Saint-Jean-d'Angély - Soulac-sur-Mer (93 km) - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Saint-Jean-d'Angély - Soulac-sur-Mer (93 km) - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Saint-Jean-d'Angély - Soulac-sur-Mer (93 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 Juli 2017 | Frankrijk, Soulac-sur-Mer

De rits van het tentje ging vanochtend op en wolken! Helaas was dat niet ze verdwenen als wolken voor de zon waardoor het snel warm werd en later op de dag zeer warm.

Eerste plaatsje was Saintes, vroeger was het nog met een X maar dat hebben ze niet behouden. Het klimmetje voor Saintes leverde ons nog wat extra bergpunten en in het historische centrum merkten we dat de X vervangen was maar de kathedraal en geschiedenis was nog in tact. In Varzay hadden wij de eerste koffiestop van vandaag in een mooi park, je vraagt je af wat zo een mooi park in dat kleine dorpje moet maar wij hebben eran genoten.

Daarna ging het richting zeeniveau naar Royan waar we de schipper zouden vragen of we over mochten varen. Maar eerste moest het naar Edje Leclerc voor een nieuwe stoel omdat Jeannet gisterenmiddag door haar Karwei stoel was gezakt. Agatha lach dubbel van het lachen en Jeannet lag dubbel in de stoel maar de dames vonden het geen punt. Daar waren ook Jeannet haar broer Jan Willen en zijn vrouw Gertie die op doorreis zijn naar La Rochelle, ze lazen de verhalen en vonden dit een goed idee en daar zijn wij het allemaal mee eens. Na een hapje bij Edje zijn wij richting de veerboot maar 3 kilometer voor de boot reed ik door een stuk glas. Snel een nieuwe binnenband erin gedaan maar het was niet snel genoeg want de dames waren al wat ongeduldig omdat ze geen parkeerplek konden vinden. Maar alles kwam goed en zo hadden wij een gezellig tochtje op de boot richting Pointe de Grave.

Na onze zeebenen getest te hebben ging het over naar onze fietsbenen voor de laatste kilometers richting de camping. Ietwat stress speelde er op want het adres was moeilijk te vinden, met de auto is het niet zo een probleem maar voor ons was het toch soms even balen. Gelukkig is het weer goed gekomen en kwamen we iets later dan gepland aan op de camping.

Dan moet er nog gekookt worden en een wasje doen en dan is het zo laat, net te laat om even een verfrissende duik in de zee te nemen omdat die net te ver van de camping is.
Maar desondanks is het weer een mooie avond die een mooie afsluiter is van weer een mooie fietsdag.

Kijken of het morgen ook weer zo mooi wordt.

A demain.

De tocht op Strava: https://www.strava.com/activities/1089709782

• 18 Juli 2017 - 22:27

Trudy Van Kessel:

Hallo Fietsers en Verzorgsters,

Wat een verhaal toch weer.Het is elke dag weer genieten van reis.
    Geen reclame voor Karwei maar wel een goede gesprek stof denk ik zo.
    En wat is de wereld toch klein. Je broer en schoonzus ontmoeten in Frankrijk.

En Jan ...misschien weet je het nog: Een goed LEK is niet te dichten.

Maar de cruise is gemaakt, de auto geparkeerd, de tenten staan maar geen zwemmen in zee.
    Misschien morgenochtend even een ommetje????

En wederom voor morgen: Fietsen is plezier voor vier.

Gr. Trudy

• 19 Juli 2017 - 01:03

Arie Van Dam (oom Van Kees Van Dam):

Globetrotters,

Hoor ik opeens iemand zingen van:

''Zak eens lekker door"
    "Zak eens lekker door"
    (klinkt als het carnavalslied van "De Twee Pinten")

Dat was toch zeker niet Agatha die dat stond te zingen toen Jeannet door haar Karwei-stoeltje zakte ....?

Hou vol, een goed LEK is niet te dichten, maar een SCHEURTJE wel,

Groetjes van vunzige Arie (oom van Kees).