Santo Domingo de la Calzada - Castrojeriz (124km) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Santo Domingo de la Calzada - Castrojeriz (124km) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Santo Domingo de la Calzada - Castrojeriz (124km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

Gisteren maar ook vandaag ben ik van de Santiago route af geweken. De laatste kilometers gisteren, vanaf het oude koningsstadje Najera, gaan over de N120. De Santiago route laat deze begrijpelijk links liggen want het is een drukke weg waar je 1 meter en soms nog minder hebt om te fietsen. Auto's en vrachtwagens razen lang je heen.

Het begin was alweer vrij lastig. In San Pedraja begin je met een klim van 4km á 7%. Bij de voet van de klim ging ik langs een paar Italiaanse meisjes die al vanaf het begin moesten lopen. Ik fietste 'natuurlijk' rustig door op eigen tempo. In Burgos, een grote stad met een gotische Kathedraal een tussenstop gemaakt voor een chocolade taartje op een terras bij de katherdraal. Via een andere route, gevonden op internet met wikiloc naar Castrojeriz gegaan.

Nu sta ik op een camping waar ik als eerste aankwam. Numero uno volgens de eigenaar, toen hij uiteindelijk mijn paspoort te zien kreeg begon hij te lachen en was het "Espana uno!! Campeon del Mundo!" Er zijn betere manieren om binnen te komen. Ik heb een plekje naast Paco en Petra. Paco is een Spanjaard die al 23 jaar in Nederland woont en zijn vrouw uit Oosterhout. Ze zijn samen met een Harley Davidson zijspan op vakantie in Spanje. Toen ik aankwam kon ik van hun meteen een whiskey krijgen. Je hebt dus ook nog aardige Harley Davidson rijders. Dankzij hun, en hun camera worden er bij dit verslag ook nog wat foto's toegevoegd. Waarvoor dank.

Het antwoord op het damesleed is dat ik nog weinig tot geen last heb van zadelpijn of andere ongemakken. Af en toe moet ik wel even uit de zadel om het wat gemakkelijker te maken maar ik heb nog steeds nergens last van. Even afkloppen.

Ben nu gezellig met Paco en Petra aan het borrelen en kletsen na een goed dagmenu als avondeten te hebben gehad. De Santiago route zit er bijna op. Zoals al eerder gepland zal ik een deel afsnijden tussen de Santiago de Compostela route en de Via de la Plata, de Zilverroute. De Zilverroute zal ik over 2 dagen bereiken. Morgen weer verder naar het zuiden, op naar de hitte. Maar eerst nog even verder kletsen met de 'gezellige' Harley rijders.

Tot morgen, Hasta mañana

• 04 Augustus 2010 - 19:08

Loek En Trudy:

Hey Jan,
    Wel leuk weer eens een foto erbij.
    Wat mij opvalt is dat je haar niet veel langer wordt, ben jezelf kapper?????
    Ik had natuurlijk niet anders verwacht dat jij rustig op eigen tempo omhoog fietste. Maar misschien had het voor de dames wel gezellig geweest als je even had meegelopen.
    Goed te horen dat je nog geen damesleed hebt.
    Hasta manana,
    Trudy

• 04 Augustus 2010 - 19:29

Jeannet:

Frans zei net"ik moet even de biervoorraad aan vullen en koel zetten want voor dat je het weet is Jan er al!"
    Je gaat als een speer!