Domremy la Pucelle - Chaiseul (87 km) - Reisverslag uit Choiseul, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Domremy la Pucelle - Chaiseul (87 km) - Reisverslag uit Choiseul, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Domremy la Pucelle - Chaiseul (87 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Juli 2018 | Frankrijk, Choiseul

De wekker stond ook vandaag weer vroeg en iets na zeven uur stonden onze voeten weer op de pedalen. De hitte was nog niet wakker en we begonnen met een fris briesje maar dat veranderde al snel.

Het was verder geen bijzondere dag, je ziet niets, niks en vrij weinig op af en toe een boer voorbij rijden. Verder ging het omhoog, omlaag, weer omhoog en zo golfde het de hele tijd op en neer. Na een steile afdaling kwamen we in een dal aan wat ons in Andelot bracht waar camping Le Moulin was. 46 kilometer op de teller dus iets te vroeg om te overnachten maar wel een perfect moment voor een colaatje (of twee). De Nederlandse eigenaren die de camping al 5 jaar runnen kwamen er gezellig bij maar desondanks besloten wij toch om verder te fietsen. Nog snel even langs de supermarkt gereden waar we net voor sluitingstijd waren en toen kwam het geniale besluit om een alternatieve route naar de camping te nemen. Dit omdat wij dachten dat de Barcelona route niet langs de camping zou komen maar dat hebben we geweten.

Het ging op en af en volgens Strava ging het van kilometer 50 tot kilometer 70 alleen maar omhoog. Een korte afdaling en bij kilometer 75 kwamen waren wij uitgeput en 450 meter boven zeeniveau aanbeland. Een hoogteverschil van 200 meter in vergelijking met kilometer 50. Geen perfecte keuze, zeker niet met deze hitte maar we wisten niet van ophouden en trapte door de vermoeidheid heen. Dat we dan op een camping een hartelijk welkom kregen deed de vermoeidheid gelijk verdwijnen.

Het hartelijk welkom was misschien niet helemaal het wondermiddel tegen de vermoeidheid, dat kon ook het biertje welke we aangeboden kregen. Piet en Ria kwamen al snel bij ons zitten en even later nog een aantal Nederlanders waardoor dat ene biertje er al snel vier werden. In de tussentijd kregen wij door dat de camping vol zat maar voor 25 euro kon je ook een chalet huren. Die keuze was dus heel snel gemaakt en mede door de gezelligheid besloten wij ook om niet zelf te koken. De keuze viel op de halve kip met patat omdat wij vinden dat wij dit toch wel na al dit alles verdiend hebben. Kortom, een lang verhaal kort wij hebben een gezellig begin van de avond gehad.

Morgen fietsen we naar Langres maar dit zal een retourtje worden naar deze camping. Zonder onze bagage gaan we naar Langres en naar de bron van de Maas fietsen om daarna weer terug in Choiseul te komen. Morgen bereiken we dus het keerpunt, het laatste stukje zuidwaarts en de eerste kilometers noordwaarts.

A demain.

• 27 Juli 2018 - 20:18

Trudy:

Hoi Mannen,

Wat een prachtige zin: wij trapten door de vermoeidheid heen.

Maar voor die 4 biertjes trap je toch met plezier een dag voort.

Moet nu ons Rick van Schiphol gaan halen.

Dus voor morgen een fijn retourtje.

Trudy

• 27 Juli 2018 - 21:27

Kees Van Dam:

Globetrotters,

"Bieren" op de camping, dineren met halve kip met patat, slapen in een chalet.

Jullie zijn goed bezig!

Hebben jullie wel verdiend na die uitputtende route!!

Ga zo door. Pas op voor natte voeten bij de oorsprong van de Maas in Langres.

Veel halve kip-, bier-, chalet-, en fiets-plezier,

groet van Kees van Dam.

• 28 Juli 2018 - 07:04

Klaas Steegstra:

Jan en Bram.
    Wat geniet ik weer van jullie verslag .
    Het begint bij mij ook weer te kriebelen , Ik had gedacht 2 jaar geleden te stoppen met grotere trips IVM. mijn knie maar die is in mei vernieuwd en dat gaat super goed.
    Wel heb ik besloten niet meer te kamperen in een tent maar zal dan afhankelijk zijn van chalets op campings.
    Blijf fietsen en verslag maken.
    Groeten Klaas