeg op een hele vriendelijke, maar zeer Duitse manier wat Agatha daar kwam doen en of ze maar snel eventjes drausodemieteren wou... Maar afgezien van enkele kleinigheidjes gaat het best goed.

Gisteren stond ik nog even met een Belgische buurman te praten met een grote camper, oftewel een rijdende villa. Ik vroeg of hij wel eens ergens anders stond dan op een camping maar dat deed hij niet meer. Ze hadden ooit een raampje bij hem ingeslagen en een soort slaapgas ingespoten om zonder te kloppen binnen te komen. Zijn geluk was dat zijn twee honden begonnen te blaffen maar sindsdien stond hij altijd op de campig.

Vandaag was het warm maar dat houd mij niet tegen en ik zat weer op tijd op de fiets voor de volgende etappe. Eerste stop was Sankt Goar waar we even aan de Rijn hebben gezeten. 2 kilometer na de stop ging het voorbij aan de Loreley, een scherpe en diep bocht in de Rijn waar door te sterke stroming die hier door onstaat al vele schepen tot de 25 meter diepe bodem doen heeft zinken. Waar Heinrich Heine ( hoe Duits ) een bekend gedicht over heeft geschreven en waar volgens de legenden ooit Nimfen hebben geleefd en nu nog de geest van een nimf rond dwaalt die het niet kon verkroppen dat zij daar allemaal zijn weggejaagd.

Geen idee of het de schuld van de Nimf was maar de volgende stop liep helemaal in het water. In het boekje stond de camping Ingelheim maar deze bestond helemaal niet, ook het adres klopte niet en de paniek sloeg toe bij Agatha. Jan mocht natuurlijk niet alleen worden gelaten dus heeft ze alles uit de kast gehaald om het adres te achterhalen en zelfs bij de Polizei is ein, zwei, drei informatie ingewonnen. Gelukkig hebben wij twee telefoons met Duitse simkaarten waarna we even met elkaar hebben kunnen bellen. Een terrasje in Heidenfahrt zou de volgende stopplaats zijn en het kwam goed uit dat Heidenfahrt maar een terrasje heeft. Twee grote cola en een Radler en iedereen was weer gelukkig. Agatha omdat we elkaar weer zagen en ik omdat ik mijn vochthuishouding weer op orde kreeg, het was namelijk wel erg warm om te fietsen vandaag.

Het was nog 17 kilometer naar Mainz waar we nu op een leuke camping staan. Deze is gelukkig ook niet zo bar duur als de 3 vorige waardoor we nog even naar de Aldi zijn kunnen gaan voor extra inkopen.

Morgen gaat de rit door Mainz en Frankfurt heen dus dat wordt opletten, ook qua weer natuurlijk. Jammergenoeg is er wel een minimaal aantal kilometers dat ik moet maken omdat het dun gezaaid is met campings. Hoeveel het precies worden gaan we morgen meemaken, nu eerst maar weer het tentje inkruipen.

Bis bald, bis morgen.

• 20 Juli 2016 - 00:14

Trudy Van Kessel:

Richard en Agatha,

Wat een avontuur toch weer vandaag.
    Ik moest even aan Eva Braun denken hoor.

Maar Agatha je gaat wel door het vuur voor jouw Jantje.
    Want volgnes mij heb jij Oom agent niet altijd zo hoog staan.
    Zeker niet bij de bekeuringen he Tom??

Lees dat het ook nog vrij prijzig is die campings.
    De volgende keer mogen jullie mijn bus wel HUREN hoor. Dan slaap je GRATIS.

Nu morgen weer gaan en blijven gaan samen.
    Kijk weer uit naar het verslag. Frank je weet het weer leuk te brengen hoor.

Gr. truy

• 20 Juli 2016 - 00:15

Kees Van Dam:

Als ik het verhaal lees over de Belgische buurman met die camper:
    zou het een optie zijn: 2 grote blaffende honden erbij in jullie tentje??

Hou vol, je bent er bijna... (??) enne ....
    héél veel plezier !!

Groetjes,
    Kees van Dam

• 20 Juli 2016 - 05:55

Bram:

Het fietsen zonder bagage doet je goed Jan, je haalt een goed gemiddeld aantal km per dag zonder problemen! Wel goed dat Agatha mee is om je toch een klein beetje in het gareel te houden. En wat behalve ik bijna niemand weet is, dat je een klein beetje bang bent alleen in het donker! Het goede weer is een kadootje, dus geniet er van. Veel fiets plezier de komende dagen.

Bram Rijneveld.

• 20 Juli 2016 - 07:10

Henk En Tineke:

Hallo Agatha en Jan

De reis loopt voorspoedig en jullie hebben ook prachtig weer.
    Hier is het weer tropisch vandaag 33 graden.
    Wij gaan waarschijnlijk vandaag ook fietsen, een rondje Velp,
    de Postbank, Doesburg en dan naar huis.
    Hartelijke groeten en bis bald.

• 20 Juli 2016 - 12:35

Jeannet En Frans:

De foto's zeggen meer dan ze laten zien......
    Maar ondanks omwegen, weten jullie elkaar steeds weer te vinden gelukkig!
    Jammer dat ze geen knooppunten hebben op de route want daar is Agatha goed in.
    Maar een slimme meid is op haar toekomst voorbereid dus het komt allemaal goed.
    Succes verder!