Marcilly-sur-Vienne - Vivonne (93 km) - Reisverslag uit Vivonne, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Marcilly-sur-Vienne - Vivonne (93 km) - Reisverslag uit Vivonne, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Marcilly-sur-Vienne - Vivonne (93 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Juli 2017 | Frankrijk, Vivonne

Om de vraag van Klaas te beantwoorden; het is zeker lekker om zonder bagage te fietsen. Het scheelt natuurlijk een slok op een borrel zodra het omhoog gaat maar het grootste voordeel is toch wel onze volgauto. Het geeft ons meer tijd om te genieten, minder stress want winkelen wordt voor ons gedaan en dan worden we ook nog verwend tijdens de tussenstops. Kortom, Frans en ik hoor je niet mopperen.

Op de fiets ging het richting Antran, een dorpje met de Saint-Hilaire kerk dat een geschiedenis heeft die terug gaat naar de Romeinse tijd. Hier hadden we een kopje koffie gepland en omdat wij tijdens deze etappe over de 1000 kilometer grens gaan kregen we een lekker aardbeien taartje erbij. Morgen zullen we vast weer een excuus vinden voor een taartje want deze van vandaag smaakte naar meer.

Met het taartje achter de kiezen ging het naar Chatellerault waar de route niet helemaal klopt, gelukkig konden wij er met de Garmin wel uit komen. Nu ging de route langs de Vienne die dwars door het dorpje loopt dus heel lastig was het ook weer niet. Tweede geluk is dat je hier op zondag midden op de weg kan fietsen want je ziet echt niemand dus zonder echt te verdwalen konden wij weer verder.

In st Georges-les-Baillargeaux genoten we in een mooi parkje van de lunch die terwijl wij konden genieten van twee Franse echtparen die Jeu de Boules aan het spelen waren, een kleine herinnering dat we in Frankrijk zijn. Hier in de buurt heeft Karel Martel in 732 Europa gered van de Arabieren in een veldslag die 2 dagen duurde en bekend staat als de slag om Poitiers. Ons gevecht was vandaag tegen de hitte, want oh oh oh wat was het warm. Maar desondanks wonnen wij de slag en kwamen we ook in Poitiers aan. Een stad met een mooie kathedraal maar deze hebben wij links laten liggen door er rechts omheen te fietsen.

Vanaf hier volgen wij de kustroute die ons naar Santiago zal moeten brengen. De laatste kilometers naar de camping waren nog vrij hobbelig maar hier in Vivonne hebben we een mooi plekje in de schaduw. Onze Franse buurman was zo vriendelijk om ons te laten zien hoe Mollema de Tour de France etappe wat een prachtig einde was van een mooie fietsdag.

Morgen gaan we weer verder, op naar de kust, a demain!

Jan zijn rit naar Vivonne op Strava: https://www.strava.com/activities/1086236874

• 16 Juli 2017 - 21:55

Trudy Van Kessel:

Hoi Fietsers en Verzorgsters,

Ja hoor weer een dag dichterbij Santiago.
    Het gaat lekker en het is zweten geblazen lees ik.
    Maar voor mij zijn jullie fietsers beide Mollema's hoor.
    Doe het jullie niet na.
    Alleen eet ik zo nu en dan wel een appeltaartje met slagroom om toch een beetje met jullie mee te fietsen.

En voor de dames : Morgen is het maandag dus......wasdag.

En Fietsen is plezier voor vier.

Gr. Truy