Langeraar - Ulvenhout (103 km) - Reisverslag uit Ulvenhout, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar - Ulvenhout (103 km) - Reisverslag uit Ulvenhout, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar - Ulvenhout (103 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juli 2017 | Nederland, Ulvenhout

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan maar het postitieve antwoord op de vraag of ik weer zin had om naar Santiago de Compostela te fietsen kwam wel na enige tijd nadenken. Desondanks zijn Agatha en ik ingegaan op het idee van Frans en Jeannet om met ze vieren de pelgrimstocht te voltooien. Frans en ik al trappend, zwetend op de fiets en Agatha en Jeannet als rondemissen en verzorgers in één per auto en ter begeleiding.

Na de vele voorbereidingen was het zo ver, de fietsroute was gepland, gespreksonderwerpen voor in de auto zijn doorgenomen (Voor als ze er zelf niet voldoende hebben), Agatha had alles ingepakt en onze paspoorten kwamen door de controle heen. Wij waren er helemaal klaar voor toen Jeannet en Frans gisteren kwamen, maar die kwamen niet door de paspoortcontrole heen... Jeannet was de paspoort vergeten maar gelukkig bleef iedereen rustig, reed Frans even heen en weer (Gildehaus, Duitsland ligt om de hoek natuurlijk.) en zo konden wij vandaag compleet en zonder problemen vertrekken.

Eerste stop de molens van Kinderdijk, samen met Frank stapten Frans en ik op voor een tocht langs het water; het Aarkanaal, de Gouwe, Hollandse IJssel en via het pontje naar Kinderdijk waar we bij Café Buena Vista het eerste appelgebakje van de tocht hebben genomen. Na het mooie zicht van de molens bij Kinderdijk en enkele fotootjes stapten wij op de fiets. Al snel sloeg Frank terug af naar het noorden en gingen wij verder door naar het zuiden, op naar de eerste grensovergang.

In Papendrecht hebben we de veerbus genomen naar Dordrecht vanwaar je een prachtige route fietst door het centrum en langs de haven. In Terheyden waren de dames van het verzorgingsteam al klaar om ons te verwennen met een broodje en wat te drinken. Goed om de laatste paar kilometers naar Breda weg te trappen alwaar het gezellig druk was.

Nu staan we op camping Beekhouk in Ulvenhout waar onze tentjes nu zijn opgezet. Iets waar we vanwege enkele kleine buitjes al eventjes in hebben moeten schuilen maar dat drukt de pret zeker niet. Het is een mooie eerste dag geweest en morgen gaat het de grens over, België in en omdat wij ons kunnen identificeren zien wij voor morgen geen problemen.

Kortom, tot morgen... of zoals ze in Brabant zeggen.. tot morgen!

ps. De route van vandaag is op Strava te bekijken: https://www.strava.com/activities/1070609895

• 06 Juli 2017 - 20:25

Klaas:

Geweldig Jan dat je weer op de fiets stapt om naar SdC te gaan het is voor jouw een bekende route.
    Ga je westelijk of langs oude wegen?
    Ik wens je veel fietsplezier toe met je maatje ik blijf je volgen.
    Ik moet mijn fietsen op een laag pitje zetten ik wacht ff op een nieuwe knie.
    Groeten Klaas de Pelgrim.

• 06 Juli 2017 - 20:29

Joop En A3:

Jan en Frans een hele mooie tocht toegewenst,En met jullie kentering
    Gaat het jullie wel lukken.
    Heel veel plezier en een behouden thuis komst

Joop en A3

• 06 Juli 2017 - 21:42

Trudy Van Kessel:

Hallo fietsers en verzorgsters,

Lees dat de eerste dag goed verlopen is. En Frank wilde het zeker weten dat jullie gingen fietsen, daarom heeft hij jullie het eerste stuk de goede weg op geholpen. Goed gedaan jochie!!

Jullie fietsers de eerste appeltaart en de verzorgsters????

Want jullie hadden de zware taak om de tenten op te gooien.
    Maar je doet alles om je huwelijk goed te houden toch??
    EN...fietsen is plezier voor 4

En zoals we in L.A. zeggen houw doe

Gr. Truy

• 07 Juli 2017 - 19:13

Bram:

Beste Jan, en overige reisgenoten,

Volgens mij lopen jullie nu al voor op het schema!
    Meer dan 100 km per dag en dan fietsen tot 12 augustus, en dat ook nog eens zonder bagage. Of fietsen jullie heen en terug?
    Ik volg jullie elke dag, en wens jullie een geweldige tijd met heel veel fiets plezier.

Bram Rijneveld