Malone - Givet (63km) - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Malone - Givet (63km) - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Malone - Givet (63km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Juli 2018 | Frankrijk, Givet

Gisterenavond nog even mijn telefoon opgeladen bij mensen met een caravan. In veel gevallen levert dat een bakje koffie op, maar in dit geval zelfs een stuk kersenvlaai. Had ik dus voor de juiste caravan gekozen! Het waren aardige mensen uit Goes die in Frankrijk hadden gekampeerd en nu op de weg terug naar Nederland waren. Hij was een gezellige kletser en vond het leuk om zijn belevenissen te vertellen. Een gezellige man dus en dat was één van de redenen om te blijven zitten, die lekkere kersenvlaai was de tweede reden. En tussen de gezelligheid en lekkerheid door liep de camping langzaam vol met verschillende fietsers, altijd een goed teken.

Vanochtend moesten we eerst nog een stukje van de heuvel afmaken, de camping lag namelijk net voor de top, en dit steile stukje zorgde ervoor dat we gelijk wakker waren. Mochten we dat niet zijn geweest dan deed mijn Garmin dat wel want omdat ik hem niet goed had ingesteld wou de Garmin ons over een onverhard pad sturen. Natuurlijk wijken wij niet van de gebaande paden af maar Bram vond dit wel een iets minder geslaagde start van de dag. Toch toen de Maas eenmaal in het zicht kwam was alles een stuk beter te genieten. Niet alleen Bram maar ook de route die we moesten volgen.

De route bracht ons langs de Maas en het was zaak om de Maas aan de linker of rechterkant van ons te houden en zuidwaarts te fietsen. Het is wel de Barcelona route, maar dit deel is nieuw in tegenstelling tot de vorige keer dat wij de hele Barcelona route fietste, een verademing dit vlakke gedeelte. Enkele kinderkopjes onderweg zorgde ervoor er wel voor dat we wat rond stuiterden en het wat lastig was. Wij noemen dat kwalitatief uitermate teleurstellend, de Belgen cultureel erfgoed. Maar ondanks de kinderkopjes trapte we de vlakke kilometers makkelijk weg en kwamen we in Dinant aan. In Dinant hebben we koffie met appelgebak genomen want dat ben ik gewend op de zondag, en zulke dingen daar torn je niet aan.

De fietstocht bracht ons voor de eerste keer deze tocht in Frankrijk maar dat was maar voor even. Bram had via een zakenrelatie een huisje waarin hij mocht overnachten, dit huisje lag op 5 km van de route en deze lag weer in het Belgische. En het huisje lag trouwens ook op een heuvel dus net als gisteren werd het vanwege het stijgingspercentage deels een wandeltocht. Gelukkig maakt het uitzicht veel goed en wij konden onze kleren wassen dus wij hebben niets te klagen.
Het uitzicht geeft ons een mooi vergezicht en een Italiaans restaurant en een McDonalds, maar het idee alleen al dat wij terug naar boven moeten heeft ons doen besluiten om hier te blijven. Kunnen we rustig van het uitzicht genieten, de Tour en het warme zomerweer.

Het is zaak dat wij genoeg drinken en niet te gek doen, maar dat is geen probleem natuurlijk.
Er zitten ook voordelen aan want de was, was vandaag al droog voordat je met je ogen kon knipperen.
Onze tassen moesten ook schoongemaakt worden want mijn tube met wasmiddel was leeggelopen. Nu dacht ik dat ik de enige niet zo slimme gochem was maar Bram volgde al snel mijn voorbeeld en zaten wij allebei met een tas vol wasmiddel opgezadeld. Die hangen nu te drogen in de zon, en morgen gaan we ruikend naar bloemetjes Frankrijk in.

Groeten uit België, op naar Frankrijk!

• 23 Juli 2018 - 06:48

Krijn En Agatha:

Op Strava zag ik eerst alle oefenrondjes al voorbij komen, maar nu dus weer een echte tocht!!!
    Het is weer een plezier om jullie belevenissen te volgen.
    Heel veel succes, samen met Bram!

• 23 Juli 2018 - 09:14

Kees Van Dam:

Ken je dat liedje:
    Grote wasjes, kleine wasjes, gooi ze maar in de wasmachine......
    maarre .... een fietstas kan natuurlijk ook ......

Veel plezier!

Kees van Dam

• 23 Juli 2018 - 16:07

Trudy:

Hoi Mannen,

Het klinkt bijna als een All In vakantie.
    Jullie treffen het toch maar steeds met de buren op de camping.

Even een weetje voor ons huisvrouwen is het maandag wasdag. EN zondag rustdag.

Tags: Givet