Prato alla Stelvio - Auer (107km - Reisverslag uit Auer, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Prato alla Stelvio - Auer (107km - Reisverslag uit Auer, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Prato alla Stelvio - Auer (107km

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Juli 2011 | Italië, Auer

Vanochtend was het dan eindelijk zover, na al die dagen van regen, regen en nog meer regen scheen eindelijk de zon toen we ’s ochtends de paden weer op gingen. De dag begon met een mooie, lange afdaling door de bossen heen en langs het water richting Merano. Het ging dan wel niet zo hard als gisteren maar qua natuur schoonheid deed het niets onder.

Jesse en ik hadden de snelheid er weer aardig in zitten terwijl Bram wat meer de tijd nam om van de omgeving te genieten, of hij is wat voorzichtiger dat kan ook. In Laas besloten we dan ook om Bram op te wachten zodat we met zijn drieën weer verder konden, maar geen Bram te zien. We begonnen toch wat ongerust te worden en zijn een aantal kilometers terug gereden om Bram tegemoet te rijden maar na een half uur wachten en zoeken was Bram nog steeds spoorloos. Gelukkig bood de telefoon uitkomst en besloten we Bram maar even te bellen; Hij bleek in Latsch te zijn, een plaatsje 7km verder dan Laas. Hoe heeft hij dat voor mekaar gekregen? Bram zei dat hij de borden had gevolgd, maar dat hadden Jesse en ik ook gedaan, dus iets klopt hier niet. Wij vermoeden dat hij een sluiproute heeft genomen of de trein, maar echt bewijs hebben wij daar niet voor. Terwijl Bram rustig doorpeddelde hadden wij de achtervolging ingezet om weer in grupetto verder te gaan.
In de tussentijd is Bram mensen uit Drunen tegen gekomen, een plaatsje dicht bij zijn eigen woonplaats, tegen wie hij heeft lopen opscheppen dat hij ons uit het wiel heeft gereden. Wij weten natuurlijk wel beter, maar we laten die mensen wel in de waan.

Vandaag was een schitterende dag met een even schitterende route, de wegen waren licht aflopend, langs het water en tussen de bergen en druivenranken in. Het ging dan vandaag ook zo makkelijk dat we over de 100km grens zijn gegaan en na 107km een camping vonden in Auer. Hier kwamen we Jorre en Mara, 2 medefietsers, weer tegen met wie we enkele dagen geleden ook op de camping stonden. Dat je ook op een andere manier naar Rome kan laat het echtpaar zien dat het andere plekje naast ons bezet. Zij zijn al enkele weken geleden te voet uit Nederland vertrokken met als einddoel Rome.

Met mooi weer als vandaag ben je het slechte weer snel vergeten, hopelijk hebben we al de regen ook achter ons gelaten en blijft de zon ons toelachen. Morgen weer een stuk richting het zuiden, richting Rome.

Zoals de Italianen zeggen:
Au Revoir!

• 27 Juli 2011 - 03:15

Henk En Tineke:

Wij zijn blij dat jullie eindelijk droog weer hebben. In Nederland ook niet erg goed weer, hebben zelfs af en toe de verwarming in huis aan. Hebben jullie. toen jullie vlakbij Nauders de Italiaanse grens passeerden ook het kerkje in het meer zien staan? Wij wensen jullie verder een fijne, warme, droge en zonnige fietstocht toe.

• 27 Juli 2011 - 11:54

Krijn En Agatha:

Geweldig om al je verslagen te lezen. Wij zijn vorige week uit Nijmegen gekomen, waar we de vierdaagse hebben gelopen. Ons was ook vier dagen regen voorspeld, maar gelukkig hebben wij het beter getroffen, slecht 2 buien (een van een uur en eentje van een half uur). Nu maar hopen dat jullie de regen hebben gehad, want het fietst toch heel wat prettiger in het zonnetje.
    Frank bedankt voor al je werk als webmaster, je doet het prima.
    We wensen jullie alle drie nog heel veel fietsplezier in Italië en blijven de verslagen met heel veel plezier lezen.

• 27 Juli 2011 - 12:07

Agatha:

Volgens mij zeggen de Fransen: au revoir, maar ik kan het mis hebben, ik ben al een paar jaartjes van school. Zo te horen hebben jullie het best naar de zin en met het zonnetje erbij kan het alleen maar gezelliger gaan. Fiets-ze, geniet-ze en tot morgen, dan lees ik jullie reisverslag weer.

• 31 Juli 2011 - 10:48

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan, B en J,

Het klinkt bijna weer als of het leuk is om naar Rome te fietsen. Er staat jullie daar wel een tegenvaller te wachten want....... De paus is voor 2 maanden naar zijn vakantie verblijf.
    Maar misschien is het net als met Sinterklaas en heeft hij een hulp paus.
    Want toch iemand moet de mis doen die wij hebben laten opdragen. Zo niet dan moeten jullie genoegen nemen met de kaars die we hebben opgestoken voor jullie.

En....Blijven trappen dan komen jullie vanzelf in Rome.

Groetjes Trudy