Wijk en Aalburg - Herselt (114km) - Reisverslag uit Herselt, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Wijk en Aalburg - Herselt (114km) - Reisverslag uit Herselt, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Wijk en Aalburg - Herselt (114km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Juli 2012 | België, Herselt

Het is altijd goed wakker worden als een 5-sterren ontbijt je te wachten staat, zeker als het onzeker is wat er de komende weken qua ontbijt op het menu zal staan. Ook niet onbelangrijk is dat Bram en ik hierdoor genoeg vitaminen en mineralen binnen kregen die we gelijk wilden omzetten in kilometers. Jammer genoeg regende het, en besloten we toch maar een paar buitjes af te wachten voordat we vol goede moed onze trektocht naar het zuiden in konden zetten.

Na huize Bram achter ons gelaten te hebben ging het al snel over de Drunense duinen, nou was dat tijdens mijn dienstperiode het oefenterrein dus kon ik Bram mooi voorbereiden op alle scherpe bochten, gaten in de weg en gevaarlijke locaties waar de vijand vandaan kon komen. Vandaag kwam de vijand niet uit de bosjes maar van boven en na een zoveelste hevige bui doken we maar een café in voor een kopje koffie met een stukje appeltaartje. Hier ook een goocheltrucje geleerd van de café baas, waar je een hand om kan draaien zonder hem aan te raken. Bram en ik waren onder indruk.

In het Alphen, dat niet aan de Rijn ligt (en waar je dus ook niet in 8 minuten naar toe kan fietsen) zijn we in de muziektent gaan schuilen, voor een zoveelste regenbui, alwaar Bram tegen andere fietsers vertelde waar de reis naar toe ging. Hij genoot hier zichtbaar van. In Baarle-Nassau verlieten we Nederlands grondgebied en ging het over de voormalige Belse spoorlijn, wat nu is omgetoverd in een fietspad, richting Turnhout. Dit vergezeld van een mooi zonnetje die ons toch liet merken dat het wel degelijk zomer is.

Toen de lucht weer eens begon te betrekken besloten we in Herselt ons onderkomen te vinden, een leuke B+B was de eerste optie maar helaas was deze volgeboekt. Gelukkig zat het ons mee en was er vlakbij een camping, deze is wel redelijk over de datum maar het blijft een camping. Na het eten in het toiletgebouw wat koffie gaan drinken om de regen weer eens te ontwijken, en om terug te kijken op een goede eerste dag. Bram is duidelijk in vorm en veel is er niet veranderd sinds vorig jaar, kortom……. Morgen zullen we onze tocht richting het zuiden weer samen verder zetten.

Tot morgen.

• 20 Juli 2012 - 04:52

Nel:

Wat een eind hebben jullie gefietst, mannen! Jesse en ik hadden vandaag geschat op 90 km.., vooral vanwege de harde wind. Dit overtreft de stoutste verwachtingen! Goede reis vandaag! Het wordt vast mooi weer.

• 20 Juli 2012 - 07:11

Trudy Van Kessel:

Hoi J en B,

Als ik dit schrijf zitten jullie waarschijnlijk alweer op de fiets.
    Jullie moeten maar zo denken na regen komt zonneschijn.

Enne wat hadden jullie een leuk etablissement gevonden: eten in een toiletgebouw.!! Wel een aparte ervaring.

Maar goed mannen zet hem op blijven trappen dan...komen jullie er van zelf.

Groetjes Loek en Trudy

• 20 Juli 2012 - 12:10

Henk En Tineke:

Hallo Jan en Bram,
    Wat een afstand hebben jullie de eerste fietsdag afgelegd. Wij hopen voor jullie dat de wind wat minder wordt of dat jullie deze in de rug hebben. Volgens de weerberichten wordt het weer mooier en wij gaan er vanuit dat dit ook voor jullie zo is.
    Wij wense jullie veel fiets plezier.