Haybes - Givet (43 km) - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Haybes - Givet (43 km) - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Haybes - Givet (43 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Augustus 2018 | Frankrijk, Givet

Toen wij onze spullen aan het inpakken waren ging onze Belgische vriend op zijn racefiets een rondje toeren. Hij kwam een hand geven en zei “Het blijft tobben” waarop ik antwoord: “Het is allemaal niks”.
De zwemleraar begon te lachen en zei “Ik ken je wel hé!”. Waarna hij zijn fiets het fietspad op droeg en de heuvels van de Ardennen tegemoet reed.

Rustig maar met veel gevoel en ervaring bleven we inpakken toen Wil en Kees met hun fietsvrienden Wim en Loes langs reden. Ze rijden de maasroute van Sedan naar Maastricht en vandaag reden ze precies langs onze camping. We hebben nog even een praatje gehouden, elkaar succes gewenst en ze tegen de noorderzon in zien verdwijnen.

Bepakt en bezakt stapten wij even later de fietsen op voor weer een nieuwe etappe. In Vireux-Molhain, een oud maar typisch Frans/Waals stadje hebben wij de bakker met een bezoek vereerd. Een belegde baguette met beleg genomen want onze proviand was op. We waren in de buurt van Givet, het plaatsje waar wij op de heenweg konden genieten van een mooi huisje van Bram zijn collega. Ook nu was het mogelijk om daar naar toe te gaan maar dan zou het wel een korte etappe worden vandaag.

Natuurlijk was er wat twijfel maar Bram had op de heenweg een jasje laten liggen dus eigenlijk zat er niets anders op dan er weer naar toe te gaan. Nu denken jullie vast, goh wat een slap excuus, maar wij vonden het een valide excuus en meer dan de moeite waard. Eerst hebben we nog in Givet wat aan de Maas gedronken, de Intermarche bezocht en een Milkshake op bij de McDonalds. Een hoop extra bagage dus en dat merkten we wel op de klim naar het huisje. Wat een akelige bult is dat zeg, dus van de fiets af en Bram en ik hebben het laatste stukje lopend afgelegd.

Een hele bevalling maar als je er eenmaal bent dan hebben we het dik voor mekaar, alles wat we nodig hebben, Bram heeft zijn jasje en dan hebben we nog veel meer. Bram heeft al een uitsmijter geserveerd en vanavond stond er biefstuk zonder patat maar met sla en een toetje toe op het menu.

Het leven van een fietsnomade is soms zo slecht nog niet.

We rijden morgen België binnen, weer een stukje dichter bij Nederland.

Tot morgen!

• 02 Augustus 2018 - 22:05

Zeker leuk om je zus en zwager uit te zwaaien en dat in La France.

Bram is toch wel een sneaky ventje. Vergeet zogenaamd zijn jas en weet dat hij op de terug weg er bijna weer langs komt. Jaja!!En speelt dan ook nog voor top kok.
    Jan je wordt verwend!!

En...zeker blij dat jullie nu ook een beetje beginnen te begrijpen wat een bevalling voor ons vrouwen is!!
    Manne ik zeg voor morgen Allee mannen zet hem op he. Ge zijt weer in Belgenland.

• 02 Augustus 2018 - 22:05

• 02 Augustus 2018 - 22:02

• 03 Augustus 2018 - 13:48

Agatha:

Zo ken die wel weer Trudy