Burgos - Carrion de los Condes (97 km) - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Burgos - Carrion de los Condes (97 km) - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Burgos - Carrion de los Condes (97 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Juli 2017 | Spanje, Carrión de los Condes

In zo een Refuge zijn de regels zeer streng, lichten gaan om 06:00 en om 08:00 moet je weg wezen. Aan de overkant was een restaurantje waar je een ontbijtje kan krijgen voor € 5,-. Croissantje, Sinasappelsapje en een papje kortom een voedzaam ontbijt voor de eerste fietskilometers.

Samen met Marc en Salvatore zijn we op de fiets gestapt richting de glooiende hoogvlakte van de Tierra de Campos. Vlak voor Castrojeriz hebben we wat gedronken waar we ook een echtpaar uit Breda hebben ontmoet. Ze hebben deze etapppe gelopen over de open vlaktes en dan moeten de echte bergen nog komen. De bar eigenaar verteld ons dat morgen zijn verjaardag was, 58 jaren jong wordt hij toen hij aan mij vroeg wat mijn leeftijd was. Toen ik dat vertelde pakte hij mij met twee handen vast en kreeg ik een blikje Aquarius (sportdrankje) van hem. Dat nam ik natuurlijk graag aan, ook omdat het natuurlijk een hele mooie blijk van waardering was.

Bij de Rio Pisuerga staat een prachtige middeleeuwse stenen brug met ook een bord met de route en afstand naar Santiago de Compostela. 450 kilometer gaf de afstand aan, dat valt dus best mee. In Boadilla del Camino zijn we nog even gestopt bij een prachtige refuge met een mooi zwembad maar wij kwamen alleen om er te eten. Goed eten is het motto en dat gaat hier in Spanje erg makkelijk.

Na Fromista ging onze Italiaan Salvadore op kop rijden met een goed en stevig tempo. Ik kon ze een hele tijd volgen maar in een klimmetje heb ik ze laten gaan en ben op mijn eigen tempo verder gereden. Dit met de gedachte ‘die wachten boven toch wel op mij’ en jawel, ze wachten netjes op mij en samen zijn we de afdaling in gegaan. Tot hun verbazing nam ik in de afdaling brutaal de kop over maar ze noemen mij niet voor niets de Adelaar van Langeraar.

In Carrion de los Condes (prachtige naam natuurlijk) hebben we een refuge gevonden die ook weer aardig vol zit, pas om 21:00 ging het restaurant pas open. Maar het eten is binnen, wij hebben een bed en we zijn weer dichter bij Santiago.

Tot morgen!



  • 26 Juli 2017 - 22:56

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Fietser,

    Man het klinkt allemaal helemaal toppie.
    En ik moet bekennen dat je toch wijzer wordt. De heren laten gaan op de klim!!
    Maar ja om dan vervolgens toch weer als een Adelaar naar beneden te suizen dat roept weer wat vraagtekens op.
    En ja die naam???? Denk niet dat hij in LA erg bekend is.
    Maar Jan goed bezig en nog maar 450km te gaan. Appeltje eitje toch??

    En voor morgen: Bij elke trap op het pedaal komt Santiago dichterbij.

    Groet Truy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 176408

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: