Hemsbach - Karlsruhe (91km) - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Hemsbach - Karlsruhe (91km) - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Hemsbach - Karlsruhe (91km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Juli 2011 | Duitsland, Karlsruhe

Het was weer eens een keertje wat anders deze ochtend toen we de camping afreden. Zon! Dat was dan ook wel een positief punt over deze camping want de ligging is nou niet bepaald perfect te noemen. 400m van de Autobahn en 400m van de spoorlijn verwijderd waar ook ’s nachts de treinen blijven rijden. Gelukkig heb ik nog oordopjes, alleen jammer dat ik vergeter was om ze in te doen.
Afgezien van het geluid om ons heen was het een mooie camping, maar de plicht riep weer en zo ging het weer op de fiets voor een volgende etappe.

In Leutershausen nog geven gestopt op een mooi pleintje voor de benodigde rust en om de benen te strekken en toen de hoop gehad om richting Heidelberg te gaan. Wij dachten dat de auteur van de route die we volgen, Hans Reitsma, ons door dit pittoreske stadje zou sturen maar voor wij het wisten waren we erlangs. Helaas gemist, volgende keer meer geluk.
De route van vandaag ging voor het grootste deel door de bossen, hierdoor kom je weinig mensen tegen maar des te meer bomen. Geeft wel frisse lucht en wat meer longinhoud dus we gaan er allemaal beter van fietsen. Ook Bram zit steeds beter in het zadel en je ziet dat hij in vorm begint te komen. Precies op het juiste moment want overmorgen wacht ons de Schwabisch Alb, een pittige klim.

De zon die ons vanochtend had begroet is de hele dag bij ons gebleven. Een verademing in vergelijking met sommige voorgaande dagen maar op de nieuwe camping aangekomen in Karlsruhe stond ons een onaangename verassing te wachten. Jawel, het begon weer eens te regenen. Gelukkig is er nog een overdekte picknick tafel waar we onder kunnen schuilen wachten tot het opdroogt. Hieronder is het wel gezellig met 3 Vlamingen en nog een Nederlander, dus tot de tijd dat het droog is en wij de tent op kunnen zetten wachten we rustig af in Karlsruhe.

Tot morgen.

• 20 Juli 2011 - 06:00

Henk En Tineke:

Hallo Jan, Bram en Jesse,
    Eindelijk een teken van leven uit Didam. Afgelopen weekend in Putten geweest, mooi weer, veel wind en dus helaas niet gefietst.
    Jullie hebben al aardig wat kilimeters gefietst. Wij hopen voor jullie dat het eindelijk goed fiets weer wordt ,de wind gaat liggen en het zonnetje gaat schijnen. Veel succes!
    Groetjes tante Diny (Almelo), Henk en Tineke

• 20 Juli 2011 - 07:15

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan, B en J,

Nu een zonnig bericht terug, want...ook bij ons is de zon weer gaan schijnen.

Over Agatha hoef je niet in te zitten, die redt zich prima. Kan zelfs al weer winkelen!!!!!!

Nu nog even volhouden en blijven trappen dan kom je er vanzelf.

Groetjes Trudy