Henonville - Villiers-le-Morhier (96km) - Reisverslag uit Villiers-le-Morhier, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Henonville - Villiers-le-Morhier (96km) - Reisverslag uit Villiers-le-Morhier, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Henonville - Villiers-le-Morhier (96km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Juli 2017 | Frankrijk, Villiers-le-Morhier

Na de harde wind en regen van vanacht was het ook in de vroege ochtend nog een beetje miezerig. Gelukkig had de tent nog een paar tenten staan zonder zijkanten waar wij droog konden zitten en ontbijten. De Belgische dames zaten er al waardoor er ook nog enig extra gezelschap was die ons kon vergezellen. Voor de laatste keer omdat zij van plan waren om ‘maar’ 60 kilometer te fietsen. Het onbijt ging allemaal op ons gemakkie omdat het ook in onze planning stond om niet heel veel kilometers te maken. Een verkapte rustdag dus maar desondanks stapten we al iets voor half 9 op de fiets.

Het recept was hetzelfde als gisteren, zelf trappen, glooiend parcours en veel tegenwind en twee tussenstops voor wat te drinken en een snack. Alleen de eerste stop ging de mist in, als twee adelaars daalden we af en gingen aan de verkeerde kant de kerk voorbij waardoor we Jeannet en Agatha niet opmerkten. Het waren de drie Belgische dames die voorbij kwamen en aangaven dat zij wel Jeannet en Agatha hadden gezien en dat onze stop toch echt 10 kilometer terug was. Zo zie je maar dat vrouwen anders denken dan mannen dit hadden ze kunnen weten, al is dit natuurlijk gewoonweg pech geweest. Een telefoontje was voldoende om ze onze kant op te laten komen en de toch wel geschrokken dames (tsja waar blijven ze nu) 10 kilometer in onze richting te krijgen voor een pauze.

We fietsten nu ter hoogte van Parijs, aan de westkant, en dan is het onoverkomenlijk dat je een keer over de Seine moet, maar dus niet over de Mijne. Vandaar richting Goussonville waar de tweede stop gepland was, we zaten in een mooi parkje toen het weer begon te regenen. Nu hebben we van gisteren geleerd dat bushokjes zich prima lenen als schuilplaats dus hebben wij heerlijk genoten van ons broodje terwijl er geen enkele keer een bus voorbij kwam.

Eindpunt van vandaag was Condor-sur-Vesgre na 76 kilometer maar de camping was te prooi gevallen aan vakantiehuisjes en mede daardoor leverde de charme van de dames niets op. De camping-wat-nu-geen-camping-meer is camping stond op 3 kilometer van de route maar gelukkig waren ze zo aardig om ons op de route op te wachten. Na enig overleg besloten we om naar de volgende camping in Villiers-le-Morhier te fietsen. Een kleine 20 kilometer verder en 4 kilometer van de route af maar wel een leuke camping. Hier is nu een jeugdkamp bezig maar daar hebben wij geen last van.

Als echte fietsers stond vandaag pasta op het menu, een beetje teveel dachten Kokkie en Kokkie maar dat viel reuze mee. Wij hebben alles netjes opgegeten en hebben weer voldoende kolydrathen binnen voor een volgende dag.

Het is nu al weer een paar uur droog, de temperatuur is ook best goed dus laten we hopen dat dit morgen ook zo zal zijn.

Zoals ze in Frankrijk zeggen; Ooievaar!

De strava tocht inclusief hoogtemeters (1031 hm) en maximale snelheid (51,5km/u): https://www.strava.com/activities/1079956195

• 12 Juli 2017 - 22:51

Trudy Van Kessel:

Hoi Fietsers en Verzorgsters,

Mijn 1e gedachte was dat Agatha en Jeanette gewoon IN de kerk stonden te wachten op jullie.

En jullie staan dan wel in de bushokjes maar....bussie komt zo kennen ze in Frankrijk niet zeker???

Jullie vallen zeker niet op bij dat jeugdkamp???

En...de verzorging is nogs steeds Toppie en Kokkie lees ik wel.
    Nu voor straks Trust en morgen weer....
    Fietsen is plezier voor 4.

Gr. Truy

• 13 Juli 2017 - 19:29

Bram:

Jan je bent nog steeds de fietsmaat naar mijn hart, 96 km zonder bagage is een verkapte rustdag hahaha.
    Altijd die humor prachtig.

Elke dag genieten,

Bram