Langeraar - Rome - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar - Rome - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar - Rome

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Juli 2011 | Nederland, Langeraar

Na 2x naar Santiago de Compostela in 2007 en 2009 en vorig jaar naar Puerto de Santa Maria, In het zuiden van Spanje gefietst te hebben zei ik tegen mezelf dat dit wel de laatste keer was, ik zou mijn fiets voor zulk soort tochten aan de wilgen hangen. Enkele weken later kijk je er toch wat anders tegen aan en begint het weer een beetje te kriebelen. Toen Bram, met wie ik vorig jaar een week heb mee gefietst herinneringen op kwam halen en voorstelde om nog een tochtje te gaan doen was ik snel om.
Vorig jaar was het erg gezellig om met zijn drieën te fietsen, alleen Bram zijn zoon Jesse, besloot in het begin om ons met zijn tweeën te laten gaan. Hij besloot later om toch mee te gaan want hij zag het somber in om ons met zijn tweeën te laten gaan. Jesse is namelijk bang dat wij onze talen niet spreken en gaat daarom mee als tolk EN voor de gezelligheid.
Ons doel van dit jaar zal Rome zijn, zoals al in de titel vermeld staat. Rome bereiken moet geen probleem zijn aangezien alle wegen naar Rome leiden. Dit betekent dus een totaal andere route en een andere omgeving dan de route naar Spanje als is het een vergelijkbare afstand als vorig jaar.
Bram heeft er al aardig wat kilometers opzitten, waaronder een rondje IJsselmeer terwijl ook Jesse met zijn 20km naar school en terug al vele kilometers in de benen heeft zitten.
Ik heb ook niet stil gezeten met de Borreti-tocht (110km), Joop Zoetemelk Classic (ik werd tweede), Limburgs Mooiste (117km). De afgelopen week op hoogte stage geweest in Winterswijk en daar de Baume tocht van 100km fietst en nog een rit van 100km naar onze Henk in Didam erop zitten. Dit, opgeteld met de nodige ritjes betekent dat ik er klaar voor ben om op woensdag te vertrekken voor de eerste etappe. Woensdag om 15.00 zal ik alleen vertrekken naar Wijk en Aalburg, waar Bram en Jesse wonen waar ik de eerste overnachting zal hebben, de dag erna zullen wij gezamenlijk vertrekken voor onze volgende 2200km naar Rome. Waar wij voor 11 Augustus moeten aankomen aangezien op die datum onze terugvlucht naar Rotterdam gepland staat.

Alhoewel ik er wel zin in heb is het toch lastig om te vertrekken aangezien, vrouwlief, Agatha haar kuitbeen gebroken heeft. Als het goed is krijgt zijn komende dinsdag loopgids en dan wordt het hopelijk makkelijker voor haar om zichzelf te kunnen redden wat het ietsje makkelijk maakt om te gaan.

Ik zal deze samen maken met webmaster/zoon Frank zodat mijn belevenissen via Australië op deze site terecht zullen komen.
Ik hoop dat iedereen het leuk vind om deze site te lezen en persoonlijk hopen wij op een goede tocht met mooi weer en, natuurlijk, veel rugwind.

  • 11 Juli 2011 - 05:21

    Klaas:

    Jan ik wens jullie veel succes met de tocht en hoop dat je beter weer krijgt dan ik had in Juni.
    Doe voorzichtig de wegen in Italien zijn erg slecht, kijk goed uit.
    Ik ga jullie volgen.
    Klaas

  • 11 Juli 2011 - 05:34

    Trudy Van Kessel:


    Hoi Jan,

    Wat leuk dat je weer een site gaat bij houden.
    Ik was en blijf je fan!!

    Veel succes, mooi weer en een goede reis met een behouden aankomst.

    Loek en ik komen je morgen avond nog even uitzwaaien.

    En zonodig kunnen wij Agatha nog wat ondersteunen in de tijd dat jij weg bent.
    Nogmaals succes voor jullie 3en
    Trudy

  • 11 Juli 2011 - 18:03

    Jos Van Veen:

    Jan, wij wensen je veel succes, en hopen dat je gezond aankomt en weer wederkeert.

  • 12 Juli 2011 - 05:25

    Klaas:

    Jan vertel even op je Web-log welke route jullie gaan fietsen?
    De Hans Reitsma of de Benjaminse route.
    Veel succes
    Klaas

  • 12 Juli 2011 - 20:16

    Jeannet En Frans:

    Vanuit Spanje nog even een goede reis gewenst. Leuk om je verslag weer te lezen,via Australië deze keer.
    En dan zeggen ze dat wij globetrotters zijn!
    Jan, veel fietsplezier! En....
    vergeet je regenkleding niet!!!!

  • 13 Juli 2011 - 03:09

    Henk En Tineke:

    Hoi Jan,
    Wij wensen jullie een goede fietstocht toe en wij zijn benieuwd wat voor leuke reisverhalen wij te lezen krijgen.
    Groetjes,
    Henk en Tineke

  • 13 Juli 2011 - 05:15

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan,

    Waarschijnlijk lig jij nu nog heerlijk te maffen, maar Loek en ik wensen je nogmaals een goede reis.Je fietst de goede kant op want in Rome is het warmer dan hier!

    Wij hopen dat alles voor de wind gaat.

    En voor Agatha: Eenzaam maar niet alleen.
    Groetjes Trudy

  • 13 Juli 2011 - 15:41

    Thomas:

    Jan,

    Wat tref je het toch weer gelijk op de eerste dag!

    Een heerlijke dag alleen maar regen.

    Veel succes met de tocht naar Rome!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 176475

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: