Londerzeel - Tournai (108km) - Reisverslag uit Doornik, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Londerzeel - Tournai (108km) - Reisverslag uit Doornik, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Londerzeel - Tournai (108km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Juli 2017 | België, Doornik

Vanochtend waren we vanaf de camping al weer snel op de route om de Leirekens route te fietsen. Alweer een mooi fietspad die ons, bijna vlak, richting Aalst zou brengen. De Leirekens route gaat over de oude Spoorlijn 61 naar Aalst die van 1879 tot 1976 in dienst was. Dat we op de Jacobsroute rijden was mooi zichtbaar door de geschilderde jacobsschelpen op de weg, ergens moet hier ook een zuil staan (voor wandelaards) die aangeeft dat het 2000km is naar Santiago de Compostela maar deze hebben wij niet kunnen zien.

De route gaat langs Aalst dus van de stad hebben wij niet veel gezien. Een omleiding bracht even later een kleine kink in de kabel maar een vriendelijk echtpaar was bereid voor te fietsen zodat wij snel op de juiste route waren. De eerste geplande stop kwam in Ninove waar we aan de Dender een mooi zicht uitzicht hadden op een groep duikers. Deze duikers haalden alles uit de rivier de Dender wat door anderen erin gedendert was, fietsen en weet ik al wat niet meer.

Onze fietsen waren het in ieder geval niet want die brachten ons soepeltjes naar Geraardsbergen waar we de alom bekende muur van een afstandje bekeken en voor de makkelijkere route kozen richting Wallonië.
Het was snel te merken dat we de fictieve grens over waren want de wegen werden gelijk een stuk slechter. Het moment waarvan je wist dat zou komen kwam ook snel want in Lessines was het eerste klimmetje een feit. Hier moesten we over heen maar eenmaal boven gekomen stonden de dames ons met ene lunch op te wachten. Na, alweer, een perfecte pitstop volgende een serie van lichte hellingen in een glooiende streek. Het vlakke land hebben we nu echt achter ons gelaten.

Na de pauze ging alles bij de fietsers soepeltjes maar in de auto was er een kleine ruzie gaande. Nee, niet tussen Agatha en Jeannet.... maar tussen hun en de TomTom want het adres van de camping kon hij niet vinden. Gelukkig zijn ze niet voor één gat te vangen, en zelfs een wielerwedstrijd die de weg blokkeerde deerde hun niet waardoor alles goed kwam en we nu op camping L’Orient staan, omdat wij het waard zijn. De camping is de helft goedkoper als gisteren en dubbel zo gezellig.

Dus met een goed gevoel zal het morgen Frankrijk in gaan.

Tot ziens, of zoals ze hier zeggen; Ooievaar!

ps: De hele tocht van vandaag is te vinden op Strava: https://www.strava.com/activities/1073468569

• 08 Juli 2017 - 21:01

Trudy Van Kessel:

Hoi Fietsers en verzorgsters

Het is me toch wat met die dames in de auto, dan de weg kwijt dan ruzie.
    Ben benieuwd of zij de plaats in Spanje halen.

Het ging dus vandaag over een LEIENDAKJE in elk geval tot Aalst.
    Hoor nog niets over ruzie bij de heren dus mogelijk gaan zij het samen wel halen.

Maar is de camping nu gezelliger vanwege de prijs???of... door....geen idee.

En voor morgen wederom: fietsen is plezier voor 4

Gr. Truy

• 09 Juli 2017 - 00:48

Kees Van Dam:

Globetrotters,

Hééééééél veel plezier op jullie reis!

Doe voorzichtig, óók in jullie kleine tentjes,
    denk om de ooievaar ......... !!

Groetjes,

Kees van Dam (Au revoir)

• 09 Juli 2017 - 14:14

John Versluis:

Wij vinden het altijd gezellig om je reis te volgen via deze verslagen.

Heel veel plezier op jullie reis met elkaar

Groetjes
    John en Sandra Versluis