Chartres - Moree (89km) - Reisverslag uit Morée, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Chartres - Moree (89km) - Reisverslag uit Morée, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Chartres - Moree (89km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Juli 2010 | Frankrijk, Morée

Vandaag weer met Bram en Jesse op pad gegaan. Doordat we gisteren binnendoor zijn gereden richting de camping met behulp van een aardige Fransman reden we vanochtend verkeerd. Een beginners foutje want we volgden het streepje op het GPS systeem niet naar het zuiden maar naar het noorden. Gelukkig was Jesse wakker en zei hij opeens: "Hier waren wij gisteren ook al". Het bleek uiteindelijk toch maar 4km extra te zijn, maar dat blijven extra meters.

Vandaag was het aardig vlak dus dat schoot lekker op. Fietsend door de graanschuur van Frankrijk. In Bonneval hebben wij onszelf verwend met een broodje. Een halve stokbrood met ham en kaas deze keer. Het kon van het budget af want het is zondag. Toen volgde er even later nog een volgende stop want Bram had nog een bon over voor 'Gratis poepen in het bos'.

Je kon merken dat Bram zijn werkgever uit Enschede komt. Hij is namelijk ook bekend met de spreuk: 'Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren, en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen.' Bram zelf komt uit Wijk en Aalburg en oorspronkelijk komt zijn achternaam, Rijneveld, uit Boskoop en Alphen a/d Rijn. Niet ver uit de buurt dus.

Als avondeten had ik vanavond een Pizza en een biertje gekocht. Kom ik terug op de camping zegt Jesse: "Zo Jan, Geef je een feestje?". Verder is het rustig op de camping en heeft het niet zo'n picknicktafel als de vorige camping. Zijn ook niet te ver gegaan want het was belangrijker dat de natte was vandaag niet te lang nat zou blijven.

Lig na 1 week goed op schema. Ietsje achter op het geplande schema maar dat levert nu nog geen stress op.
Morgen weer lekker rustig verder, en deze keer vanuit de start richting het zuiden.

• 25 Juli 2010 - 19:08

Fans Bram&Jesse:

Beste meneer Jan!

Wij genieten van de leuke verslagen, natuurlijk vooral omdat, eerlijk is eerlijk, onze mannen er zo herkenbaar in voorkomen!

• 25 Juli 2010 - 20:24

Loek En Trudy:

Hoi jan,
    Wat lees ik nu ??? Ze noemen je al meneer Jan!!!
    Als je zo door gaat ben je Monsigneur voordat je in Spanje aankomt.
    Maar het gaat lekker zoals ik het lees, ga zo door. De kouwe kletsen komen dichterbij.
    Groetjes Trudy

• 26 Juli 2010 - 17:16

Familie Fransen:

Hoi Jan,

We volgen je avonturen. Het gaat nogal lekker. Je schijnt ook nog wel is een feestje te hebben in je eentje (echte sluis haha)
    We hopen dat alles verder ook voorspoedig verloopt.

Groetjes de achterburen.

• 26 Juli 2010 - 18:01

Tante Diny, Henk, Ti:

Hoi Jan,
    Volgens ons gaat het wel goed met jou. Wij hopen niet dat je een keer je GPS systeem op de kop bevestigd, want dan ga je onherroepelijk de verkeerde kant op en kom je in Langeraar uit.
    Groetjes