Kipfenberg - Regensburg ( 97 km ) - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Kipfenberg - Regensburg ( 97 km ) - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Kipfenberg - Regensburg ( 97 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Juli 2016 | Duitsland, Regensburg

De camping in Kipfenburg ligt dicht bij de A9 en is een echte doortrekcamping. Vele kampeerders stopten hier op hun weg richting Italie en Oostenrijk en vertrekken dan ook 's ochtends vroeg om hun weg te hervatten. Het was dus al vroeg een kakafonie aan startende auto's, aanwijzingen ( naar links Harry, naar links! ) en sleurhutten die op de trekhaak vallen. Omdat wij er toch vroeg uit waren maakte dat voor ons niet veel uit en was er genoeg te zien tijdens het ontbijt.

We hadden met Frank afgesproken dat wij elkaar in Riedenburg zouden treffen, Frank zou dan met zijn racefiets naar toe gaan zodat hij het laatste stuk samen met mij zou oprijden. Eerst ging het richting Beilngries, een toeristenstadje dat druk wordt bezocht waarna het over de kasseien van Dietfurt ging. Daarna slingerde de Altmühl zich een weg door het dal heen wat het een prachtige tocht maakte. Al had ik wel 25 kilometer meer nodig op de fiets dan Agatha met de auto, maar de omgeving maakte veel goed.

In Riedenburg was Frank al aanwezig en hebben we koffie met wat lekkers genomen bij Bakker Frank. Dat was de echte naam van de bakkerij, Frank is namelijk niet gek om zoiets mee te nemen. De windbeutel was in ieder geval om je vingers (letterlijk) bij af te likken, Agatha had een appelgebakje genomen maar na een kleine test van het restje kwam deze negatief uit de test. Dan is die bij de Schans in Wilnis een stuk lekkerder.

Samen met Frank ging ik de laatste 45 kilomter in en ging het langs het water richting Regensburg. Bij Essing zijn we eventjes gestopt om de ooit langste houten voetbrug van Europa te bekijken met zijn 189 meter en golvend voorkomen. Een mooi staaltje architectuur uit 1986 ( goed bouwjaar ) waar door bijna iedereen dezelfde foto wordt gemaakt. In Kelheim was de tweede stop, de plek waar de Altmühl en de Donau bij elkaar komen. Aan de rand van de stadmuur, net bij (alweer) een stadspoort waar wij al picknickend een deel van de toeristiche attractie werden. Rare jongens die Nederlanders die gewoon op een bankje gaan picknicken, 2 met fietskleding aan, broodje erbij.... dat zien ze niet veel.

De laatste 20 kilometer kregen wij nog een klein buitje over ons heen maar dat mocht de pret niet drukken en net iets voor drieen stopte we bij Frank voor de deur. Op de teller, in totaal, net iets meer dan 1000km en dat in 10 dagen. Een hoog daggemiddelde maar mede dankzij Agatha en het gebrek aan echte bagage is het relatief makkelijk gegaan. Veel mensen hebben misschien gedacht waar gaan die twee nu aan beginnen, zelfs Tom en Frank dachten dat we lichtelijk koekkoek werden, maar deze combinatie heeft perfect gewerkt.

Na aankomst hebben we even gezeten, zijn we de stad in geweest en hebben we in een Duitse Biergarten lekker gegeten. Nu is het tijd voor relaxen en straks lekker slapen in een echt bed. Dat is Frank zijn eigen schuld geweest want Agatha was vandaag als eerste 'thuis', het bed was onopgemaakt, en wie het eerst komt wie het eerst maalt. Hij slaapt vannacht maar op de bank.

Morgen is een rustdag hier in Regensburg wanneer we vanaf dinsdag koers zetten, per auto, richting Nederland.

Volgend jaar weer? We gaan het meemaken.

Morgen een afsluitend verhaaltje van de reisgenoot zoals in voorgaande jaren met Bram het geval was? Ook dat gaan we meemaken, we moeten haar nog even overhalen.

Misschien tot morgen, misschien tot ooit.

• 24 Juli 2016 - 23:00

Wil:

Ik snap dat zij je bed hebben ingepikt Frank. Na nachten op de grond in een tentje is een bed wel heel verleidelijk.

• 24 Juli 2016 - 23:15

Trudy:

Oei ,

Ik had vanavond iets te snel gelezen. Ik dacht dat het nog maar 40km naar Frank was.

Maar goed deze missie is super goed volbracht door jullie beide. Volgens mij noemen ze dit zo iets als aan je huwelijk werken.

Denk dat ook dit goed gelukt is.
    Eigenlijk had ik van Agatha wel verwacht dat ze voor deze paar nachtjes nog even het tentje zou opgooien hoor!!
    Dat is toch veel romantischer dan in het bed van je zoon slapen!!

Komen snel de verhalen persoonlijk aanhoren hoor.

Tot gauw

• 25 Juli 2016 - 09:53

Jeannet En Frans:

Hoi Agatha, Jan en Frank,
    Onze felicitaties, ook al hadden we al een appje gestuurd, maar deze is "officieel"
    Volgens de verslagen is het allemaal goed geslaagd of dat echt zo is horen we misschien
    ooit ( grapje!)
    Jan heeft heel wat kilometers getrapt per dag en Agatha...tja, wat zal ik zeggen...
    Zoals ik haar ken- en dat is al heel lang- als ze éénmaal A heeft gezegd, moet er heel veel gebeuren wil ze afhaken.
    Onder het motto " Ik zal ze het wel bewijzen..."
    Maar het lijkt een geslaagd experiment.
    Frank, wees gewaarschuwd, zo komen vaker!
    Groeten uit Gildehaus, Jeannet en Frans.

• 26 Juli 2016 - 00:56

Herr K. Von Dam:

Jan & Agatha,

Het doet me deugd om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn in Regensburg.
    Jan op z'n snelle tweewieler, en Agatha op d'r nog snellere vierwieler.
    Prestatie hoor!!
    Genoten van de leuke reisverslagen (pluim voor Frank).

Frank,

Gelukkig sliepen die twee armoedzaaiers uit A. niet bij jou,
    anders had je (vrees ik) wéér in de "bezemkast" liggen slapen......

Groeten van

Herr K. von Dam