Cáceres - Mérida (72km) - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Cáceres - Mérida (72km) - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Cáceres - Mérida (72km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Augustus 2010 | Spanje, Mérida

Na alle dagen van boven de 100km was het weer tijd voor een dag onder de 100. Zo kon alles rustig aan en ben ik pas om 9 uur gaan rijden. Zoals de laatste 2 dagen weer de N-630 blijven volgen.

Deze weg kent weinig voorzieningen en weinig bezienswaardigheden. Het enige wat ik voornamelijk tegenkom zijn bezinestations en verder niets. Hier stop ik wel regelmatig om mijn voorraad aan drinken bij te vullen. Zeker bij deze hitte gaat er veel doorheen, zo ongeveer 5 liter aan water en af een toe een colaatje of een sinasje. Een lekker afwisseling maar ook goed voor het lichaam tijdens het sporten.

Om 14:00 kwam ik aan op de camping met zwembad. Met dit weer erg prettig om een zwembad te hebben. De stad ligt op 4km en met dit weer ga je er niet snel naar toe om alles weer te bevoorraden. Daarvoor is het veel te warm. Dit is ook niet makkelijk want zelf koken kan ik momenteel niet. De gasbus is leeg en ik heb nog geen tijd gehad om een nieuwe te kopen. Hierdoor moet ik in restaurantjes eten maar die gaan hier pas om 21:00 open. Iets waar ik wel aan moet wennen.

Kwam vandaag nog een aantal wandelaars tegen die me vertelden dat ik de verkeerde kant op ging. De officiële route is Sevilla - Santiago maar ik doe hem natuurlijk andersom. Eigenlijk kom je er niet veel tegen, niet zoals in Noord Spanje.

De afstanden tussen steden is hier vrij groot. Wat betekent dat er weinig keuzes is qua campings. Dit betekent dat er morgen ongeveer 100km afgelegd zal moeten worden voor de volgende camping. Zo niet, dan wordt het een hotel.

We zullen het wel zien.
Tot Morgen.

  • 10 Augustus 2010 - 08:14

    De Buurtjes:

    Heeey Jalabert!

    Nog even volhouden en liters water drinken, bij het eindpunt mag je liters bier drinken, lol.

    Veel succes nog!


  • 10 Augustus 2010 - 08:44

    Loek En Trudy:

    Hoi Jan,
    Ja, jij een korte etappe, wij een heel laat verslag. Vandaar dat de reactie ook wat later is.
    Wat een water werk jij weg. Heb je nog wel tijd om te fietsen zou je haast gaan denken.
    En de gasbus zou ik maar leeg laten voor die laatste paar kilometers. Scheelt vast nog wat aan het gewicht van je bagage????
    En laat dineren went vanzelf.
    Wij hebben gisteren nog een wielrennner gezien met de volgende tekst op z'n shirt: Hijgend trekken wij verder. Is dat bij jou ook het geval???
    NU Jan nog even volhouden, je bent er....... bijna.
    Groetjes Trudy

  • 10 Augustus 2010 - 12:05

    Jeannet:

    Nou Jan kom je zo of kan ik nog even een boodschap doen?(geintje)
    Ik denk te weten dat de laatste loodjes zwaar zullen wegen. Het is erg warm en je zult ook wel moe zijn,alhoewel je nooit klaagt.Enfin het ontvangst comite staat klaar,Miss Puerto is besteld dus ik zou zeggen "tot gauw"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 176404

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: