Assmannshausen - Boppard - Langeraar ( 39 km ) - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Assmannshausen - Boppard - Langeraar ( 39 km ) - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Assmannshausen - Boppard - Langeraar ( 39 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Juli 2015 | Nederland, Langeraar

Gisterenavond nog een gezellig wijntje gedronken met onze buren uit Groningen onder het afdakje van de tent. Het was niet heel nat maar ook zeker niet droog maar dat mocht de pret niet drukken.

De regen bleef vanochtend achter en zoals alle dagen vertrokken we rond een uur of 8 voor een reis die ons vandaag naar Remagen zou brengen, zo rond de 99 hele kilometers. De eerste kilometers gingen goed maar de pijn op mij borst was de laatste dagen de kop op komen steken. Met de gedachte dat Remagen, laat staan Langeraar nog ver was begon het toch steeds meer aan mij te knagen.

In St. Goor na ongeveer 30 kilometer bij een bakker in een gezellig straatje langs de Rijn was het tijd voor een kopje koffie en besprak ik mijn gedachten met Bram. Samen hebben we toen besloten om een punt achter deze reis te zetten en dat het voor mij beter was om naar huis te gaan. Het gevoel was gewoon niet daar. Het doel was om in Koblenz op de trein te stappen maar toen we door Boppard heen fietsten, daar waar de familie Versluis de camping wel weet te vinden, dat ook het treinstation wel gevonden kon worden.

Na enkele telefoontjes ter voorbereiding stapten wij op de trein naar Koblenz om daar over te stappen op de trein richting Emmerich. Henk en Tineke stonden ons al op te wachten en nadat mijn fiets achter op de auto werd gezet maakte Bram zich klaar voor zijn laatste twee etappes richting Wijk en Aalburg.

Bram heeft in totaal vandaag 83 kilometer dwars door het land van Maas en Waal gefietst. Het was ook niet de juiste route maar zonder Jan kan het geen kwaad zegt Bram dus alles gaat volgens plan. Momenteel is hij de vreemde eend in de bijt tussen allemaal lopers, doedelzakblazers en andere rare snuiters die op dezelfde camping kamperen vanwege de vierdaagse in Nijmegen.
Morgen zal hij richting Wijk en Aalburg fietsen om ’s avonds weer lekker in zijn eigen bedje te slapen in plaats van zo een klein matrasje.

Ik had daarentegen een drukke middag want aangekomen bij Henk en Tineke thuis stond Agatha ons al op te wachten. Ondanks alle aanbiedingen voor lekkernijen zijn wij meteen naar huis gegaan want ik wou toch wel even voor controle langs de huisartsenpost. Eenzelfde show als vorig jaar wil ik namelijk wel voorkomen want dat was geen pretje dus zekerheid voor alles. Een belletje leerde dat ik zelfs langs mocht komen in het ziekenhuis en enkele controles later was het resultaat zoals die van elke (race)fietser. Alles negatief, alles schoon.

Hier houd mijn verhaaltje dit jaar dus op.
We blijven fietsen, we blijven gaan…

Tot ooit!?

• 20 Juli 2015 - 23:20

Rob En Arja:

Gelukkig, eind goed al goed!! Verstandige beslissing, gezondheid gaat boven alles!!!
    Hartelijk dank voor je gezellige columns weer deze reis Jan!
    En Bram, tot gauw maar weer in de straat!
    Groetjes van de buren.

• 20 Juli 2015 - 23:56

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Welkom Thuis

Ja wel een ander einde als verwacht maar....toch wel een hele goede beslissing.

En blij te horen dat je :schoon" bent.
    Zat toch al wel een beetje aan doping te denken hoor!!!

We komen gauw een keertje langs, dan kan je ons nog vertellen wat allemaal niet in de verslagen stond.

Maar weer een prestatie hoor.

Heb vandaag nog een nieuwe route gekregen:
    De VENN BAHN
    is van Aken naar Luxemburg, 125 km, was een spoorlijn.
    Misschien iets voor volgend jaar??
    Is een vlakke route.

• 21 Juli 2015 - 00:04

Jeannet :

Mede namens Frans, wil ik toch even kwijt dat dit een verstandig besluit was en is.
    Het ging de hele route al niet zo lekker als andere keren.
    Fietsen is leuk maar het moet wel leuk blijven en Jan kennende weten we ook dat hij " niet over één nacht ijs is gegaan" om dit besluit te nemen.
    Knap dat jullie( Jan en Frank) toch de site stijlvol hebben afgesloten!
    Jan, ik hoop dat een goede nachtrust in je eigen bed helend kan werken!
    We houden kontakt, Jeannet

• 21 Juli 2015 - 10:18

Adri En Joop:

Steeds begrepen we dat het erg moeizaam was deze rit.
    Een heel verstandig besluit om de trein te nemen richting thuis.
    Jullie bewijzen wel dat jullie geen sapjes zijn.
    Maar ja er is een grens.
    Laten jullie ,je eigen maar wel thuis lekker verwennen door jullie eigen vrouwen.
    Rust maar lekker uit

Joop en A3

• 21 Juli 2015 - 22:51

Piet En Nanda:

Welkom thuis, evengoed knap gedaan hoor, ondanks de treinreis toch een geweldige prestatie!!
    Groetjes van jullie camping buurtjes uit Oudkarspel (Langedijk).