Champniers - Saint-Emilion (126km) - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Champniers - Saint-Emilion (126km) - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Champniers - Saint-Emilion (126km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Juli 2010 | Frankrijk, Saint-Émilion

In de vroege morgen eerst nog een gesprek gevoerd met de Luxemburger op de camping. Hij had behalve zijn camera ook een hele bus vol met dozen, 2 fietsen en een motor. Kortom, wat moet hij er helemaal mee? Bleek dat hij een kennis in Marokko had waar hij op weg naar is. Mijn tocht zal wel in de richting komen, maar zo ver dan dat gaat het echt niet worden.

Het begon met een hele mooi afdaling, daarna ging het heuvel op en heuvel af voor de rest van de dag. Na 47km kwamen we pas het eerste winkeltje tegen. Langs de rivier kwamen we een leuk plekje met een picknicktafel voor de lunch en koffie pauze. Onderweg kwamen een Belgisch stel tegen die ook op de fiets onderweg waren. Met hun zijn wij een tijdje opgereden richting de eindbestemming van vandaag, Saint-Emilion.

Vandaag was een zeer pittige tocht, veel kilometers en weinig vlak. Het was tevens de laatste volle dag die ik met Bram en Jesse ben mee gereden. Morgen kunnen wij de eerste 8km nog samen rijden maar dan zullen hun afslaan richting Cahors. Hier zullen ze zaterdag aankomen en ik hoop voor Jesse dat hij op tijd zal zijn om het beste bed te bemachtigen. Ik heb erg genoten van hun gezelschap, goede fietsmaten met een lekker tempo in hun benen. Met zijn drieën hebben wij een heerlijk (laatste) avondmaal gegeten op La Barbane in de Dordogne. Meer mensen om ons heen, en meer sterren waard dan de afgelopen nacht.

Morgen de eerste 8 kilometer in het goede gezelschap van Bram en Jesse. Vanaf dan zal ik in mijn eentje koers zetten richting de Pyreneeën. Het aantal kilometers per dag zullen minder worden, maar de afstand tot het eindpunt zal elke dag kleiner worden.

Tot morgen, a demain.

• 29 Juli 2010 - 20:36

Nel:

Dag Jan!

Wil je tegen Jesse zeggen, dat hij zich geen zorgen hoeft te maken, als het aan ons thuis ligt, krijgt hij het beste bed, nu moet hij alleen zijn vader nog overtuigen..
    Goede reis verder naar Spanje!

• 29 Juli 2010 - 21:06

Loek En Trudy:

Hoi Jan,
    Altijd leuk om jou berichtjes te lezen.
    Maar misschien denk jij wat doen die van Kessels nu allemaal in hun vakantie? Nu wij zijn vandaag naar Burger Zoo geweest. (met de auto)
    Vorige week naar Friesland en volgende week naar Maastricht.
    Hier over lees je verder niets op waarbenjij.nu.nl
    Succes in de Piryneeen. Sorry Jan maar ik ben de puntjes op de E even kwijt.
    Groetjes Trudy

• 30 Juli 2010 - 08:23

Agatha:

Ha die Jan,als ik het goed heb, ben je al op de helft qua kilomers, als de tweede helft net zo snel gaat als de eerste, ben je ruim op tijd op je eind-bestemming. Vanaf deze plek wens ik Bram en Jesse nog een prettige rit verder en Jan, jou ook hoor.