Creuzburg - Breitungen ( 85 km ) - Reisverslag uit Breitungen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Creuzburg - Breitungen ( 85 km ) - Reisverslag uit Breitungen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Creuzburg - Breitungen ( 85 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Juli 2015 | Duitsland, Breitungen

We stonden gisterenavond met onze tentjes in de buurt van een stuk of 10 Duitse jongens die lekker aan het voetballen waren. Omdat ze natuurlijk niet zo getalenteerd zijn als de Nederlandse jeugd kwam de bal af en toe wel erg dicht bij onze tent en omdat ze dachten dat wij dat niet zo leuk vonden kwamen ze ter compensatie 2 halve liters bier drinken. We hebben dan ook niet toegegeven dat we het wel leuk vonden om naar te kijken, want het bier smaakte goed.

We hebben nog even gezellig zitten praten met onze andere buren, mede fietsnomaden Hans en Ilonka uit Castricum die naar Praag fietsen alwaar hun schoonzoon ze komt ophalen. Hans en Ilonka hebben vroeger boven de Herenhof (De Alphense versie) gewoond en weten dus dat het mooi fietsen is in Langeraar en omgeving, sterker nog ze weten van Langeraar af en dat gebeurt niet vaak. De Duitse jeugd bleef erg lang wakker maar als je de hele dag op de fiets hebt gezeten dan heb je daar niet zo een last van en ik bereikte makkelijk de bestemming Droomland.
Op de camping werd gedronken en gegeten maar van opruimen hadden ze minder gehoord, dit was in de ochtend ook zichtbaar want het was een rotzooitje.

Vanochtend waren Hans en Ilonka al eerder weg gegaan en wij gingen ongeveer een half uurtje na hun. Bram had ondertussen minder goed nieuws gekregen vanuit Brabant want zijn oudste zoon was met de fiets iets te hardhandig met een auto in contact gekomen. Vader Bram had hem vanochtend nog aan de telefoon gehad en alles viel naar omstandigheden mee. Bram stapte vanochtend dus uitgerust maar zeker ook opgelucht op de fiets.

In Heringen was het tijd voor een kopje koffie met wat lekkers, maar al het lekkers was al op. Het bleef dus bij een kopje koffie maar eenmaal op de fiets kwamen wij al snel langs een bakker. De lekkernijen keken ons verlekkerd aan en genieters als wij zijn gaven we toe. Al met al werd het dus een vrij lange stop.

De Werra route bleef onze leidraad voor vandaag ook al stond er in het boekje een mogelijke uitstap naar Eisnach aangegeven. Eisnach waar zowel Luther en Johann Sebastian Bach gewoond hebben, alhoewel ze nooit samen hebben kunnen knikkeren. De geschiedenis van beide heren in de museums hebben wij dus niet gezien maar wel de ooievaar van Immelborn. Sinds 1936 broedt daar de beschermde witte ooievaar, nu is het niet meer dezelfde vermoeden wij… maar we hebben ze nog wel kunnen zien. Ze zijn precies hetzelfde als de ooievaars van Aarlanderveen!. Daarna hebben we nog over een pad gereden die niet te fietsen was, daar stuur je, je ergste vijanden nog niet overheen maar wij hebben het volbracht. De vraag is dus eigenlijk ook waarom wij het onszelf hebben aangedaan.

Na 85 kilometer bereikten wij ons einddoel, Breitungen waar alweer een camping aan de route ligt. Hans en Ilonka stonden er al dus wij hebben onze tentjes er naast opgesteld. Bij de camping ligt nog een mooi weer maar bij aankomst begon de lucht boven ons langzaam dicht te trekken en verdwenen de badgasten al snel. Ook de uitbaatster van de snackbar stond op het punt te gaan om weg te gaan maar had niet met ons vier gerekend. Het kostte Hans enige overtuigingskracht om te blijven maar wij hebben nog lekker met zijn vieren zitten eten. Het was iets dat op een haan leek en iets wat op een frikandel lijkt maar meer een gehaktbal is. De magen zijn in ieder geval gevuld en dat is het belangrijkste want er is nog genoeg te fietsen.

De lucht was intussen helemaal dichtgetrokken en het begon met regenen. Dit is zeker wat minder want nu duurt het toch wel erg lang voordat het morgen 7 uur is.

Tot morgen!

• 12 Juli 2015 - 22:26

Trudy:

Hoi Jan en Bram,

Bram dit keer begin ik met jou: Goed te horen dat het goed afgelopen is met je zoon.
    Automobilisten ...ze rijden alleen maar op in of langs de weg, je hebt er niets dan last van toch??

Wat me wel tegenvalt heren is dat jullie niet een potje mee gevoetbald hebben!!
    ~Als je toch in het 1e van Altior gevoetbald hebt en Cor Pieterse als persoonlijke coach, dan trap je toch een balletje mee i.p.v. een potje bier te zitten zuipen!!

En een ooievaar is een ooievaar hoor, die doen nog nog aan rassendiscriminatie.

Hoop dat jullie nu al lekker slapen want...wat is er lekkerder dan slapen in een tentje en luisteren naar de regen.
    En REGENS burg komt dichterbij hoor dus morgen lekker door......trappen en Frank blijven trappelen hoor.