Salamanca - Hervás (101km) - Reisverslag uit Hervás, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Salamanca - Hervás (101km) - Reisverslag uit Hervás, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Salamanca - Hervás (101km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Augustus 2010 | Spanje, Hervás

Vandaag was een redelijk lastige etappe. De zilverroute is eigenlijk een looproute en omdat ik er geen vertrouwen in had vandaag in steentjes en grind ben ik langs de N630 gereden. Deze weg loopt langs een snelweg en bestaat voornamlijk uit klimmen en weinig dalen.

Langzaam maar zeker stijg je naar de 1100meter. Zonder dat je het weet, en zonder dat je aan veel dorpen voorbij gaat kom je aan op een volgende top. Deze keer met, gelukkig, een watertap. Door deze hitte gaat er veel water en cola doorheen op een dag. Elke watertap langs de weg is dus erg welkom. Gratis bij deze watertap was een Spanjaard die maar door bleef ratelen, het bleek een fruit verkoper te zijn die mij wel wat wou verkopen. Ik heb het bij water gehouden, dat werkt het beste met dit weer.

Richting het einde van één van de vele bergtoppen die ik passeerde en eindelijk met een goede, lange afdaling. Het plan was om in Bejar te stoppen maar voor dat ik het wist was ik al door het dorp heen. Het loopt alllemaal scheef dus ga je niet zo snel terug. Op naar de volgende stop in Hervás op Camping Canada. Deze ligt aan de N630 dus dat komt mooi uit voor morgen.

Net toen ik een plaatsje had opgezocht kwam er een Spaanse naar mij toe die vroeg of zij dat mocht staan? Er was naast mijn plaats nog een plaatsje vrij en zij had 2 caravans. Ze had zelfs al een plekje voor mij opgezocht. Ik had mij tent nog niet opgezet en voor een 'mooie' spaanse verwissel je wel van plaats natuurlijk. Het is geen super camping maar ik heb mijn tent en morgen ga ik toch wel weer weg.

Nog een laatste berichtje richting Jeannet en Frans: Vinden jullie het misschien erg als ik een paar dagen eerder kom? Het gaat me zo voor de wind, dus het kan zo zijn dat ik er eerder zal zijn dan gepland.

Tot morgen.

  • 07 Augustus 2010 - 20:00

    Frans En Jeannet:

    Op een aankomst "íets vroeger" hadden wij al wel gerekend. Zoals jij de afstanden per dag aflegd. Maar zoals je weet zijn die nepduitsers altijd gastvrij
    . Herzlich wilkommen of zoals ze hier zeggen Bienvenido. De koffie is bijna klaar en het bier staat koud. we houden je verslagen in de gaten. Sterkte met de temperaturen het laatste stuk.

  • 07 Augustus 2010 - 21:09

    Loek En Trudy:

    Hey Jan,
    Ik hoop niet dat ze bij de TWI ook al jouw verslagen lezen. Want dat zou kunnen betekenen dat je daar ook harder moet gaan werken. Want als je als futter nog zo snel en ver kan fietsen dan kan je vast ook wel heel hard werken. Maar aan de andere kant kan je dan ook wel wat meer loon eisen, dan wordt het werken naar prestatie toch???
    Nu nog even volhouden en... genoeg blijven drinken.
    Groetjes Truy


  • 12 Augustus 2010 - 16:25

    H.smit, Wierden:

    Hallo Jan. Wij wilden je
    even feliciteren met jou
    bijna voltooid plan. Een
    felicitatie waard met zo een prestatie. Houdt nog even vol; het einde is in zicht.
    Hartelijke groeten

    Tante Joke en
    Oom Henk, Wierden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 176430

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: