Rudesheim - Hemsbach (108km) - Reisverslag uit Rüdesheim am Rhein, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Rudesheim - Hemsbach (108km) - Reisverslag uit Rüdesheim am Rhein, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Rudesheim - Hemsbach (108km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 Juli 2011 | Duitsland, Rüdesheim am Rhein

Vanmorgen pas om 9:30 gestart, dat krijg je er namelijk van als gezellig aan het ontbijten bent, dan neem je net dat beetje extra tijd om er van te genieten. Joop en Adrie,namens Bram, Jesse en mij heel erg bedankt voor de meer dan gastvrije ontvangst en gezelligheid. Het is dat we vanaf Rome terugvliegen anders hadden we nog een keer langs gekomen.

De eerste 2km waren hetzelfde als gisteren, namelijk terug naar het pontje om over te varen naar Bingen aan de westelijke zijde van de Rijn. Na onze toch voortgezet te hebben richting het zuiden, en de zon, nog even gepicknicked in Nierstein. Hoewel we weer wat zuidelijker waren moesten we toch alles inpakken voor één van de vele buien, in dat opzicht zit het ons nog niet echt mee. In Nierstein kwam ook het tweede pontje van vandaag op de route welke ons de oostelijke zijde van de Rijn bracht, en daar zullen we ook blijven.

Vanaf Leiheim kwamen we geen verkeer meer tegen en waren het alleen maar fietspaden en zo af en toe wat landbouw verkeer. Het was vandaag dan ook niet de meest spectaculaire route. We staan momenteel op een camping maar het had niet veel gescheeld of we hadden in een hotel gezeten. Bij één van die vele stortbuien hadden we een schuilplaats gevonden bij een hotel. Net toen we elkaar aankeken en onszelf de vraag stelde: "Zullen we?" begon de zon weer te schijnen en zijn we door gereden richting Hemsbach.

Door ons late vertrek en de vele kilometers zijn we pas om 19:00 aangekomen. Ook al was het wat laat, we vonden nog wel tijd om een pasta maaltijd klaar te maken, we zijn de patat namelijk wel zat. De extra beloning van vandaag in de vorm van een kippetje bij de kippenboer zat er helaas niet in want de kip was gevlogen. Ik riep nog "Koekenbakker" maar dat zal hij vast niet verstaan hebben, morgen dan maar meer geluk.

Tot Morgen.

• 18 Juli 2011 - 21:06

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan, B en J,

Hoe kunnen jullie nu zeggen dat je patat zat wordt. Ik ben 40+ ??? en vind patat nog steeds het lekkerste wat er is!!!

Jammer dat het weer niet helemaal meewerkt, maar ik ga donderdag aan de paus vragen om wat beter weer voor jullie. Ik zal een kaarsje opsteken voor jullie, dan moet het toch goed komen!!!

Ik ga morgen of zo eens kijken of wij elkaar nog ergens passeren in Italie,
    dat zou toch wel erg leuk zijn.

Gisteren hadden we bij Gerrit W een feestje omdat hij in de Vut ging, maar jongens ook wij hadden daar een regenbui hoor. Met andere woorden wij hebben het ook niet makkelijk!

Maar: blijven trappen dan kom je er vanzelf!

Groetjes Trudy

• 19 Juli 2011 - 05:35

Klaas :

Tip van Klaas
    Neem na Pforzheim niet het Alternatief naar de Camping in Schellbronn.
    Maar ga naar een hotelleje en blijf de hooftroute volgen, na Pforzheim kom een steileklim over een onverhard bospad zeker 5 km. 8 a 10 %.
    Het alternatief is ook niet beschreven en zeker voor de niet zo ervaren mede fietser is de afstand ook erg lang van Hemsbach zeker 135 km..
    veel succes en HEELVEEL mooi weer.
    Klaas.