Cáceres - Mérida (72km) - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Cáceres - Mérida (72km) - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Cáceres - Mérida (72km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Augustus 2010 | Spanje, Mérida

Na alle dagen van boven de 100km was het weer tijd voor een dag onder de 100. Zo kon alles rustig aan en ben ik pas om 9 uur gaan rijden. Zoals de laatste 2 dagen weer de N-630 blijven volgen.

Deze weg kent weinig voorzieningen en weinig bezienswaardigheden. Het enige wat ik voornamelijk tegenkom zijn bezinestations en verder niets. Hier stop ik wel regelmatig om mijn voorraad aan drinken bij te vullen. Zeker bij deze hitte gaat er veel doorheen, zo ongeveer 5 liter aan water en af een toe een colaatje of een sinasje. Een lekker afwisseling maar ook goed voor het lichaam tijdens het sporten.

Om 14:00 kwam ik aan op de camping met zwembad. Met dit weer erg prettig om een zwembad te hebben. De stad ligt op 4km en met dit weer ga je er niet snel naar toe om alles weer te bevoorraden. Daarvoor is het veel te warm. Dit is ook niet makkelijk want zelf koken kan ik momenteel niet. De gasbus is leeg en ik heb nog geen tijd gehad om een nieuwe te kopen. Hierdoor moet ik in restaurantjes eten maar die gaan hier pas om 21:00 open. Iets waar ik wel aan moet wennen.

Kwam vandaag nog een aantal wandelaars tegen die me vertelden dat ik de verkeerde kant op ging. De officiële route is Sevilla - Santiago maar ik doe hem natuurlijk andersom. Eigenlijk kom je er niet veel tegen, niet zoals in Noord Spanje.

De afstanden tussen steden is hier vrij groot. Wat betekent dat er weinig keuzes is qua campings. Dit betekent dat er morgen ongeveer 100km afgelegd zal moeten worden voor de volgende camping. Zo niet, dan wordt het een hotel.

We zullen het wel zien.
Tot Morgen.

• 10 Augustus 2010 - 08:14

De Buurtjes:

Heeey Jalabert!

Nog even volhouden en liters water drinken, bij het eindpunt mag je liters bier drinken, lol.

Veel succes nog!

• 10 Augustus 2010 - 08:44

Loek En Trudy:

Hoi Jan,
    Ja, jij een korte etappe, wij een heel laat verslag. Vandaar dat de reactie ook wat later is.
    Wat een water werk jij weg. Heb je nog wel tijd om te fietsen zou je haast gaan denken.
    En de gasbus zou ik maar leeg laten voor die laatste paar kilometers. Scheelt vast nog wat aan het gewicht van je bagage????
    En laat dineren went vanzelf.
    Wij hebben gisteren nog een wielrennner gezien met de volgende tekst op z'n shirt: Hijgend trekken wij verder. Is dat bij jou ook het geval???
    NU Jan nog even volhouden, je bent er....... bijna.
    Groetjes Trudy

• 10 Augustus 2010 - 12:05

Jeannet:

Nou Jan kom je zo of kan ik nog even een boodschap doen?(geintje)
    Ik denk te weten dat de laatste loodjes zwaar zullen wegen. Het is erg warm en je zult ook wel moe zijn,alhoewel je nooit klaagt.Enfin het ontvangst comite staat klaar,Miss Puerto is besteld dus ik zou zeggen "tot gauw"