Hervás - Cáceres (122km) - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Hervás - Cáceres (122km) - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Hervás - Cáceres (122km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Augustus 2010 | Spanje, Cáceres

Gisterenavond nog wat biertjes gedronken en gratis tapas. Een biertje voor 1,10 en de gratis tapas, zo ging ik wel heel lekker naar bed. Toen ik terug liep op deze drukke camping zit iedereen om 22:30 nog te eten. Iets wat mij aan Nederlander toch wel verbaasd.

Onderweg, vandaag, door Plasencia gefietst. Een mooie oude stad tussen het veelal stille en rustige landschap. Plasencia was een mooie afwisseling op weg naar Cáceres. Heb vandaag wel wat extra kilometers moeten maken. Ging aan de verkeerde kant de stad in wat uiteindelijk een omweg betekende. Ben de bijna de hele stad door gereden maar uiteindelijk bleek de camping vlak langs de N630 te liggen. De N-weg die ik de hele dag gevolgd heb.

Alhoewel de lucht er qua kleur en bewolking dreigend eruit zag heb ik toch voor een camping gekozen. Een duurdere deze keer, 17,50 voor één nacht. Ik kreeg een sleutel in mijn handen bij de receptie en vroeg: "wat moet ik hiermee?". Het bleek de sleutel te zijn van mijn privé douche en wc.

De buurvrouw is momenteel macaroni met tomaatjes aan het maken en ik ga zo naar het restaurant voor een dagmenu. Wat laat voor deze Nederlander maar je probeert je toch een beetje aan te passen.

Deze zondag niet onder de 100km gekomen vanwege de afstand tussen sommige plaatsen. Morgen ga ik het rustiger aan doen en is de planning om niet meer dan 70km te fietsen.
Even kijken of dat gaat lukken.

Hasta mañana.

• 08 Augustus 2010 - 19:22

Frank:

Goed bezig, vaders

• 08 Augustus 2010 - 20:27

Loek En Trudy:

Hey Jan,
    Het verbaasde mij al dat je zoveel gefietst had voor een zondag, maar ja als jij nutteloze rondjes gaat rijden, dan kom je wel boven de 100km. Doe morgen maar eens rustig aan.
    En ik sluit me bij Frank aan, alleen niet bij zijn laatste woord.
    Vandaag een flinke wandeling met jouw Agaatje gemaakt, zodat ze net zulke gespierde kuiten heeft als jij. Menig een zou hier jaloers op zijn. En zeker op onze wandelroute!!!
    Groetjes Truy

• 09 Augustus 2010 - 07:57