Langeraar - Millingen aan de Rijn ( 128 km ) - Reisverslag uit Millingen aan de Rijn, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar - Millingen aan de Rijn ( 128 km ) - Reisverslag uit Millingen aan de Rijn, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar - Millingen aan de Rijn ( 128 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Juli 2016 | Nederland, Millingen aan de Rijn

Dit jaar ben ik al veel onderweg geweest, met de fiets, met de auto, met de caravan en ook al met het vliegtuig maar het stond niet in de planning om ook nog eens bepakt en bezakt onderweg te gaan. Maar toen Agatha het voorstelde om mij met de auto te volgen en als verlengstuk van mijn bagagedrager te fungeren door mijn bagage mee te nemen moest ik wel toegeven.

We slaan daarbij twee vliegen in een klap door gelijk ook een bezoek aan Frank te brengen in Regensburg. Dit doen we door het eerste deel van de Limes route te fietsen wat eigenlijk de Noordgrens was van het Romeinse Rijk, en laat Regensburg nou precies op de route liggen. Vorig jaar heb ik samen met Bram vanuit Regensburg een deel van deze route gevolgd maar omdat ik mij niet 100% fit voelde hebben we toen die route afgebroken.

Bram kon dit jaar niet mee omdat hij samen met Nel binnenkort weer een kleinkind mag begroeten en ze daarom samen hun dochter bijstaan. De reden dat Bram niet mee gaat ben ik niet vergeten maar volgens Bram zijn er wel andere zaken die ik wel eens vergeet wat maar daar heb ik nu Agatha voor die achter mijn kont aan mag zitten. Vanochtend was het al gelijk raak en vergat ik mijn handdoek voor het douchen, gelukkig is er dan Agatha nog......
Het is misschien niet zo gezellig fietsen zonder Bram maar Agatha is een goede vervanger.

De poel lag er vanochtend rimpelloos bij toen ik om 8 uur vertrok. Via Zevenhoven en het befaamde koeienpoep pad ging het via het oortjes pad langs de oude Rijn en het Amsterdam Rijnkanaal richting Utrecht. Langs het kanaal was een saai stuk maar had nog wat levendiger kunnen worden door agressieve kraaien, tenminst dat is wat de borden aangaven maar mij lieten ye met rust.

Bij Wijk bij Duurstede heb ik een koffie met appelbak genomen wat ik al enkele zondagen heb moeten missen. In IJzendoorn heb ik met uitzicht op de Waal een kleine pauze genomen, per jaar passeren er 175.000 schepen, per dag zijn dat er dus... heel veel.
In Nijmegen komen daar tijdens de vierdaagse ongeveer net zoveel mensen, maar vandaag was het nog rustig omdat ze alleen met de voorbereidingen bezig waren.

De camping was vooraf met Agatha afgesproken en alles liep precies op schema. Vlak voor Camping Zeelandse hof kwam Agatha namelijk aangereden en voor wij het wisten zaten we voor de tent. Jazeker een tent, de caravan is thuis gelaten en we hebben een opgooi tentje gekocht die ervoor zorgt dat we binnen een paar tellen alles hebben geïnstalleerd.

Vanwege een gebrek aan campings is het zeer waarschijnlijk dat er morgen weer een dag is waar we in de 3 cijfers moeten fietsen, we hebben er weer zin an.

(Strava link voor de route: https://www.strava.com/activities/641732284)

  • 16 Juli 2016 - 10:36

    Wil:

    Zo samen knus in een tentje. Oh oh wat een bofkontjes zijn jullie toch!!

  • 16 Juli 2016 - 10:50

    Kees Van Dam:

    Heel veel plezier, mooi weer en een mooie tocht toegewenst.

    Enne .... doe "mak aan", je hebt alle tijd, toch?

    Kees van Dam

  • 16 Juli 2016 - 15:15

    Jeannet En Frans:

    Ha die Agatha en Jan,
    Ze zeggen wel eens " hoe ouder, hoe gekker"
    Maar dat geldt natuurlijk niet voor jullie.
    Dit is gewoon een nieuwe uitdaging.
    Jan de lusten- lekker een eindje fietsen-
    Agatha de lasten- bagage vervoeren, boodschappen doen, camping zoeken,
    Tent opzetten en inrichten.
    Als Jan komt is het eten klaar, de volgende morgen breekt Agatha de tent af en pakt alles weer in.
    Jan jij hebt toch een geweldige vrouw, besef je dat wel?
    Maar we kennen haar langer als vandaag en denken dat ze dit nog leuk vindt ook!
    Mensen, geniet van dit avontuur.
    We volgen jullie!

  • 16 Juli 2016 - 17:43

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan en Agatha,

    Tjonge dit klinkt toch wel een lichtelijk romantisch hoor.

    Agatha, zorg wel dat Jan zelf ook blijft nadenken hoor. Het begint met een handdoek achter zijn kont aanbrengen.....en voor je het weet word je zijn slooffie.

    Maar Jan en of Frank, zeker leuk dat we elke dag weer een verslag van de etappe krijgen.
    Ik ga weer genieten.

    Nu voor jullie beide morgen: Gaan en blijven gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 176424

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: