Veigne - Saint-Benoît (110km) - Reisverslag uit Saint-Benoît, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Veigne - Saint-Benoît (110km) - Reisverslag uit Saint-Benoît, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Veigne - Saint-Benoît (110km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Juli 2010 | Frankrijk, Saint-Benoît

Het was vroeg opstaan vanochtend. Om 05:00 wekt een vuilniswagen mij die op de camping het glas en het vuil op komt halen. Mocht dat nog niet genoeg wezen kom om 05:15 de eerste trein van vandaag langs zetten. Heb het nog tot 06:00 kunnen rekken maar toen was ik toch echt klaar wakker.
Jesse heeft hier geen last van, die slaapt overal doorheen. Zelfs met een zaagfabriek naast hem slaapt hij zo door.

De Nederlandse buren waren zo aardig om hun tafel en stoelen uit te lenen zodat wij daar aan konden ontbijten. Een goed en stevig ontbijt vandaag en dat was wel nodig want we begonnen meteen met een steile klim. Al snel kwamen we aan in Sainte-Maure-de-Touraine waar ik mijn metgezellen en mezelf heb getrakteerd op een taartje. Dit omdat ik het 1000km punt was gepasseerd. Langzaam ging het wat naar beneden en vervolgde we de weg langs de Vienne, dat uitkomt in Châtellerault. Waren het eerst de graanvelden, daarna de druivenvelden deze keer zijn het de Zonnebloemvelden die we tegenkomen. Altijd leuk die zonnebloemen.

Poitiers was de volgende grote stad die we tegenkwamen. Deze mooie stad gebouwd op een heuvel zorgde voor wat extra klim meters. Onderweg nog een praatje gemaakt met een fietser die gaat via Santiago naar Porto op zijn racefiets. Met enkel een rugzak op rijdt hij gemiddeld elke dag 175km. Nu staan we net onder Poitiers op een camping waar vlak in de buurt weer een treinrails loopt.

Vandaag heb ik gekookt en Pasta stond op het menu. Jesse en ik waren vandaag een mannetje met een hamertje tegen gekomen, (Zou het de patat van gisteren zijn geweest?) dus die extra koolhydraten kunnen wij goed gebruiken. Als kok was ik gevrijwaard van het afwassen, wat Bram en Jesse zouden doen. Jesse is met een boekje op de wc gaan zitten en liet zijn vader afwassen. Waar ken ik dat toch van?

Afgezien van het mannetje met zijn hamertje vandaag gaat alles goed. Ook mijn fiets rijdt nog perfect dus we blijven gaan. Morgen weer een dag.

• 27 Juli 2010 - 20:03

Loek En Trudy:

Hoi Jan,

Gefeliciteerd met de 1000
    km.

Houdt de man met het hamertje goed in de gaten, want voor je het weet heb je een timmerman nodig.

Als je weer terug bent mag je bij mij ook weleens komen koken.

Wat je zegt, morgen weer een dag, ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    tot morgen en de groetjes ook aan Bram en Jesse,
    Trudy

• 28 Juli 2010 - 07:14

Jeannet:

Ha, die Jan, gefeliciteerd met 1000km fietsen,petje af!Inmiddels zijn we weer in El Puerto en begint het ontvangstcommite te vergaderen. Je weet het, als het 1 graad vriest komt de elfstedenvereniging ook al bijeen!Die man met die hamer woont alleen in Poitier!

• 28 Juli 2010 - 09:39

Esther:

Hoi Jan,

Gefeliciteerd met de eerste 1000 km!
    Heel veel succes!

Groetjes,
    Esther

• 29 Juli 2010 - 00:41

Kees Van Dam:

Hee Jan,

Grote klasse man, die 1000 km.

Kees van Dam